کدام طبقه آپارتمان برای خرید بهتر است؟

کدام طبقه آپارتمان برای خرید بهتر است؟

اگر قصد خرید خانه نو یا دست دوم را دارید و از قبل تصمیم گرفته‌اید که آپارتمان می خواهید اما نمی دانید بهترین طبقه آپارتمان برای خرید کدام است، در اینجا مزایا و معایب برخی از آنها را به شما می گوییم تا بتوانید انتخاب مناسب داشته باشید.

قبل از صحبت کردن با شما در مورد طبقات آپارتمان، مهم است که به خاطر داشته باشید که همه چیز به هر موقعیت شما بستگی دارد، زیرا اگر تنها زندگی کنید، به عنوان یک زوج یا اگر بچه دارید شرایط یکسان نیست. همچنین اگر با فردی مسن یا معلول زندگی می کنید باید شرایط خود را درنظر بگرید.

مزایا و معایب طبقات بالا برای خرید خانه

طبقات بالا، به خصوص اگر ساختمان دارای پنت هاوس یا تراس باشد، بیشترین مطلوبیت را دارند. اما چرا؟ در ادامه بطور دقیق علت برتری طبقات بالاتر را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • این طبقات، بهترین منظره و نور طبیعی بیشتری را ارائه می دهند. (بخصوص برج های منطقه 22 که اکثرا چشم انداز دریاچه دارند.)
  • آنها همسایه بالایی ندارند، بنابراین صدایی از طبقه دیگر نخواهید داشت و از سر و صدای خیابان دورتر هستند. آنها معمولا مورد توجه زوج های جوان هستند.

معایب طبقات بالا

اما در کنار مزایا، معایبی نیز دارند:

  • با این حال، آنها معایبی نیز دارند. یکی از آنها این است که هزینه آن بیشتر است، زیرا هر چه طبقه بالاتر باشد ارزش آن بیشتر است؛ همچنین اگر نمای داخلی، خارجی یا 360 داشته باشد.
  • از طرفی بیشتر در معرض دماهای شدید قرار می گیرند، یعنی اگر هوا خیلی آفتابی باشد گرمتر می شوند، اما اگر خیلی سرد باشد احساس سرمای زیادی نیز می کنند.
  • همیشه باید از آسانسور استفاده کنید یا از پله‌های زیادی بالا می‌روید.

مزایا و معایب طبقات اول برای خرید خانه

در واقع این طبقات کمترین مطلوبیت را دارند. با این حال، خانواده‌هایی هستند که ترجیح می دهند از بالا رفتن از پله‌ها یا استفاده از آسانسور خودداری کنند. و اما مزایا و معایب طبقات اول آپارتمان برای خرید و سکونت:

  • عموماً طبقات اول ارزان تر هستند و دسترسی آسانی دارند، مثلاً وقتی صحبت از رفت و آمد می شود، مزیت بزرگی است.
  • به عنوان معایب، آنها بیشتر در معرض سر و صدای خیابان هستند، همسایه‌هایی در بالا دارند که می توانند سر و صدا تولید کنند، دید بیشتری هم از داخل مجتمع و هم از بیرون دارند (بنابراین برای حفظ حریم خصوصی بیشتر باید پرده‌های خوبی داشته باشید)
  • علاوه بر این، برای امنیت، باید حفاظ‌هایی روی پنجره نصب کنید.
  • واحدهای طبقات اول نور طبیعی کمتر و آفتاب کمتری دریافت می کنند، بنابراین تمایل به رطوبت، سرد بودن در زمستان و ... وجود دارند.

از آنجایی که یکی از کم تقاضاترین موارد خرید، واحدهای طبقات اول است، قیمت آن معمولا کمتر از همه است. 
با این حال، افرادی که در طبقات اول زندگی می کنند مزایای زیادی نیز دارند. این آپارتمان‌ها معمولاً فضای بیشتری برای استفاده دارند، زیرا معمولاً امکان ساخت تراس ها و فضاهای مشترک بزرگتر را نسبت به سایر واحد ها دارند. این جنبه می تواند برای کسانی که فرزند دارند کلیدی باشد.

مزایا طبقات میانی آپارتمان برای سکونت

مزایا و معایب طبقات میانی برای خرید

این طبقات، برای هر نوع خانواده‌ای ایده آل هستند. اگر طبقات میانی را انتخاب کنید، مزایایی مشابه طبقات بالا خواهید داشت: مثل نور بیشتر، دید بهتر و صدای کمتر از خیابان. می توان گفت که بهترین آپارتمان ها برای سکونت، آپارتمان های میانی هستند، زیرا صدای خارجی کمتری دریافت می کنند، کمتر در معرض ناامنی یا آلودگی خیابان هستند و نور مناسبی نیز دریافت می کنند.  اگرچه آنها طبقه آخر نیستند، اما در برخی موارد منظره خوبی نیز دارند که آنها را به گزینه‌ای عالی برای زندگی تبدیل می کند.

با این حال، طبقه میانی معایب خود را دارد، زیرا همانطور که برخی معیاب در مورد خانه‌های واقع در طبقه اول وجود دارد، در آپارتمان‌های سطح میانی ساختمان می توانید صداهایی را که از همسایه های بالا می آید بشنوید. به همین ترتیب، ساکنان آن در صورت نبود آسانسور باید از پله‌ها بالا/پایین بروند و سر و صدا و مزاحمت ایجاد کند.

همانطور که طبقات اول دارای مزایا و معایبی هستند، آپارتمان‌ها یا خانه‌های طبقات بالای ساختمان نیز دارای مزایا و معایبی هستند. این باور وجود دارد که هر چه طبقه بالاتر باشد، کیفیت زندگی شما بهتر است. به همین دلیل قیمت این خانه‌ها نسبت به بقیه ساختمان ها بیشتر است.

بنابراین، دفعه بعد که قصد انتخاب آپارتمان را دارید، این توصیه‌ها را در نظر داشته باشید تا با توجه به اولویت‌های خود بهترین خانه را در کل آپارتمان انتخاب کنید. اگر چیزی که به دنبال آن هستید هزینه کمتر است، ما به شما توصیه می کنیم که طبقات پایین و همکف را انتخاب کنید. با پیش فروش آپارتمان منطقه 22، دست شما برای انتخاب طبقه مورد نظر باز خواهد بود.