سهام چیتگر و مراحل خرید و فروش دفترچه سهام

سهام چیتگر و مراحل خرید و فروش دفترچه سهام

آشنایی با سهام چیتگر

در مقاله های قبلی به معرفی پهنه b در شهرک چیتگر و نکات انتخاب واحد در پهنه b پرداختیم و حال در این مقاله قصد داریم به توضیح در رابطه با سهام چیتگر بپردازیم.

جهت اطلاع از قیمت به روز سهام چیتگر می‌توانید از اطلاعات املاک برتر منطقه 22 استفاده کنید.

در سنوات گذشته و به منظور کمک به معیشت کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، طرحی به عنوان طرح توانمند سازی کارکنان آجا به مرحله اجرا گذاشته شد.

این طرح شامل سهام‌های ۳۳ و ۶۳ متری سهام چیتگر بود و همان‌گونه که در مقالات پیشین بیان شد، هر یک از کارکنان آجا می‌توانستند از این سهام چیتگر به هر تعدادی که می‌خواهند خریداری نمایند. این سهام‌ها در قالب یک دفترچه قرارداد به کارکنان عرضه شد که نمونه‌ای از آنان نیز قبلا در همین سایت منتشر شده است.

اگر از سهام های ۳۳ و ۶۳ متری شهرک چیتگر نمی‌ دانید!!!روی لینک کلیک کنید و برج چیتگر و سهام های ۳۳ و ۶۳ متری را از دست ندید.

سهام چیتگر

نکته مهم و قابل توجه در این دفترچه قراردادها، تاریخ سررسید آن‌ها است. اهمیت سررسید قرارداد آن‌جا است که مبنای اولویت افراد بوده و دعوت جهت انتخاب واحد از روی همین اولویت بندی صورت می‌گیرد.

شهرک چیتگر دارای پهنه‌های مختلفی است و سهام چیتگر آن به دو صورت سهام چیتگر پهنه A و سهام پهنه B عرضه شده‌اند. یعنی با سهام چیتگر پهنه A می‌توان در بلوک‌های آن پهنه و با سهام چیتگرهای۳۳ و ۶۳ متری پهنه B در بلوک‌های این پهنه انتخاب واحد کرد.

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص سهام چیتگرهای ۶۳ متری پهنه B، توجه به نوع  سهام چیتگرها است. سهام چیتگر ۶۳ متری پهنه B دارای دو نوع عادی و ویژه هستند.

در نوع عادی سهام چیتگرهای۶۳ متری قیمت سهام به صورت عادی و بر مبنای متری ۱۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال از سوی تعاونی محاسبه می‌شود و در نوع ویژه این قیمت بر مبنای متری ۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است.

جدا از تفاوت در قیمت این دو نوع سهام، می‌توان به تفاوت محاسبه قیمت مشاعات این دو نوع سهام چیتگر نیز اشاره کرد که به گفته تعاونی و بر اساس قرارداد ویژه این نوع سهم از پرداخت مشاعات، معاف است.

لازم به ذکر است که سهام چیتگر ۶۳ متری ویژه مخصوص آن دسته از اعضایی بوده است که در گذشته با ۳۳ متر سهام چیتگر در پهنه A ثبت نام و بعد از فراخوان تعاونی قرارداد خود را از پهنه A به پهنه B تبدیل کرده‌اند. در این جا به جایی از ۱۷ متر هدیه رهبری استفاده و مابقی ۱۳ متر تا سقف ۳۰ متر را برابر قیمت کارشناسی آن روز و به صورت اقساط پرداخت نموده‌اند. به همین علت این سهام‌ها را ۶۳ متری ویژه نیز می‌نامند. تعدادی از اعضا نیز وجود دارند که از همان ابتدا در پهنه B ثبت نام کرده‌اند که این سهام چیتگر‌ها از همان ابتدا ۶۳ متری بوده و عادی هستند.

نکات مهم در هنگام نقل و انتقال سهام چیتگر

برای نقل و انتقال سهام چیتگر حتما باید به شرکت بتاجا واقع در بلوار پژوهش مراجعه کرده و مراحل ذیل را انجام دهیم.

