عوامل موثر بر قیمت رهن و اجاره در منطقه 22

عوامل موثر بر قیمت رهن و اجاره در منطقه 22

این روزها قیمت مسکن به قدری بالاست که هر کسی توان خرید آن را ندارد. در نتیجه خیلی از مردم به اجاره نشینی روی می آورند. نکته ای که جالب توجه است تقاضای مردم برای اجاره منطقه ۲۲ بسیار بالاست که شاید یکی از دلایل آن قیمت مناسب آن به نسبت امکانات موجود است. اما اجاره آپارتمان در منطقه ۲۲ کار چندان آسانی نیست.

نکات کلی اجاره منطقه ۲۲

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر مستاجران انجام می دهند این است که تمام توان مالی خود را برای رهن و اجاره واحد امسال خود به کار می گیرند. وقتی که مدت قرارداد اجاره آن ها به پایان می رسد، معمولا مبلغ اجاره بها از سوی مالکین افزایش می یابد. اگر شما تمام توان مالی خود را برای این واحد به کار گرفته باشید و پولی را برای افزایش اجاره بها در پایان مدت قرارداد کنار نگذاشته باشید، ناچار می شوید مجددا جابه جا شوید. در این جابه جایی هزینه های بسیاری را متحمل می شوید از جمله باربری، کمیسیون بنگاه معاملات مسکن برای واحد جدید، زمان صرف شده برای یافتن واحد جدید و. پس متحمل ضرر می شوید. در نتیجه در هنگام انتخاب واحد برای رهن و اجاره آن حتما مطمئن شوید که می توانید سال دیگر نیز با مالک خود توافق کنید.

نحوه محاسبه قیمت رهن و اجاره

برای تبدیل قیمت رهن به اجاره به این صورت باید حساب کرد:

هر یک میلیون تومان رهن معادل سی هزار تومان اجاره محسوب می شود.

در شهر تهران و منطقه ۲۲ آن قدر خانه برای اجاره کردن وجود دارد که واقعاً گاهی افراد را به شدت سردرگم می کند. در چنین شرایطی آگاهی از ویژگی های یک واحد مناسب برای زندگی می تواند افراد را از این سردرگمی درآورده و به آن ها در انتخاب یک خانه از بین چندین خانه ی بازدید شده، کمک کند. در این بخش به ذکر برخی از نکات مهم درباره ی ویژگی های اجاره منطقه ۲۲ خواهیم پرداخت.

تبدیل رهن به اجاره
برای تبدیل دستگیره زیر را به چپ و راست بکشید
ودیعه (تومان) 0
اجاره (تومان) 0

۱- انتخاب محله یا شهرک یا برج مناسب

در رابطه با اجاره منطقه ۲۲ برج های بسیار متعددی وجود دارد که ما به نام تک تک آن ها و محله ها ی آن ها در مقاله برج های منطقه ۲۲ اشاره کرده ایم. شما می توانید در قسمت مقالات سایت پلاکینو، دپارتمان تخصصی املاک منطقه 22 اطلاعات هر برج را به تفکیک در مقاله های مختلف مطالعه نمایید. تاثیر محله و برج روی قیمت اجاره منطقه ۲۲ بسیار زیاد است.

نکته اول بحث ترافیک حال یا آینده محل قرارگیری مجتمع یا برج است. برج های اطراف دریاچه چیتگر معمولا در روزهای تعطیل با ترافیک شدید روبه رو هستند و از این بابت ممکن است برای شما کمی آزاردهنده باشد که در مسیر خانه خود بخواهید در ترافیک، حتی در محله خانه خود باشید.

نکته دوم بحث دسترسی هایی است که آن مجتمع یا برج یا آپارتمان به بزرگراه های اصلی تهران مانند همت، حکیم و تهران-کرج دارد. حتما در استعلام قیمت اجاره منطقه ۲۲ به این مورد نیز توجه کنید. علاوه بر این در نظر بگیرید که آن مجتمع یا برج چه فاصله ای با نزدیک ترین ایستگاه مترو دارد. آیا می توان تنها با یک تاکسی به ایستگاه مترو رسید؟

برج مناسب

۲- ویو واحد وجهت آن

طبیعتا هر چه واحد ویو مناسب تر و زیباتری داشته باشد اجاره بها آن بیشتر است.

۳- طبقه واحد

سومین پارامتر تاثیر گذار در قیمت اجاره منطقه ۲۲ بحث طبقه آن واحد است که طبیعتا هر چه طبقه بالاتر می رود قیمت افزایش می یابد. هر چه طبقه واحد بالاتر باشد سر و صدای کمتری از محیط بیرونی وجود دارد و نما و ویوی ما دلباز تر می شود.

۴- دیزاین و دکور داخلی واحد

چهارمین عامل تاثیر گذار در قیمت اجاره منطقه ۲۲ بحث دیزاین و دکور داخلی آن واحد است که طبیعتا هر چقدر که در واحد هزینه شده باشد قیمت آن ملک یا واحد افزایش می یابد. سقف هایی با دکور زیبا، کابینت های هایگلس یا ممبران، کاشی های موجود در حمام و سرویس، شیرآلات واحد، هود و سینک و گاز رومیزی واحد، درب های اتاق ها، پنجره های دو جداره، نقاشی یا کاغذ دیواری، نوع کف واحد (سرامیک، سنگ، پارکت، کفپوش و…) واز جمله عواملی هستند که در دیزاین و دکور داخلی واحد تاثیر گذارند.

