برج عرفان

برج عرفان

معرفی برج عرفان و نحوه دسترسی آن

برج عرفان در غربي ترين نقطه تهران درخوش آب و هوا ترین منطقه یعنی منطقه ۲۲ قراردارد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مجتمع در روبروی شهرك شهيد باقري و همسایگی با شهرک شهید صیاد شیرازی، با چشم انداز كوهستان از يك سو و درياچه شهدای خلیج فارس از سوي ديگر قراردارد.

به لحاظ موقعيت مكاني از طريق بزرگراه همت به سهولت می توان به برج عرفان دسترسي پیدا کرد و همچنین به راحتی قابل تردد به دیگر مناطق شهر تهران می باشد.

نزدیکی این برج عرفان به بزرگترین مرکز تجاری خاورمیانه یعنی ایران مال در منطقه ۲۲ تهران موقعیت بسیار مناسبی هم از لحاظ سکونت و هم به منظور سرمایه گذاری در منطقه 22 برای متقاضیان این مجموعه فراهم آورده است.

ازدیگر اماکن تفریحی نزدیک به این مجتمع می توان به پارک جنگلی و تفریحی بسیار زیبای آبشار اشاره نمود که فضای بسیار مناسبی برای تفریح و دورهم بودن خانواده ها محسوب می گردد. از دیگر مزایای این مجموعه دسترسی بسیار آسان آن به بزرگراه های اطراف آن، یعنی اتوبان شهید خرازی، اتوبان ایران خودرو، اتوبان حکیم و از این مسیرها ورودی به بزرگراه تهران- کرج و یا برعکس به مرکز شهر تهران می باشد.

شاید بتوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ را که هر متقاضی مسکن را به آنجا می کشاند، روستای وردیج نام برد که در همسایگی این مجتمع قراردارد و با طی مسیری کوتاه می توان در آنجا به تفرج پرداخت.

نزدیکی این مجتمع به مراکز تجاری همچون بام ;لند از دیگر محاسن آن است. دسترسی به مراکز درمانی همچون بیمارستان تریتا، بیمارستان مغز و اعصاب تات و …. از دیگر مزایای این مجتمع محسوب می ;گردد.

ویژگی ها و مزایای برج عرفان

برج عرفان در زمینی به مساحت حدود ۳ هکتار با زیر بنای مفید ۱۳۰۰۰۰متر مربع احداث گردیده است. مجتمع عرفان در منطقه ۲۲ تهران دارای ۴ بلوک بوده که هر بلوک شامل دو برج می باشد و بدین ترتیب مجموعاً دارای ۸ برج است.

برج عرفان از منظر مشخصات و کیفیت ساخت، یکی از بهترین مجتمع های منطقه ۲۲ می باشد. اسکلت برج عرفان، فلزی بوده و فونداسیون آن پی گسترده از بتن مسلح و سقف پارکینگ ها به صورت کامپوزیت کار شده است. نمای برج ها سیمان شسته و پنجره ها دو جداره آلومینیوم می باشد.

یکی از محاسن بزرگ این مجتمع داشتن مهد کودک و فضای بازی کودکان است که دغدغه های خانواده های جوان را کم کرده است.

سیستم گرمایش و سرمایش برج های عرفان از موتورخانه مرکزی تشکیل گردیده است و هر واحد جهت تأمین گرمایش و سرمایش خود از پکیج جداگانه با برند ایرانی بهره می برند. این سیستم اجازه می دهد که هر واحد بتواند مصرف خود را کنترل کرده و بر اساس نیاز خود از آن بهره ببرد.

کف واحدها تماماً از سرامیک های با ابعاد ۵۰ × ۵۰ سانتیمتر پوشش داده شده است و سقف ها کاذب بوده و اتاق خواب ها نیز موکت شده اند. کلیدها و پریزهای تعبیه شده در واحد از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و از برند معتبر لگراند می باشند. شیرالات نصب شده، همگی از جنس کروم بوده و به صورت اهرمی می باشند.

پلان واحد های برج عرفان

در مجتمع عرفان هر برج دارای سه لاین آسانسور میباشد که دو دستگاه آن نفربر با ظرفیت ۸ نفر و یک دستگاه به منظور حمل اثاث و تجهیزات، باری می باشد.

همانند سایر برج های منطقه ۲۲ برج های این مجتمع نیز به سامانه اعلان و اطفاء حریق مجهز شده اند که این سامانه به صورت به حریق دودی و حرارتی بوده و جعبه های آتش نشانی در طبقات و پارکینگ ها تعبیه گریده است.

امکانات برج عرفان

از امکانات بسیار خوب ورزشی این مجتمع به وجود پیست دوچرخه سواری آن می توان اشاره کرد.

از دیگر محاسن مجتمع عرفان می توان به وجود امکانات خدماتی آن اشاره کرد. این مجتمع دارای داروخانه و مرکز تجاری می ;باشد.

وجود سوپرمارکت در این مجتمع، خرید و تردد را برای ساکنین آن تسهیل کرده است.

از دیگر امکانات رفاهی آن می توان به وجود بانک، خشکشویی، شیرینی فروشی و آژانس اتومبیل اشاره کرد.