نقل و انتقال در شهرک چیتگر

نقل و انتقال متراژ سهام چیتگر سه حالت دارد:

دنبال اطلاعات بیشتر در مورد شیوه و ریز نکات نقل و انتقال در شهرک چیتگر هستید؟ پس روی لینک کلیک کنید

حالت اول:

نقل و انتقال دفترچه سهام چیتگر ۳۳ یا ۶۳ متری

حالت دوم:

در صورت خرید یا فروش متراژ خرد با دفترچه اصلی (حالتی که بخواهیم متراژدفترچه اصلی خود را خرد نماییم)

حالت سوم:

در صورت خرید یا فروش متراژ خرد با برگه خود قرارداد (به این معنا که با برگه‌ای که از قبل متراژ خرد تهیه کرده‌اند مجدد بخواهند متراژ را خرد تر نمایند)

از توضیح مراحل حالت اول شروع می کنیم:

مراحل سهام چیتگر

مرحله اول

به مسئول نقل و انتقال شرکت مراجعه نموده و یک فرم تاییدیه وکالت نامه را از او دریافت می‌کنیم. (این مرحله برای افرادی است که دفترچه را وکالتی تهیه کرده‌اند)

مرحله دوم

به مدیریت امور متقاضیان بتاجا مراجعه کرده و امضا تاییدیه وکالت را از مدیریت می گیریم. ( این مرحله برای افرادی است که دفترچه را وکالتی تهیه کرده‌اند)

مرحله سوم

به آقای ناصریان در محل قبلی شرکت بتاجا (رو به روی شرکت فعلی) مراجعه کرده و تاییدیه وکالت را از سامانه دریافت می‌کنیم. ( این مرحله برای افرادی است که دفترچه را وکالتی تهیه کرده‌اند)

در مرحله چهارم دوباره به مسئول نقل و انتقال مراجعهکرده و فرم نقل و انتقال را دریافت و کارهای زیر را انجام می‌دهیم:

  • کنترل پرونده از نظر وام جانبازی و مانده بدهی آن
  • کنترل پرونده از نظر فرم سه برگی

فرم سه برگی چیست؟

دفترچه ها ی سهام چیتگر دارای دو قسط می باشند.

______________________________

برای مشاهده آگهی‌های سهام تواندمند سازی چیتگر از این صفحه دیدن فرمایید.
______________________________

قیمت سهام چیتگر

قسط اول

قسط دفترچه‌ای است که باید با فیش بانکی پرداخت شود و تا زمانی که به طور کامل آن را پرداخت نکنند، دفترچه را به آن‌ها تحویل نمی‌دهند. این نوع قسط احتیاجی به ضامن ندارد؛ چرا که اگر بدهی داشته باشد دفترچه سهام چیتگر را تحویل نمی‌دهند،  با این وجود دفترچه‌هایی هستند که با وجود تحویل دفترچه به عضو باز هم بدهی دارند.

نکته: اصل تمامی فیش‌های واریزی باید در پرونده موجود باشد. در صورت عدم وجود در پرونده شخص موظف به ارائه اصل فیش واریزی است. در نتیجه تمامی فیش‌های واریزی را باید نزد خود نگه داریم، به این خاطر که ممکن است در شرکت اصل فیش‌ها گم شوند و آن وقت از ما می‌خواهند فیش‌های واریزی خود را ارائه دهیم و در صورت نگه‌ نداشتن نزد خود، مجبور به بازپرداخت مجدد فیش‌های گم‌شده می‌شویم.

قسط دوم

قسط وام سهام چیتگر است که از فیش حقوقی با کد ۶۲ تحت عنوان طرح حکمت کم می‌شود که این موضوع را با فرم سه برگی کنترل می‌کنند. در حقیقت به سهام‌داران یک وامی داده شده، که در اصل وامی در کار نبوده و از فیش حقوقی آن‌ها تنها کم می‌شده و مبلغ کل وام از بدهی سهامداران پهنه B به بتاجا کسر شده است. بعد از مدتی یک تعداد از سهام‌داران فراری، اخراج و یا بازنشست می‌شند که به صورت معمول در این حالت حقوق‌شان حذف می‌شود و چیزی تحت عنوان فیش حقوقی نداشتند که از حقوق‌شان کم شود. شرکت برای جلوگیری از فروش سهام آن‌ها و تعیین تکلیف مبلغ آن وام از این‌گونه افراد که تعدادشان محدود است برای فروش دفترچه،ضامن خواست.

استعلام فرم سه برگی برای این منظور است که آن وام به طور کامل تسویه شود و ضامنی برای تسویه آن وجود داشته باشد.

نکته: در صورت وجود وام طرح حکمت باید کسورات از فیش حقوقی آن برقرار باشد و در صورت فراری شدن و یا اخراج و بازنشسته شدن فرد علاوه بر قطع فیش حقوقی، کسورات فیش حقوقی او نیز کسر می‌شود.

 کنترل پرونده از نظر مهر آبی

تعدادی از سهام‌داران علاوه بر این پروژه، ممکن بود در پروژه دیگری در یک شهر دیگر نیز عضو باشند. از آنجا که در آن زمان سیستم بتاجا آنلاین نبوده و فرد را در هر دوجا ثبت نام کرده و بعدا از گذشت زمان متوجه شدند، از آن‌جا که طبق قانون ارتش جمهوری اسلامی هر فرد تنها یک بار می‌تواند از امتیازات ارتش استفاده کند، پس افرادی که بیش از یک پروژه داشته‌اند مهر آبی ندارند و برعکس ممکن است، مهر قرمز داشته باشند و این گونه سهام‌ها با گذشت زمان به مشکل می‌خورند؛ چرا که نداشتن مهر آبی عضویت فرد را زیر سوال می‌برد.