۵- امکانات داخلی برج یا امکانات رفاهی شهرک و محله

دسترسی آسان به مراکزی مانند بازار، مدرسه، مسجد و باشگاه های ورزشی برای تمام خانواده ها اهمیت زیادی دارد. حتما قبل از اجاره در این رابطه تحقیق کنید که تاثیر بسیار زیادی در رابطه با قیمت اجاره املاک منطقه ۲۲ دارد. فروشگاه های اساسی مانند نانوایی، سوپر مارکت، میوه و تره بار و گوشت و پروتئین از مهم ترین مواردی هستند که باید از وجود آن ها اطمینان حاصل کنید. این فروشگاه ها معمولاً بصورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرند و باید مکان آن ها به گونه ای باشد که بتوانید به آسانی دسترسی داشته باشید؛ در غیر این صورت برای تهیه هر کدام از این اقلام هر روز باید مسافت زیادی را تا مناطق یا محل های دیگر طی کنید.

در رابطه با امکانات داخلی برج، به تعداد آسانسورها و نسبت تعداد آسانسور به تعداد واحدهای برج نیز می بایست در اجاره منطقه ۲۲ توجه کرد. در ضمن به نوع سیستم سرمایش و گرمایش برج نیز می بایست توجه نمایید.

۶- توجه به تعداد واحدها در آن برج یا مجتمع

معمولا در برج ها و مجتمع هایی که تعداد واحد در طبقات کمتر باشد میزان اجاره بها افزایش می یابد. طبیعی است که هر چه تعداد واحد در هر طبقه کمتر باشد رفت و آمد همسایگان کمتر می شود و به علاوه سر و صداها از یک واحد به واحد دیگر کاهش می یابد.

البته در اکثر برج ها و مجتمع ها متریال دیوارهای پارتیشن را به گونه ای می سازند که کاملا عایق صوتی باشد و سرو صدا به واحدهای مجاور به هیچ وجه نفوذ نکند. برج هایی که متریال پارتیشن آن ها از کناف یا پشم سنگ و یا از جنس بلوک هبلکس یا بلوک لیکا باشد کاملا عایق صوتی و حرارتی هستند و در چنین مجتمع ها و برج هایی، دیگر تعداد واحد خیلی مطرح نیست.

۷- شارژ ساختمان

میزان شارژ ساختمان و کنتورها نیز از عوامل دیگری است که در هنگام اجاره املاک منطقه ۲۲ باید به آن توجه کرد. در بسیاری از برج های منطقه ۲۲ مبالغ گاز، آب، نگهبانی برج و لابی من ها، سرایداری، هزینه های نگهداری فضای سبز، هزینه نگهداری آسانسور، هزینه های نگهداری موتورخانه ،هزینه های تعمیرات و نگهداری مشاعات و همچنین حقوق هیئت مدیره بر روی شارژ محسوب می گردد. در ضمن معمولا در ابتدای هر سال در جلسه تشکیل شده از سوی هیئت مدیره برج، ممکن است قیمت شارژ سالانه تغییر کند. هزینه شارژ هر چقدر نیز که باشد و یا تغییر کند، از سوی هیئت مدیره برج اعلام می شود و باید از سوی مستاجر پرداخت گردد.

کل مبلغ شارژ در طول مدت اجاره بر اساس قاون مستاجر و موجر بر عهده مستاجر است مگر اینکه در هنگام عقد قرارداد توافق به گونه ی دیگری صورت گیرد و در اجاره نامه ذکر شود.

به دو نکته توجه کنید

۱- هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری.

۲- شما می خواهید خانه اجاره کنید و ما فقط معیارهای مطلوب بودن انتخاب شما را برای اجاره منطقه ۲۲ مطرح کردیم. طبیعتا هیچ واحدی برای اجاره تمام ویژگی های بالا را ندارد. اما این شما هستید که یکسری از موارد فوق برایتان خط قرمز است. پس خط قرمز خود را مشخص کنید و اگر واحدی خط قرمز شما را رد نکرده بود، خیلی سخت گیری نکنید.

قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه 22 به چه صورت است؟
با وجود افزایش قیمت املاک در کشور و به دنبال آن افزایش قیمت رهن و اجاره ، با وجود چنین شرایطی باز هم میتوان خانه ای با قیمت مناسب در منطقه 22 رهن و اجاره کرد برای اجاره خانه در منطقه 22 ابتدا باید انتخاب کنید که میخواهید در کدام محله منطقه 22 خانه اجاره کنید.
آیا ویو خانه ها و آپارتمان ها بر قیمت آن تاثیر گذار است؟
هر شخصی ممکن است به جهت ها مختلف به ویو خانه ی خود اهمیت دهد.در منطقه 22 وجود دریاچه چیتگر و یا پارک جنگلی چیتگر باعث تغییر و تفاوت قیمت میشود و همین موضوع سبب افزایش خریداران در منطقه 22 تهران شده است.
نحوه محاسبه قیمت رهن و اجاره چگونه است؟
برای تبدیل قیمت رهن به اجاره به این صورت باید حساب کرد. هر یک میلیون تومان رهن معادل سی هزار تومان اجاره محسوب می شود.