اجاره دادن ملک به وسیله مستاجر

اجاره دادن ملک به وسیله مستاجر

اجاره نامه بین مستاجر و مالک ملک، سند قانونی بین این دو فرد می باشد که در آن مفاد و موارد متفاوت بین طرفین به توافق می رسد. گاهی پیش می آید که مستاجر، ملک را به افراد دیگر اجاره می دهد. پلاکینو در این مقاله به بررسی حقوق مالک و مستاجر در این مورد می پردازد.

اجاره دادن ملک به وسیله مستاجر 

بعضی اوقات مستاجر ها، ملکی را به صورت قولنامه اجاره کرده و با دلایل متفاوت این ملک را به افراد دیگر اجاره می دهند. برای بررسی این موضوع باید مفاد قرارداد در اجاره بررسی شود. زمانی که اجاره نامه بین دو نفر عقد می گردد، اشاره ویژه به 6 مورد زیر دارای بالاترین میزان اهمیت می باشد و در صورت وقوع مشکل می توان با این اجاره نامه به صورت قانونی پیگیری انجام داد.

  • شخصی که ملک را اجاره کرده است (مستاجر)
  • مالک و یا وکیل قانونی ملک
  • ملک اجاره داده شده
  • مبلغ اجاره بها که توسط مستاجر برای استفاده کردن از ملک مورد نظر به مالک پرداخته می شود
  • زمان شروع و پایان یافتن قرارداد که در قسمت مدت زمان اجاره بیان می گردد.
  • مفاد قرارداد که بین موجر و مستاجر توافق می شود و در ادامه قولنامه ها بیان می گردد.

با توجه به این 6 مورد و اعتبار قولنامه، قانون مدنی با ارائه سند و مدرک از سمت طرفین نتیجه را مشخص و رای می دهد.

امکان اجاره دادن دوباره ملک توسط مستاجر وجود دارد؟

حال به بررسی قانونی این سوال می پردازیم که در هنگام اجاره مجدد مالک چه حقی دارد؟ از دیدگاه قانون مدنی اگر در مفاد قولنامه طرفین معامله اول (منظور قرارداد بین مالک ملکی که اجاره داده شده و مستاجری که ملک را از مالک اجاره کرده است) این توافق بین طرفین نوشته شود که مستاجر نمی تواند ملک را به شخص دیگری اجاره دهد و یا اجازه قانونی این کار را ندارد، تنها در این صورت مالک می تواند از لحاظ قانونی پیگیری کند. در صورتی که در مورد اجاره مجدد توسط مستاجر چیزی در قولنامه قید نشود مالک نمی تواند از لحاظ قانونی پیگیری کند.

با توجه به این که در سال های گذشته قرارداد های اجاره زیاد شده است، کسی که می تواند این شرایط را بیان کند تا طرفین به توافق رسیده و بهترین تصمیم را بگیرند، مشاور املاک است. 

پلاکینو دارای بهترین مشاورین املاک در منطقه 22 و دارای دپارتمان تخصصی املاک در منطقه 22، با توجه به سابقه درخشان خود در فعالیت در منطقه 22 افراد را جهت معامله ای ایمن راهنمایی می نماید.

آیا مستاجر می تواند پارکینگ را اجاره دهد؟

گاها پیش می آید که اپارتمان ها دارای امکانات کامل از قبیل پارکینگ هستند اما مستاجر وسیله ی نقلیه ای نداشته و می تواند در مورد اجاره پارکینگ با مالک توافق نماید. و در صورت توافق به اجاره و یا عدم اجازه به اجاره پارکینگ باید در قولنامه این موارد ذکر گردد.

در مورد اجاره آپارتمان در چیتگر و منطقه 22، تقریبا همه واحد ها دارای پارکینگ می باشند، پس اشاره به این مورد می تواند در قولنامه بسیار عالی باشد. پس هنگام اجاره آپارتمان در منطقه 22 با پلاکینو بهترین مشاوران املاک در منطقه 22 قولنامه ای قانونی و با قابلیت پیگیری تنظیم کنید.

مستاجر دوم و امکان ضرر در معامله

مستاجر دوم شخصی است که ملک را از مستاجر اول اجاره کرده و امکان دارد از وجود مالک بی خبر باشد. در صورت وجود مشکل و نارضایتی مالک و پیگیری در مورد ملکش و یا پارکینگ ملک، امکان دارد حکم تخلیه و یا دستور تخلیه داشته باشد که مستاجر دوم باید ملک را تخلیه کرده و متحمل ضرر خواهد شد. مستاجر دوم فقط می تواند با شخصی که قرارداد را امضا کرده (مستاجر اول) وارد مذاکره شود و ضرر و زیان خود را بگیرد.

در اخر ذکر این مساله دارای اهمیت است که امکان بروز هر مشکلی بین طرفین وجود دارد با دپارتمان تخصصی پلاکینو با وجود بهترین مشاوران املاک در منطقه 22، می تواند افراد را در تمامی مراحل چه در مورد اجاره ملک در منطقه 22 و یا خرید و فروش آن راهنمایی نماید.