استعلام مهرآبی فقط از طریق شرکت بتاجا ممکن است و نشانه‌ای از آن در دفترچه نیست.

اگر فرد پرونده حقوقی باز نیز داشته باشد باز هم ممکن است دفترچه‌اش به جهت توقیف مهر آبی نداشته باشد.مثلا پرونده مهریه یا هر نوع موضوع حقوقی دیگر می‌تواند شامل این موضوع شود.

مرحله چهارم کنترل موجود بودن فیش‌های واریزی در پرونده که در بالا توضیح دادیم.

در مرحله پنجم نزد خانم رحیمی می‌رویم تا ایشان موارد فوق را تایید کنند.

در مرحله ششم نزد آقای سالاری در قسمت امورمالی می‌رویم تا او نیز امور وام و فرم سه برگی سهام چیتگر را کنترل کنند.

در مورد امور وام اگر کسور برقرار باشد،آقای سالاری آن را تایید و امضا می‌کنند.

اگر کسور برقرار نباشد، ابتدا باید مبلغ بدهی را پرداخت کنیم و سپس آقای سالاری آن را تایید و امضا کند.

در مورد فرم سه برگی اگر موجود نباشد در پرونده، دو راه وجود دارد:

  • گرفتن فرم سه برگی و امضاهای مربوط به آن (مالک دفترچه)
  • گذاشتن چک ۱٫۵ برابر بدهی به عنوان تضمین

اگر فرم سه برگی موجود باشد که آقای سالاری آن را تایید و امضا می‌کند.

در مرحله هفتم به مدیریت امور متقاضیان مراجعه و امضای او را می گیریم.

در مرحله هشتم دوباره به مسئول امور نقل و انتقال مراجعه  و کارهای زیر را انجام می‌دهیم:

  • تحویل برگه تاییدیه با امضاهای فوق
  • تحویل مدارک فروشنده
  • تحویل مدارک خریدار

در مرحله آخر نیز به قسمت ثبت نزد آقای سیدی مراجعه و نقل و انتقال را ثبت می‌کنیم.

نکته :در انتهای فرم تاییدیه سهام چیتگر باید نام خریدار و نام فروشنده و امضاهای هر دو طرف موجود باشد.

حالت دوم:

در صورت خرید یا فروش متراژ خرد با دفترچه اصلی (حالتی که بخواهیم متراژدفترچه اصلی خود را خرد کنیم)

تمام مراحل فوق را باید سپری کنیم فقط در مرحله چهارم یک فرم الف و یک فرم ب از مسئول امور نقل و انتقال دریافت کرده و آن ها را تکمیل می‌کنیم و مراحل را مانند فوق سپری می کنیم.

فقط در مرحله هشتم فوق علاوه بر مدارک فوق مدارک ذیل را نیز به مسئول امور نقل و انتقال تحویل می دهیم:

  • فرم الف که باید توسط فروشنده تکمیل گردد.
  • فرم ب که باید توسط خریدار تکمیل گردد.
  • کپی از برگه انتخاب واحد خریدار

نکته: تعداد فرم الف و ب وابسته به نحوه تقسیم متراژ می باشد مثلا:

اگر ۶۳ متر به دو قسمت تقسیم شود دو فرم الف و دو فرم ب مورد نیاز است.

اگر ۶۳ متر به سه قسمت تقسیم شود سه فرم الف و سه فرم ب مورد نیاز است.

و الی آخر به همین ترتیب به هر تعداد که خواستیم تقسیم کنیم باید به همان تعداد فرم الف و ب تهیه کنیم. در ضمن برای تقسیم لزومی ندارد که به قسمت‌های مساوی تقسیم شوند و می‌توان به هر متراژی که خواستیم هر چند نامساوی آن‌ها را تقسیم کنیم.

نکته: خرید متراژ خرد فقط برای کسی مقدور است که واحدی را انتخاب کرده باشد و برای تکمیل متراژ خرید انجام می‌دهد.

حالت سوم:

در صورت خرید یا فروش متراژ خرد با برگه خود قرارداد (بدین منظور که با برگه ای که از قبل متراژ خرد تهیه نموده اند مجددا بخواهند متراژ را خرد تر نمایند)

مراحل خرید و فروش دفترچه

مراحل انجام کار سهام

تمام مراحل فوق را باید سپری کنیم و تنها در مرحله چهارم یک فرم الف و یک فرم ب از مسئول امور نقل و انتقال دریافت می‌کنیم و بعد از تکمیل کردن آن‌ها، مراحل فوق را سپری می‌کنیم.

