با کلاس ترین مناطق تهران کدامند؟

با کلاس ترین مناطق تهران کدامند؟

تهران مرکز استان تهران و پایتخت ایران است. تهران پرجمعیت ترین شهر ایران و مقصد بسیاری از افرادی است که خواهان تغییر محل زندگی خود هستند. تهران دارای بیشترین امکانات تفریحی، رفاهی و درمانی در سراسر کشور است بنابراین مهاجرت افراد از مناطق مختلف ایران برای دستیابی به این امکانات امری بدیهی است. در این میان برخی برای انتخاب محل زندگی خود به دنبال بهترین مناطق تهران و یا اصطلاحا بالا شهر تهران هستند زیرا در این مناطق مراکز تفریحی، فرهنگی و سایر امکانات تمرکز بیشتری دارد. در ادامه این مقاله از بهترین املاک منطقه 22 به بررسی مناطق تهران و معرفی مناطق بالای شهر می پردازیم.

بالا شهر تهران واقعاً کجاست ؟

برای معرفی بالا شهر تهران نمی توان یک خط فرضی را بر نقشه تهران کشید و قسمت شمالی آن را بالا شهر تهران دانست. تهران دارای ۲۲ منطقه شهرداری است. این مناطق هرکدام دارای سطوح مختلفی از امکانات هستند. شاید معیار مناسب برای تشخیص بالا و پائین شهر میزان توسعه یافتگی این مناطق باشد. میزان توسعه یافتگی مناطق به ۲۲ شاخص تقسیم می شود.

اشتغال و تراکم نسبی جمعیت جزو ۱۰ شاخص اقتصادی هستند. بر اساس این شاخص، مناطق ۱ ،۳، ۶ و ۷ بهترین شاخص را دارا هستند. شاخص های دیگر نیز شامل تعداد مراکز درمانی، ایستگاه های آتش نشانی، مراکز آموزشی، پارک و میدان ها میوه و تره بار می شود. بر طبق این شاخص ها تنها منطقه ۶ است که بهترین وضعیت را دارد .

اگر مناطق تهران را بر اساس عوامل اجتماعی مانند سواد، میزان طلاق، وجود مراکز خدمات اجتماعی و میزان جرائم بررسی کنیم نیز منطقه ۶ در بهترین وضعیت قرار دارد.

بررسی مناطق تهران بر اساس مراکز فرهنگی و تفریحی که شامل کتابخانه، مراکز ورزشی و مراکز مذهبی مناطق ۱ تا ۶ در بهترین وضعیت قرار دارند.


 همچنین شما می توانید در این مقاله با محله های منطقه 22 آشنا شوید.


محله های منطقه ۶ تهران منطقه فرا توسعه یافته تهران

منطقه ۶ تهران از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه چمران، از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و از جنوب به خیابان انقلاب می رسد به این ترتیب در مرکز شهر تهران قرار می گیرد. این منطقه ۳.۲ درصد از مساحت تهران را به خود اختصاص داده است.

از محله های این منطقه می توان به محله های نصرت، کشاورز، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی و آرژانتین اشاره کرد. لازم به ذکر است این منطقه بیشتر از بافت اداری و تجاری تشکیل شده است و دانشگاه های صنعتی امیر کبیر و تهران نیز در این منطقه قرار دارند. از مراکز فرهنگی این منطقه می توان به فرهنگسرای سرو، فرهنگسرای شفق و کتابخانه شهید جهان آرا اشاره کرد.

منطقه ۱ تهران منطقه سازه های لوکس

منطقه ۱ تهران در گذشته دارای خانه های ویلایی بزرگ و باغات میوه بوده به همین دلیل دارای بافتی شبه روستایی است. منطقه ۱ تهران امروزه لوکس ترین ساختمان های پایتخت را با درهم آمیختن معماری سنتی و مدرن در خود جای داده است. ممکن است برخی بالای شهر تهران را به دلیل داشتن این سازه ها و قیمت بالای ملک، منطقه ۱ تهران بدانند. منطقه ۱ تهران از شمال به ارتفاعات دامنه جنوبی رشته کوه البرز، از جنوب به بزرگراه چمران، از شرق به بزرگراه ارتش و از غرب به اراضی رودخانه درکه می رسد.

