معرفی شهرک‌های منطقه ۲۲

معرفی شهرک‌های منطقه ۲۲

یکی از مناطق خوش آب و هوا در شمال غرب تهران، منطقه ۲۲ تهران است. بیشتر بافت مسکونی در این منطقه، بافت نوساز است. برج‌هایی که در این منطقه در حال ساخت و ساز هستند، از طراحی‌های به روز و متریال‌های درجه یک برخوردار هستند. همچنین با توجه به مراکز تفریحی متعدد در این منطقه، یک قطب اصلی گردشگری در تهران به شمار می‌آید.

منطقه ۲۲ تهران کجاست؟

شاید عده‌‌ای تصور کنند که منطقه ۲۲ تهران، یک منطقه نوظهور است. اما این منطقه در دهه ۵۰ کاربری مسکونی و صنعتی داشته است و به نام شهر کن شناخته می‌شده است. تا سال ۱۳۶۰ در برخی از بخش‌های این منطقه، ساخت و ساز‌هایی صورت گرفت و با گذشت زمان بخشی از این اراضی نیز توسط نیروهای مسلح، برای پادگان‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفت. به مرور زمان به دلیل پیدایش جمعیت و نیاز به خدمات شهری، این منطقه کم کم جزئی از مناطق تهران محسوب، در اواخر دهه ۷۰ طرح تفصیلی تصویب و شهرداری منطقه ۲۲ کار خود را آغاز کرد.

نقشه منطقه ۲۲ 

نقشه ی منطقه 22 از مناظره ای دیگر

منطقه ۲۲ تهران در جوار منطقه ۵ و منطقه ۲۱ شهرداری تهران قرار دارد. اگر به نقشه منطقه ۲۲ تهران نگاه کنید، به خوبی می‌توانید این منطقه را در شمال غرب، در گوشه نقشه مشاهده کنید. در نقشه منطقه ۲۲ تهران با کیفیت بالا، به راحتی می‌توانید آزادراه تهران-کرج را در جنوب این منطقه، بزرگراه شهید خرازی را در قسمت شمال منطقه ۲۲، بزرگراه آزادگان را در قسمت غرب و بزرگراه همدانی را در میانه منطقه ۲۲ به خوبی مشاهده کنید. از نظر منابع طبیعی در شمال این منطقه، کوه‌های البرز قابل مشاهده هستند. همچنین در شرق رودخانه کن و در غرب جنگل‌های ورداورد این منطقه را احاطه کرده اند.

بهترین محله‌های منطقه ۲۲ تهران

به طور کلی این منطقه از ۴ ناحیه، ۱۲ محله و ۲۸ شهرک تشکیل شده است. از بهترین محله‎های منطقه ۲۲ تهران می‌توان به محله کوهک، صدرا، قائم، باقری، آبشار، سرو آزاد، دهکده المپیک، زیبا، شریفی، هوانیروز، گلستان و دریاچه خلیج فارس اشاره کرد. شهرک‌های زیادی نیز در این منطقه ساخته شده است که بیشتر زیر نظر ارگان‌های دولتی هستند که می‌توان به شهرک هوانیروز، امیرکبیر، باقری، آزادشهر و غیره اشاره کرد.

مشکلات منطقه ۲۲ تهران

مشکلات منطقه 22 از دیدگاه ساکنین آن

یکی از مراکز تفریحی که در این منطقه تاسیس شده است، دریاچه مصنوعی چیتگر است. گرچه این دریاچه برای کاهش دما طراحی و اجرا شد، اما مشکلاتی را با خود به همراه آورد. راکد بودن آب دریاچه منجر به ایجاد گندآب، بوی نامطبوع و تجمع حشرات موذی می‌شود. همچنین آبگیری دریاچه با توجه به کمبود آب یکی از معضلات این دریاچه محسوب می‌شود. نبود آب با کیفیت، تجمع نخاله‌های ساختمانی، کمبود مدارس دولتی، دور بودن ایستگاه مترو، شلوغی زیاد در روزهای تعطیل، نبود جای پارک مناسب، تنها بخشی از  مشکلات منطقه 22 تهران است. همچنین ازدیاد برج‌های سر به فلک کشیده، مانع وزش باد از غرب به شرق می‌شود. روز به روز بر جمعیت منطقه ۲۲ افزوده می‌شود، چرا که برج‌ها با تعداد طبقات بالا و تعداد واحد آپارتمان زیاد، ساکنین زیادی را در خود جای می‌دهند.

میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران

میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران، نسبت به سایر مناطق مرکزی تهران بیشتر است. به دلیل اینکه در این منطقه دسترسی به بزرگراه‌ها به سهولت امکان پذیر است و همچنین آب و هوای این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران از کیفیت بهتری برخوردار است، حدوداً قیمت مسکن در این منطقه رو به افزایش است. البته اگر دوست دارید در یکی از برج‌های این منطقه ساکن شوید، امکانات موجود در برج و واحد مسکونی، نیز می‌توانند در افزایش قیمت‌ها تأثیر بسزایی داشته باشند. علاوه بر این، به طور چشمگیری استفاده از تکنولوژی‌های به روز در انتخاب متریال، نوع طراحی و تجهیزات جانبی در برج‌های منطقه 22 رو به افزایش است.

آینده منطقه ۲۲ تهران

می‌توان آینده منطقه ۲۲ تهران را بسیار عالی در نظر گرفت. با وجود هوای با کیفیت، آلودگی کمتر، امکانات رفاهی متنوع، ساخت ساختمان‌ها و برج‌ها با امکانات رفاهی و لاکچری، دسترسی به مراکز بهداشتی، آموزشی و فرهنگی، می‌توان به آینده این منطقه امیدوار بود. به دلیل وسعت اراضی، این منطقه این پتانسیل را دارد تا در کنار ساخت برج‌های مسکونی منطقه ۲۲ در زمینه‌های دیگر نیز بتواند نیاز شهروندان تهرانی را برطرف کند.

سخن پایانی

منطقه ۲۲ تهران وسعت زیادی دارد و دارای محله‌ها و شهرک‌های زیادی است، اگر می‌خواهید از ساکنین این منطقه باشید، باید به خوبی با این منطقه آشنا و برای زندگی بهترین بخش را انتخاب کنید. مجموعه پلاکینو، با چندین شعبه در این منطقه و استخدام مشاوران حرفه‌‌ای و مجرب، می‌تواند بهترین راهنمای شما باشد. قبل از هر گونه سرمایه گذاری در منطقه ۲۲، با کمک مشاوران پلاکینو، اطلاعات خود را در زمینه خرید و فروش تکمیل، سپس اقدام به خرید یا اجاره آپارتمان کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت پلاکینو، با طیف گسترده ای از آگهی‎ها آشنا و ملک مورد نظر خود را، پیدا کنید.