فقط در مرحله هشتم فوق، علاوه بر مدارک فوق مدارک ذیل را نیز به مسئول امور نقل و انتقال بید تحویل دهیم:

  • تحویل مدارک فروشنده (کپی شناسنامه،وکالت در صورت وکالتی بودن)
  • تحویل مدارک خریدار (کپی شناسنامه،وکالت در صورت وکالتی بودن و کپی برگه رزرو واحد)
  • تحویل برگه خرد متراژ فرم الف
  • تحویل فرم الف فروشنده و فرم ب خریدار

تفاوت امتیاز با سهام چیست؟

شما برای سرمایه‌گذاری در چیتگر، دو راه پیش رویتان است: 1.خرید سهام   2. خرید امتیاز
آیا شما تفاوت این دو را می‌دانید، ما در ادامه به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

شما به عنوان خواهان خرید امتیاز چیتگر باید در پیش فروش آپارتمان دریاچه خلیج فارس، ملک مورد مظر خود را انتخاب کنید. با توچه به آن‌که امروزه پروژه‌های تعاونی‌ساز و یا شخصی‌ساز زیادی در این منطقه وجود دارد، متقضیان خرید امتیاز، در هر یک از این پیش‌فروش‌ها می‌توانند امتیازی را خریداری کنند.
در خرید این امتیاز، آن‌ها ابتدا مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت و سپس مبلغی را به عنوان اقساط در نظر می‌گیرند. با پرداخت مبلغی بع عنوان پیش‌پرداخت و مبلغی به عنوان اقساط، واحدی در آن مجموعه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
افرادی که توان مالی کافی برای یک خرید واحد مجزا را ندارند، در واحدهای دولتی سهامی هر چند کوچک برای خود می‌خرند و با خرید چند سهام به یک امتیاز دست پیدا می‌کنند.

سوالات متداول

خرید و فروش واحدهای پهنه E (طرح توانمند سازی ارتش) در آینده چگونه خواهد بود؟

با در نظر گرفتن شرایط کلی منطقه 22 و بسیاری از زیرساخت‌های منحصربه‌فردی که مخصوص این منطقه است، آینده معاملات پهنه E بسیار پررونق پیش‌بینی می‌شود.

سازوکار خرید و فروش در طرح توانمندسازی ارتش چگونه است؟

خرید و فروش پهنه E در حال حاضر به‌صورت وکالتی و از طریق واگذاری سهام صورت می‌گیرد. اگر فردی تمایل به خرید سهم داشته باشد می‌تواند متناسب با متراژ درخواستی از سهم‌های مورد نظر خرید نماید. تمام مراحل انتقال طبق مقررات، قانونی است.

شرایط کلی خرید و فروش سهام پهنه E چگونه است؟

خرید و فروش املاک وقتی به‌صورت سهام صورت می‌گیرد، ممکن است ابهاماتی را به وجود آورد. پهنه E یکی از پروژه‌هایی است که خرید و فروش سهام آن به‌طور گسترده‌ای مورد توجه است.

شرایط کلی خرید و فروش سهام پهنه E چگونه است؟
خرید و فروش املاک وقتی به‌صورت سهام صورت می‌گیرد، ممکن است ابهاماتی را به وجود آورد. پهنه E یکی از پروژه‌هایی است که خرید و فروش سهام آن به‌طور گسترده‌ای مورد توجه است. آگاهی از ضوابط معاملات اینچنینی باعث خرید یا فروشی با اطمینان خاطر میشود.
سازوکار خرید و فروش در طرح توانمندسازی ارتش چگونه است؟
خرید و فروش پهنه E در حال حاضر به‌صورت وکالتی و از طریق واگذاری سهام صورت می‌گیرد. اگر فردی تمایل به خرید سهم داشته باشد می‌تواند متناسب با متراژ درخواستی از سهم‌های مورد نظر خرید نماید. استفاده از تسهیلات برای عضو اول مجاز بوده که در صورت واگذاری آن امکان انتقال به غیر وجود نخواهد داشت. تمام مراحل انتقال طبق مقررات، قانونی است.
خرید و فروش واحدهای پهنه E (طرح توانمند سازی ارتش) در آینده چگونه خواهد بود؟
با در نظر گرفتن شرایط کلی منطقه 22 و بسیاری از زیرساخت‌های منحصربه‌فردی که مخصوص این منطقه است، آینده معاملات پهنه E بسیار پررونق پیش‌بینی می‌شود. البته شرایط اقتصادی و از جمله وضعیت خرید و فروش املاک همواره در دوره‌های زمانی مختلف، اوج و فرود داشته است.