دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه های 50 متری

با گسترش شهرنشنی و افزایش جمعیت در شهرها، زندگی آپارتمان نشینی رونق بیشتری یافته است و اغلب مردم ناگزیر به زندگی در خانه های کوچک هستند. کیفیت زندگی در خانه های زیر ۶۰ متر در صورتی که چیدمان مناسب و اصولی نداشته باشند می تواند بسیار پایین باشد، اما با کمی حوصله و استفاده از دانش دکوراسیون داخلی می توانید، کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید و از زندگی در خانه های کوچک لذت بیشتری ببرید. به همین منظور در این مطلب  قصد داریم شما را با ترفندهای دکوراسیون منزل کوچک و بزرگنمایی آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون ورودی و راهروهای کوچک

وقتی متراژ خانه ی شما کم است قطعا برخی از بخش های خانه در ابعادی نا متعارف تر تعریف می شوند. به طور مثال ورودی یک خانه ی ۵۰ متری با ورودی یک خانه ۸۰ متری کاملا متفاوت است و به طور حتم طراح بخش اصلی متراژ فضا در چنین خانه ای به فضاهای مهم تر مثل نشیمن اختصاص داده است. به همین منظور در این فضا باید از قرار دادن لوازم و وسایل بزرگ مثل جاکفشی و یا جالباشی های بزرگ خودداری کنید و به جای آن ها از گزینه های توکار و فضاهای عمودی استفاده کنید.

دکوراسیون نشیمن کوچک

دکوراسیون نشیمن کوچک

نشیمن بعد از وروی اولین فضایی است که به چشم میاد و می توان گفت مهم ترین فضایی که شخصیت و هویت اصلی منزل شما را مشخص می کند، پس در هنگام خرید وسایل برای نشیمن کوچک باید حساسیت های بیشتر به خرج دهید، انتخاب مبلمان بزرگ با رنگ های خیلی تیره از جمله بزرگترین اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل کوچک است. شما باید برای این منظور به سراغ مبلمان جمع و جور و کم جا با رنگ های نسبتا روشن بروید تا فضای داخلی تان را بزرگتر و دلبازتر به نمایش بگذارد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

یک آشپزخانه ی کوچک و نامرتب می تواند هر خانم خانه داری را کلافه کند، اما کمی نظم و یک طراحی مناسب می تواند آن را تبدیل به قلب تپنده ی دکوراسیون منزل شما کند. اولین نکته در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، کابینت ها است، چرا که وظیفه ی نگهداری از تمام لوازم و وسایل موجود در آشپزخانه ی شما را دارند، بنابراین انتخاب کابینت های عمیق با طراحی مناسب در این زمینه برای شما کارساز خواهد بود.

دکوراسیون نشیمن کوچک

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک

معمولا طراحان خانه های کوچک بخش اعظمی از متراژ فضای داخلی را به فضاهایی همچون نشیمن و یا آشپزخانه اختصاص می دهند و فضاهای خصوصی تر مثل حمام و سرویس بهداشتی در این زمینه مهجور می مانند. توجه داشته باشید که در چنین فضاهایی علاوه بر استفاده از لوازم و وسایل مناسب و یا استفاده از فضاهای عمودی، نظم حرف اول را می زند.

دکوراسیون بالکن کوچک

برای دکوراسیون منزل کوچک به زیبایی همه ی بخش های دکوراسیون منزل تان توجه داشته باشید. فضاهایی الحاقی مانند بالکن یا پاسیوهای کوچک هم می توانند به خوبی طراحی شوند و هویت فضای داخلی شما را دگرگون کنند. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و ایده های متناسب با فضای خود را در دکوراسیون بالکن و یا پاسو خود ایجاد کنید.

دکوراسیون بالکن کوچک

برای چیدمان خانه های کوچک از چه رنگ هایی استفاده شود؟
پیش از چیدمان هر قطعه از وسایل خانه، مد نظر داشته باشید که رنگ روشن، درکل فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می‌دهد. تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی کمک می‌کند که منزل شما با ابعادی بزرگ‌تر دیده شود. همچنین رنگ‌های گرم مانند کرمی، زرد، قرمز و… انرژی زیادی با خود به همراه دارند و این انرژی را به شما هم منتقل می‌کنند.
برای چیدمان خانه های کوچک چه وسایلی را تهیه کنیم؟
برخی از وسایل که کاربردهای مختلفی دارند. مانند: کاناپه‌هایی که تخت می‌شوند، صندلی‌هایی که با قرارگیری در کنار هم یک میز تشکیل می‌دهند و … .
برای خانه های کوچک از چه نوع تابلوهایی استفاده شود؟
وقتی تابلوها و پوسترهای زیادی روی درب‌ها و یا دیوارهای خانه نصب باشد. ذهن شما ناخودآگاه به سویی جهت پیدا می‌کند که فکر می‌کند خانه شما شلوغ است و نظم و ترتیب خاصی ندارد. این اتفاق حتی در خانه‌های بزرگ هم می‌تواند رخ دهد چه برسد به خانه‌هایی با اندازه کوچک.