بررسی جلسه بازگشایی پاکت های پهنه D

بررسی جلسه بازگشایی پاکت های پهنه D

جلسه بازگشایی پاکت‌های نتایج پهنه D چیتگر

در نشستی با حضور معاون محترم حقوقی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل محترم بنیاد تعاون آجا، عضو هیئت مدیره بتاجا و جمعی از مالکین پهنه D چیتگر، نتایج کارشناسی قیمت برج‌ها و آپارتمان‌ها بازگشایی شد.

معاون حقوقی آجا در خصوص فرایند کارشناسی گفت: کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان منتخب کانون کارشناسان دادگستری، پس از انجام به کانون ارسال و پس از طی فرایند ممیزی و سر ممیزی به معاونت حقوقی آجا تحویل گردید و هم اکنون در اختیار بنیاد تعاون آجا قرارداده می‌شود. ایشان افزود: کارشناسان، واحدهای مسکونی در طرح قدیم (برج) و طرح جدید (آپارتمان‌ها) را بر اساس وضعیت موجود بررسی و قیمت گذاری نمودند.

شاخص‌های در نظر گرفته شده توسط کارشناسان برای قیمت گذاری واحدها شامل طبقه، متراژ، سمت و سوی جغرافیایی، نورگیری و نهایتا منظره و دید میباشد.

مدیرعامل بنیاد تعاون آجا پس از دریافت نتایج کارشناسی پیشنهاد نمود فرایند بررسی و تحلیل نتایج کارشناسی توسط جمعی از مالکین در روز شنبه انجام گردد. در ادامه به منظور آگاهی حاضرین از مبالغ ارائه شده، به عنوان نمونه، قیمت چند واحد قرائت شد.

بررسی آخرین وضعیت برج های پهنه d چیتگر

امیر آقایی در این جلسه بیان نمود: بنا به درخواست اکثریت مالکین، کارشناسی انجام گرفت و این که چرا هیچ یک از مالکین در جلسات کارشناسی حضور نداشتند، افزودند: اگر کارشناسی توسط بتاجا انجام می‌گرفت امکان گردآوری نظرات اعضا میسر می‌گردید اما با توجه به این که بسیاری از مالکین تمایل داشتند توسط کانون و به شکلی بی‌طرف کارشناسی صورت پذیرد این اقدام در چار چوب قوانین کانون و بدون حضور هیچیک از طرفین (بتاجا و مالکان) به انجام رسید.

امیر آقایی افزودند: آنچه که در نتایج کارشناسی اهمیت دارد، واحد آماده و یا شرایط موجود نیست بلکه اختلاف مبلغ بین واحدهای طرح جدید و طرح قدیم است که حائز اهمیت می‌باشد و در صورتی که کارشناسی بر اساس واحد آماده نیز انجام می‌گردید اختلاف قیمت بازهم ثابت می‌بود.

در ادامه این جلسه مدیرعامل بتاجا ضمن ارائه آمار ورود و ثبت نام مالکین در سامانه انتخاب واحد بتاجا (سامانه سرا) فرمودند: تاکنون بیش از ۴۸۲۶ واحد ثبت اطلاعات نموده‌اند و ۴۵۴ واحد اطلاعات خود را در این سامانه ثبت ننموده اند.  ایشان به منظور شفاف سازی و روشنگری موضوع با هماهنگی حفاظت اطلاعات بتاجا به یکی از مالکان اجازه مشاهده اطلاعات ثبت شده را صادر و ایشان نیز پس از مشاهده بر صحت موضوع اذعان داشتند. امیر آقایی در پاسخ به پرسش یکی از مالکان در خصوص نحوه تسویه ما به‌التفاوت قیمت کارشناسی برج و آپارتمان بیان نمودند: به هر یک از مالکین ۲۰ متر مربع اضافه متراژ مسکونی رایگان تعلق خواهد گرفت و ما به‌التفاوت ضرر و زیان در قالب واگذاری سهام تجاری در پهنه چهارباغ داده خواهد شد.

مدیرعامل بتاجا در خصوص نحوه برگزاری انتخاب واحد به صورت برخط  افزودند: در انتخاب واحد گذشته، تکمیل این فرایند حدود یک سال به طول انجامید اما با توجه به شرایط پیش آمده ضروری بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخاب واحدها به انجام برسد، لذا انتخاب واحد برخط در دستور کار قرار گرفت. در این سامانه، انتخاب واحد به صورتی طراحی گردیده‌است که مالکین پس از ورود به سامانه و اعلام شرایط مطلوب خود در خصوص طبقه، نورگیری و متراژ می‌توانند انتخاب واحد کنند.

با توجه به تنوع واحدها از آنجا که انتخاب از میان ۵۲۸۰ واحد برای مالکین امری بسیار دشوار خواهد بود، سامانه پس از دریافت نظر مالک، واحدهای متناسب با اولویت را پیشنهاد می‌کند. همچنین امکان مشاهده نقشه و مبالغ کارشناسی و ما به‌التفاوت آن‌ها برای هر یک از مالکین  فراهم خواهد بود. لازم به ذکراست در فرآیند انتخاب واحد برخط از طریق سامانه سرا جابجایی اولویتها و تضییع حقوق مالکان به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.