بازار مسکن نیمه دوم سال 1401

بازار مسکن نیمه دوم سال 1401

پیش بینی قیمت مسکن و پیش بینی قیمت زمین یکی از سخت ترین پیش بینی ها طبق بازار گذشته می باشد و در مقایسه با سال ها و ماه های قبل تر دارای نوساناتی زیاد بوده است. از طرفی کم شدن درصد معامله های ملکی (حدود 3 درصد) در اوایل نیمه دوم سال و از طرف دیگر افزایش قیمت ملک، می تواند دلیلی بر کاهش معامله ها باشد.

خبر های مسکن را چگونه رصد کنیم؟

یکی از اتحادیه هایی که می توان به درست بودن اخبار ملک ، پیش بینی ها و تحلیل بازار مسکن 1401 آن اطمینان داشت، اتحادیه ی مشاوران املاک در کشور می باشد که با آمارگیری و رصد کردن قیمت ملک، خرید و فروش ها، و تمامی مسائل مرتبط با مسکن در نقاط مختلف آماری دقیق از معامله ها خواهد داد. با توجه به آمار ها قیمت مسکن همیشه رو به افزایش بوده است.

یکی دیگر از راه هایی که می توان پیش بینی بازار مسکن را پیگیری کرد مشاوران املاک می باشند؛ توجه داشته باشید بازار مسکن تهران با شهر های دیگر متفاوت خواهد بود. املاک حرفه ای منطقه 22، پلاکینو با توجه به تجربه زیاد و انجام انواع معاملات ملکی توانسته است در این موضوع بسیار موفق عمل کند، اتفاقات و آگهی های املاک منطقه 22 را پیگیری کند و شما میتوانید از جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن در سال 1401 آگاهی یابید.

رابطه مصالح و قیمت ساختمان

ساخت و سازها در زمینه ملک و شروع برج سازی ها در نقاط مختلف تهران مخصوصاً منطقه 22 با افزایش قیمت به صورت جهشی و صعودی مواجه بوده است زیرا مصالح ساختمانی که برای حوزه ساخت و ساز استفاده می شده با رشد قیمت مواجه بوده است. در منطقه 22 کیفیت انواع مصالح عالی بوده و برج سازان و تعاونی های مختلف از بهترین مصالح جهت ساختن آپارتمان ها استفاده کرده اند. از طرف دیگر افزودن مشاعات برای رفاه ساکنین نیز دلیلی بر افزایش قیمت آپارتمان بوده است.

رشد قیمت مسکن یا رکود در بازار مسکن؟

اتحادیه املاک عنوان کرده است، با توجه به رکود انجام انواع معامله های ملکی، بازار معاملات ملک، کشش در زمینه افزایش قیمت را ندارد لذا رشد قیمت نخواهیم داشت.

در سال های گذشته افزایش قیمت ملک 600 درصدی بوده است، از طرفی افرادی که قصد خرید ملک را داشته اند با افزایش قیمت دست نگه داشته و از طرف دیگر در بازار، درمورد وضعیت ساخت و ساز در سال 1401 باید گفت که شاهد رکود مسکن بوده است.

با توجه به آمار در ماه های نخستین 1401 تعداد پروانه‌های ساختمانی دارای 18 درصد افت نسبت به سال گذشته بوده است.

پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1401 توسط کارشناسان و مشاورین املاک

ساخت و ساز در چه منطقه‌ای بیشتر بوده است؟

با توجه به پروانه‌های صادر شده در زمینه ساختمان، منطقه 15 دارای 281 پروانه منطقه 4 شهرداری دارای 227 پروانه، منطقه 2 دارای 179 پروانه بوده است. اما منطقه 22 هم چنان در حال ساخت انواع برج و انجام معاملات ملکی در زمینه رهن و اجاره به صورت گسترده بوده است. و افراد زیادی از نقاط مختلف تهران مخصوصا غرب را به خود جذب کرده است، یکی از مهم ترین دلایلی که افراد منطقه 22 را انتخاب نموده اند، دسترسی های عالی، داشتن مشاعات و بهترین مصالح و نزدیک بودن به مراکز خرید و مراکز رفاهی و تفریحی و ورزشی بوده است. سود ساخت و ساز در سال 1401 با توجه به افزایش قیمت مصالح، همچنان بالا میباشد.

بازار مسکن در منطقه 22 

خرید آپارتمان در منطقه 22 و یا انواع معاملات ملکی در این منطقه از سرمایه‌گذاری ‌هایی با سود بالا در سال‌ های گذشته محسوب می شود. این منطقه با توجه به امکانات فوق العاده و امکانات رفاهی و تفریحی که به صورت اختصاصی برای هر برج به کار رفته است، توانسته است افراد زیادی را به سمت خود جلب کند و از مناطقی پر سود و پر معامله در تهران تبدیل شده است. منطقه 22 تهران میتواند بهترین سرمایه گذاری در سال 1401 باشد.

بیشتر افرادی که قصد سکونت در منطقه را دارند از خریداران و فروشندگان در این منطقه هستند. مشاورین املاک پلاکینو با توجه به تجربه و مهارت هایشان در زمینه انجام معاملات ملکی می توانند بهترین تجربه هایشان را به افرادی که قصد سرمایه گذاری در منطقه 22 دارند را بدهند. علاوه‌بر مراجعه حضوری به دفتر املاک پلاکینو می ‌توانید به صورت مجازی و یا با تماس با مشاورین با تجربه پلاکینو در ارتباط باشید.