مجتمع عرفان دارای خدمات ورزشی دیگری از جمله استخر، سونا و جکوزی نیز می باشد.

برج های مجتمع عرفان دارای سالن اجتماعات بوده و یکی از بزرگترین ویژگی های این مجتمع وجود کتابخانه در آن می باشد که فضای بسیار خوبی مطالعاتی را برای ساکنین و فرزندان آنان فراهم آورده است تا بدون صرف هزینه و زمان زیادی بتوانند با آرامش به مطالعه آزاد و یا حتی درسی خود بپردازند.

این بلوک ها دارای برق اضطراری بوده که در مواقع لزوم برق آسانسورها، روشنایی های عمومی ساختمان و پارکینگ ها تأمین می نماید.

دیگر ویژگی های برج عرفان

نصب آنتن ماهواره مرکزی، سیستم شوتینگ زباله، دوربین های مدار بسته، لابی بسیار شیک، عوامل نگهبانی ۲۴ ساعته جهت برقراری امنیت و انضباط، اینترنت پرسرعت مرکزی اشاره کرد و همچنان که پیشتر بیان گردید سیستم گرمایش و سرمایش آن به صورت مرکزی می باشد.

از نکات قابل توجه این مجتمع می توان فضای سبز آن را نام برد که دارای مساحتی حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع است.

همان گونه که پیشتر بیان گردید این مجتمع دارای ۸ برج است که این تعداد به صورت زیرتقسیم شده اند:

دو برج شانزده طبقه، دو برج هفده طبقه، دو بـرج بیست طـبقه و دو بـرج بیست و چهار طبقه است. تعداد کل واحدها در مجموع ۵۹۲ واحد است که متراژ آن ها متفاوت و از حدود ۹۵ تا ۲۴۰ متر به صورت دو الی چهارخوابه متعیر است. در دوطبقه آخر هر برج نیز واحدهای دوبلکس قرار گرفته است. هر برج نیز دارای سه طبقه منفی جهت پارکینگ دارا می باشد.

متراژ واحد های برج عرفان

ترتیب قرارگرفتن واحدها نیز به صورت زیر می باشد:

  • در ۵ طبقه اول برج ها تعداد ۱۲ واحد در هر طبقه بوده که متراژ واحدها از حدود ۹۵ تا ۱۴۰ متر می باشد.
  • در طبقات ۶ الی ۸ هر برج تعداد ۱۰ واحد قرارداده داشته که متراژ واحدها بین ۹۵ تا ۲۴۰ متر متغیر است.
  • طبقه ۹ برج ها شامل تعداد ۸ واحد با مساحت متفاوت بین ۱۱۵ الی ۲۴۰ متر می باشد.
  • طبقه ۱۰ نیز همانند طبقه ۹ با همین متراژ واحدها اما در ۷ واحد بنا شده است.
  • در طبقه ۱۱ برج ها تعداد ۱۰ واحد مسکونی قراردارد که بسته به نوع بلوک متراژ آن ها بین ۱۱۵ الی ۲۴۰ متر متقاوت می باشد.

هرچه به سمت طبقات بالاتر برج ها می رویم از تعداد واحدها در هر طبقه کاسته می شود چنانچه در طبقه ۱۲ تعداد واحدها ۱۴ دستگاه و با متراژ۱۱۵و ۲۴۰ متری قرارگرفته است. در طبقات ۱۳ و ۱۴ نیز تعداد ۳ واحد با متراژ ۱۷۰ و ۱۸۵ متر قرارگرفته و در طبقات ۱۵ و ۱۶ بلوک های شانزده طبقه، هر طبقه دارای ۶ واحد و با متراژهای تقریبی ۱۳۵ الی ۱۸۰ متری احداث گردیده است.

مزایا و امکانات برج‌های عرفان دریاچه چیتگر چیست؟
سیستم سرمایش و گرمایش دستگاه هواساز زنت بوده که هریک از واحدها به صورت مجزا مجهز به آن است. لابی‌های شیک و هتلی لابی‌من ۲۴ ساعته، نگهبان شیفت شب که در مدیریت مجرب سیستم آنتن و ماهواره مرکزی شوتینگ زباله فضاسازی عالی بین بلوک‌ها فضای پارک خودرو مهمان از جمله نکات مثبت مجموعه عرفان می‌باشد.
متراژ واحد برج های عرفان دریاچه چیتگر چقدر است؟
۹۸ متری ۲ خواب ۱۲۰ متر ۳ خواب ۱۴۶ متری ۳ خواب ۱۸۱ متری ۳ خواب ۱۹۵ متری ۳ خواب ۲۱۰ متری ۳ خواب ۲۲۴ متری ۳خواب ۲۴ متری ۳ خواب 180 متری 3 خواب (دوبلکس) بلوک D 200 متری 3 خواب (دوبلکس) بلوک C 257 متری 4 خواب بلوک C , D
مشخصات برج های عرفان به چه شکل است؟
برج‌های عرفان در ضلع شمالی دریاچه چیتگر قرار دارند و دارای چشم‌انداز زیبای هستند. این دو برج شامل 4 بلوک دوقلو با تعداد طبقات متفاوت و 4 ورودی برای هر بلوک می‌باشد که سازنده‌ی آن شرکت ساختمانی ASP بوده است.