پهنه e شهرک چیتگر

پهنه e شهرک چیتگر

پهنه E در شرق شهرک چیتگر که یکی از گسترده ترین شهرک های منطقه 22 تهران است واقع شده. پهنه e چیتگر که با نام طرح توانمندسازی ارتش نیز شناخته می شود، در بین پهنه B، پهنه A، پهنه C و پهنه D کمترین فاصله را با دریاچه چیتگر دارد.

ساخت و ساز برج ها و آپارتمان های پهنه e شهرک چیتگر بر عهده بنیاد تعاون ارتش می باشد، که پیش از این مسئولیت ساخت دیگر پهنه ها را نیز بر عهده داشته است. پهنه ای چیتگر همچنین با نام پهنه ترنجستان چیتگر نیز شناخته می شود.

در ادامه در مورد نحوه دسترسی، تعاونی سازنده، امکانات، پلان و متراژ واحدهای آپارتمانی پهنه ای و نحوه و شروع پذیره نویسی پیش خرید پهنه e صحبت خواهیم کرد.

دسترسی پهنه E شهرک چیتگر چگونه است؟

پهنه e دارای دسترسی بسیار مناسب به بزرگراه حکیم، شهید خرازی و آزاد راه تهران- کرج و آزاد راه تهران -شمال است و همچنین در نزدیکی اماکن مهمی مانند برج های لوکس، بام لند، رزمال، ایران مال و دسترسی مناسب به ایستگاه مترو و تاکسی هم است. این پهنه چشم انداز فوق العاده ای به دریاچه شهدای خلیج فارس دارد و از امکانات آموزشی، درمانی، تفریحی و ... مناسبی هم برخوردار میباشد.

پهنه e ارتش

در حال حاضر پروژه پهنه e هنوز شروع نشده است اما پیش بینی می گردد با حدود ۲۲۰۰ واحد مسکونی آماده ساخت شود. این پروژه نیز از جمله پروژه های طرح توانمند سازی است. هدف تعاونی ارتش حذف نمودن واسطه ها و فروش مستقیم به مشتریان بود. پهنه e ارتش شامل چندین برج به اسامی E1- E2 - E3 - E4 - E5 - E6 می باشند و کمترین متراژ برای واحدهای این برج ها 80 متر است، 4 برج با 52 طبقه و 2200 واحد.

باید خدمت شما عرض کنیم که میانگین مساحت واحد ها از 80 تا 250 متر است که البته بستگی به هزینه ای هر کدام از اعضا پرداخت کرده اند هم میباشد. حالا ببینیم که این برج ها چه امکاناتی دارند:

امکانات برج های پهنه e شهرک چیتگر

پهنه e نیز مانند دیگر پهنه های منطقه 22 تهران از امکانات متفاوتی برخوردار است و شما می توانید به راحتی در سازه های این پهنه بدون کمترین نیازمندی زندگی کنید. 

  • لابی های شیک و لاکچری با ارتفاع سقف های هتلینگ
  • لابی من و حراست شبانه روزی
  • ساخت کتاب خانه و کافی شاپ در برجها
  • نصب پنجره های دوجداره عایق صدا در واحدها
  • فضای سبز زیبا و مسطح در بین مشاعات برج ها
  • وجود سالن‌های ورزشی در برج
  • سیستم اطفاء و اعلان حریق
  • ساخت سالن اجتماعات در برج
  • شش لاین آسانسور در برج‌ها ساخته خواهد شد

قوانین پرداخت سهام پهنه e شهرک چیتگر

البته هنوز مقدار و تعداد سهام واگذاری مشخص نیست اما اگر مانند پهنه D باشد، کارکنان ارتش سهام خود را در متراژ 20 و 30 متری میتوانند از سازمان ارتش خریداری کنند. در هر کدام از این سهام ها فرد مبلغی را به صورت یکجا در ابتدا پرداخت میکند و مابقی را میتواند به صورت وام که از حقوقش کسر شود پرداخت نماید. البته بازهم بستگیبه مدت زمان حضور در ارتش و سنوات دارد. زمان ثبت نام سهام هم مهم است. مثلا کسی که با 18 سال سابقه در سال 1399 ثبت نام کرده است نسبت به فردی با همین میزان سابقه که در سال 1400 ثبت نام کرده است در اولویت است.

معرفی پهنه های شهرک چیتگر

پهنه A: در قسمت جنوب شرقی شهرک چیتگر این پهنه واقع شده است. این پهنه دارای پروزه هایی مثل برج پامچال و ارکیده است و دارای آب و هوای بسیار مناسب و با کیفیت است.

پهنه B: پهنه سروستان نام دیگر این پهنه است. شما در پهنه سروستان شاهد برج هایی لاکچری و زیبا هستید. برج هایی در 30 تا 50 طبقه که برج های پروانه ای هم یکی از این برج ها است.

پهنه C: نارنجستان یا همان پهنه C سومین پهنه در شهرک چیتگر است که در نزدیکی باغ موزه گیاه شناسی است و اب و هوای بسیار مطلوبی هم دارد.

چون پهنه e که موضوع اصلی مقاله ماست در کنار دریاچه چیتگر واقع شده است در ادامه میخواهیم شما را با این دریاچه مصنوعی هم به طور مختصر آشنا نماییم.

آشنایی مختصر با دریاچه چیتگر

دریاچه مصنوعی خلیج فارس یا همان چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است که در شمال غرب تهران بزرگ ساخته شده است. دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران است. این منطقه دارای پروژه های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش های مسکونی و تجاری میباشد و یکی از این پروژه ها، ساخت و سازهای پهنه e است که در بالا توضیحاتی را ارائه دهیم. در مجاورت دریاچه چیتگر امکاناتی مانند:

  • شهربازی
  • پیست کارتینگ
  • پیست پرش در آسمان
  • قایق سواری
  • سینما
  • ماهیگیری
  • رستوران و کافی شاپ

کلام آخر

پهنه e یکی از بخش های بزرگ و وسیع شهرک چیتگر تهران است. این پهنه برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. آنچه پیش بینی شده است این میباشد که اتمام این پروژه در سال 1403 خواهد بود. چون منطقه 22 از نظر سرمایه گذاری یکی از مناطق بسیار مناسب تهران است پس سرمایه گذاری در پهنه e هم با توجه به شرایطی که دارد و قطعا مشاوران املاک منطقه 22 شما را راهنمایی خواهند کرد میتواند ایده خوب و پرسودی باشد.