محله های ازگل، اقدسیه، الهیه، اوین، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، دربند، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران در این منطقه قرار دارند. در طی سال های اخیر مراکز تفریحی و تجاری بسیاری در این منطقه ساخته شده است که بافت این منطقه را دچار تغییر کرده است. برای خرید ملک در این مناطق باید بدانید که این منطقه بالاترین متوسط قیمت هر مترمربع خانه در پایتخت را دارد .

از مراکز فرهنگی منطقه ۱ تهران می توان به فرهنگسرای نیاوران، نگارخانه جماران، کاخ نیاوران، کاخ موزه سعدآباد و فرهنگسرای ملل اشاره کرد. امامزاده صالح در میدان تجریش و امامزاده قاسم در دربند مراکز مذهبی این منطقه هستند.

منطقه ۳ تهران، منطقه سبز تهران

منطقه ۳ تهران از شمال به بزرگراه مدرس و چمران، از شرق به خیابان پاسداران و بخشی از خیابان شریعتی، از غرب تا اتوبان چمران و از جنوب تا اتوبان همت و بزرگراه رسالت می رسد. این منطقه با داشتن ۷۳ پارک و بوستان از نظر سرانه فضای سبز با استانداردهای جهانی برابر می کند. وجود خیابانهای مهمی مانند خیابان شریعتی، ولیعصر و بلوار میرداماد به اهمیت این محله می افزاید.

اختیاریه، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن-ولیعصر، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد از محله های این منطقه هستند. بسیاری از این محله ها جزو محله های قدیمی و اصیل تهران هستند. از مراکز فرهنگی این منطقه می توان فرهنگسرای ارسباران، پارک موزه آب، مجموعه سینمایی پردیس ملت و کتابخانه استاد شهریار اشاره کرد. منطقه ۳ تهران یکی از بزرگ ترین و مجهزترین مراکز ورزشی تهران، مجموعه ورزشی انقلاب را در خود جای داده است. همچنین یکی از بزرگترین مراکز تجاری تهران یعنی میدان ونک نیز در این منطقه قرار دارد.

منطقه 22 تهران، جوان و آینده دار

منطقه 22 تهران برعکس مناطقی که نام بردیم سن بسیار کمتری دارد و همین موضوع باعث شده تا در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار بگیرد. همین موضوع نوساز بودن جای پیشرفت را برای منطقه بسیار باز کرده است، در حالی که مناطق دیگر رشد خود را کرده اند. اگر علاقه دارید تا پول خود را سرمایه گذاری کنید می توانید با خرید آپارتمان در منطقه 22 این کار را انجام بدهید.

لاکچری‌ترین محله‌های بالا شهر تهران کدامند؟
محله‌های معروف و مشهوری در منطقه یک تهران هست. محله‌هایی مثل سوهانک، ازگل، اقدسیه، آجودانیه، الهیه، تجریش، مینی سیتی، اوین، باغ فردوس، فرمانیه، دارآباد، جعفرآباد، کاشانک، دربند، زعفرانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران.
بهترین و گران ترین مناطق تهران کدام هستند و چه نام دارند؟
تهران 22 منطقه دارد که البته بدون‌تردید گران‌ترین منطقه تهران از میان این 22 منطقه منطقه‌ی 1 است و بنابراین می‌توان آن را گران‌ترین منطقه تهران معرفی کرد. الهیه , نیاوران , زعفرانیه , محمودیه , فرمانیه , کامرانیه و اقدسیه جزو گران ترین مناطق تهران هستند.
منطقه یک تهران کجاست؟
منطقه یک تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال و شمال شرق تهران واقع شده است. وسعت منطقه یک تهران 50 کیلومتر مربع می باشد. از جذابیت های منطقه یک تهران می توانیم به پارک های قدیمی و جنگلی، مراکز خرید و توریستی، همچنین زیارتگاه و مسیرهای کوهستانی بسیار دلپذیر مانند دربند، توچال، درکه و غیره است. این منطقه به عنوان قطب گردشگری تهران محسوب می شود.