شهرک امید دژبان

شهرک امید دژبان

معرفی شهرک امید دژبان ارتش

شهرک امید دژبان از دیگر شهرک های منطقه۲۲ است که حدود ۱۲سال از احداث آن می گذرد؛ از همین رو املاک شهرک امید دژبان ارتش از آپارتمان های چند سال ساخت و به نسبت قدیمی این منطقه می باشند.

مثبت ترین نکته من باب قیمت خرید و فروش آپارتمان در شهرک امید دژبان و نرخ رهن و اجاره خانه در آن این است که با افزایش ساخت و ساز در منطقه 22 و بوجود آمدن خانه ها و برج های نوساز از طرفی موجب توازن قیمت ها شده و از طرف دیگر بدلیل رفت و آمد خریداران و سرمایه گذاران معاملات این شهرک نیز از رکود خارج شدند.

شهرک امید دژبان متعلق به کیست؟

این شهرک و برج های آن متعلق به ارگان های ارتش می باشد که در زمان ساخت شهرک امید دژبان صاحب امتیاز آن بوده اند. پس از اتمام پروژه آن واحدها در ابتدا بصورت سازمانی و به خانواده های ارتشی فروخته شد و اکنون توسط مشاورین املاک منطقه 22 بصورت آزاد خرید و فروش شده یا آپارتمان های امید دژبان برای رهن و اجاره گذاشته شده اند.

ویژگی مهم امید دژبان

یکی از بارزترین نکات این شهرک قرار گرفتن آن در ارتفاع است و ساکنین واحدها از مناظر منطقه۲۲ لذت برده و به اصطلاح چشم انداز و بی نظیری دارند و همین امر سبب شده است تا علاوه بر آب و هوایی مطلوب برخی از واحدهای ساختمان های این شهرک نیز از ویوی دریاچه چیتگر و رشته کوه البرز بهره مند شوند.

  1. دارای اسکلت فلزی و نمای بیرونی جنس سنگ.
  2. بتنی با نمای دیوار سیمانی

ساختمان ها دارای ۴ طبقه و 16 واحد مسکونی هستند و در مجموع تعداد واحدهای شهرک امید دژبان 850 تا می‌باشد

متراژ این آپارتمان ها نیز از ۷۵ متر الی ۱۳۰ مترمربع است؛ با توجه به تفاوت متراژ واحدها و بسته به متراژ واحدها، آپارتمان ها دارای ۲ یا ۳ خواب می باشند.

3 تا از مهم ترین امکانات رفاهی شهرک امید دژبان

تمامی واحدهای مسکونی در این شهرک دارای پارکینگ و انباری هستند و تمامی ساختمان ها از حداقل یک لاین آسانسور بهره می برند.

جهت رفاه ساکنین آپارتمان های امید دژبان تعداد زیادی واحد تجاری نیز ایجاد شده تا ساکنین این شهرک از مراجعه به محله های دیگر و شهرک های همجوار بی نیاز باشند.

همچنین این شهرک دارای بازارچه میوه و تره بار اختصاصی است که نیاز روزمه اهالی را در زمینه تامین مواد غذایی سالم و تازه تامین می کند و از رفت و آمدهای غیر ضروری و ایجاد بار ترافیکی در دیگر محله های منطقه 22 و خیابان های آن جلوگیری می کند.

دسترسی شهرک مسکونی امید دژبان

مجاورت شهرک امید دژبان با بزرگراه همت غرب که اکنون با نام خرازی شناخته می شود دسترسی شهرک مسکونی امید دژبان را به بزرگراه های نزدیک مانند همدانی، علامه جعفری، آزادگان و اتوبان تهران-کرج آسان کرده است.

بنابراین افراد بدون نیاز به ایجاد بار ترافیکی داخلی از منطقه بیست و دو خارج شده و به مرکز شهر تهران یا حومه آن دسترسی خواهند داشت. ضمن اینکه ورودی مستقیم این محله به شمال بلوار هاشم زاده باعث شده تا اهالی در سریعترین زمان ممکن بتوانند به دیگر شهرک ها و محله های منطقه 22 دسترسی داشته باشند.

شهرک دژبان دارای چه مشخصاتی است ؟
شهرک امید دژبان ۲۸ ساختمان ۴ طبقه وجود دارد که در هر طبقه ۴ واحد در نظر گرفته شده است. در مجموع ۸۵۰ واحد در این شهرک قرار دارد و هر بلوک دارای ۱۶ واحد می باشد. متراژ واحدهای این شهرک متفاوت بوده و از ۷۵ تا ۱۳۰ متر 2 خوابه و 3 خوابه هستند.
دسترسی شهرک دژبان ارتش به چه صورت است؟
شهرک دژبان به اتوبان تهران کرج، اتوبان همت و اتوبان حکیم دسترسی داشته ورودی شهرک به طور مستقیم از بلوار هاشم زاده می باشد و از طریق این بلوار با شهرک گلستان نیز در ارتباط است.
چه شخصی مالک شهرک دژبان امید است؟
پروژه ساختمانی امید دژبان توسط تعاونی ارتش انجام و ساخته شده و پس از اتمام پروژه واحدها به افرادی که در ارتش خدمت می کنند واگذار گردیده. پس از چند سال خرید و فروش های مختلف با افراد غیر ارتشی، امروزه ساکنین غیر ارتشی در بسیاری از واحدهای این مجتمع ساکن هستند به گونه ای که تعداد خانواده های ارتشی در این شهرک بسیار کم می باشد.