مجتمع پارسیا

مجتمع پارسیا

لوکیشن برج های پارسیا

مجتمع مسکونی پارسیا در ضلع شمالی دریاچه چیتگر و ضلع جنوب غربی آپارتمان های میدان ساحل و نزدیکی برج ساحل واقع شده است. این پروژه با ۸۸۸ واحد مسکونی دومین پروژه بزرگ اتحادیه نمونه رسا می باشد.

تعداد و نام برج های پارسیا دریاچه

مجتمع مسکونی پارسیا دارای ۱۵ برج می باشد. نام این برج ها عبارتند از:

  • سرو ۱ تا سرو ۸
  • یاس ۱ تا یاس ۳
  • ارکیده ۱ و ۲
  • برلیان ۱ و برلیان ۲

البته برج های برلیان چند سال بعد ساخته شده اند و برخی آن ها را مجزای از پروژه پارسیا می دانند.

نام برج های مجتمع مسکونی پارسیا را به اسامی ائمه نیز می شناسند و هر برج به نام یکی از ائمه می باشد. از این رو به این برج ها برج های چهارده معصوم نیز می گویند. وجه تمایز و نشان این برج ها وجود یک نور قوسی شکل آبی رنگ در تاریکی شب است که حتی از دور نیز این نورکاملا مشهود و هویداست.

مشخاصت برج های پارسیا دریاچه چیتگر

تعداد طبقات برج های پارسیا

تمامی برج های پارسیا یک شکل و نقشه بوده و تمامی آن ها دارای ۲۶ طبقه می باشند. این ۲۶ طبقه شامل ۴ طبقه منفی پارکینگ وانباری، یک طبقه لابی و ۲۱ طبقه مسکونی می باشد.

مالک برج های پارسیا کیست؟

این برج ها متعلق به سپاه پاسداران می باشند.

تعاونی سازنده برج های پارسیا

تعاونی مسکن رسا

متراژ آپارتمان در مجتمع مسکونی پارسیا دریاچه

متراژ واحد ها در طبقات مختلف متفاوت می باشد. از طبقه ۱ تا ۱۶ متراژ واحدها از ۱۲۶ تا ۱۳۵ متر می باشد. طبقه ۱۷ متراژ واحدها ۲۲۰ متر بوده که دارای ۳۰ متر تراس می باشند. طبقات ۱۸ تا ۲۱ نیز متراژ واحدها ۱۹۰ متری می باشد.

کلیه واحدهای پارسیا سه خوابه می باشند.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان های منطقه 22 به سایت پلاکینو املاک برتر منطقه 22 مراجعه کنید

در هر طبقه چند واحد وجود دارد؟

از طبقه اول مسکونی تا طبقه شانزدهم در هر طبقه ۴ واحد وجود دارد و از طبقه هفدهم تا بیست و یکم در هر طبقه ۲ واحد موجود است.

تعداد و ظرفیت آسانسورها

در هر برج دو لاین آسانسور وجود دارد که یک خط باربر و یک خط نفر بر می باشد. آسانسور ها سرعت زیادی دارند و برای شرکت KONE فنلاند که شرکتی نامدار و با سابقه درخشان در عرصه آسانسور و پله برقی است می باشند. آسانسورها واقعا لرزشی ندارند و حس امنیت در آن ها مشهود است.

مجتمع پارسیا دریاچه

سیستم سرمایش و گرمایش واحدهای پارسیا

این برج برای سرمایش مجهز به چیلر ساخت شرکت EBARA که شرکتی نامدار در این زمینه است می باشد و برای گرمایش از بویلر استفاده می کند و به تعبیر دوستان در زمستان همیشه گرم هستید و در تابستان همیشه سرد و خنک.

سال ساخت برج های پارسیا

عملیات اجرایی مجتمع مسکونی پارسیا در تابستان سال ۸۵ آغاز شد و با اتمام آن در تابستان سال ۹۰، واحدهای مربوطه طبق زمان بندی از پیش تعیین شده به مالکان آن تحویل شد. البته برج های برلیان ۱ و ۲ از این قاعده مستثنی هستند و در سال ۱۳۹۵ به مالکان آن ها تحویل گردیدند.

جنس دیوار ها

دیوار ها از نوع بلوک سیمانی بوده و در این رابطه که چه نوع بلوک سیمانی است و آیا عایق صدا هستند یا خیر اطلاعاتی نداریم.

جنس نما

تا طبقه سوم از سنگ بوده و از آن به بعد سیمان شسته است. اما نورپردازی زیبای نما جلوه ی خوبی به برج های پارسیا داده است.

متراژ بالکن و تراس ها

از طبقه ۱ تا ۱۶ مسکونی تراس ها کوچک هستند و حدودا ۳ متر مربع یا کمتر می باشند. طبقات ۱۸ تا ۲۱ نیز واحد ها هر کدام دو تراس دارند که جمعا حدودا ۱۰ متر تراس یا کمتر می شود.

اما نکته مهم و مورد توجه واحدهای طبقه ۱۷ برج های مسکونی پارسیا هستند که فوق العاده شهرت دارند. در این طبقه واحدها دارای تراس ۳۰ متری بوده که می توان میز و صندلی در آن قرار داد و از ویوی زیبای دریاچه چیتگر بهره مند شد بدون آنکه کسی به واحد شما دیدی داشته باشد. (این واحد ها ۲۲۰ متری بوده و فقط در طبقه ۱۷ اینگونه هستند)

مجتمع پارسیا یکی از گزینه های مناسب جهت رهن و اجاره آپارتمان های چیتگر است.

سیستم پسماند برج های پارسیا چگونه است؟

این برج ها دارای شوتینگ زباله می باشند که همه شب از ساعت ۱۹ الی ۲۲ باز می باشد. توجه کنیم به علت سر و صدای زیاد زباله های شوت شده در داخل شوتینگ غیر از ساعت مشخص شده نمی توان از سیستم شوتینگ استفاده کرد. در ضمن به علت رعایت مسایل بهداشتی هر روز اتاق زباله های شوت شده شست و شو می شود.

آپارتمان ها و برج های مرغوب مجتمع پارسیا

همان طور که در بالا اشاره کردیم از نظر نقشه و الباقی مسایل برج ها همگی یک شکل هستند. اما برویم سراغ اینکه در هر برج کدام واحد ها مرغوب تر هستند.

همان طور که در بالا اشاره شد واحدهای طبقه ۱۷ برج های پارسیا فوق العاده زیبا و مشهور هستند. اگر از واحد طبقه ۱۷ بگذریم باید به چند نکته توجه کرد:

نکته اول: در ضلع جنوبی مجتمع پارسیا یک مجتمع تجاری در حال ساخت به نام آرتمیس وجود دارد. مجتمع عظیم و لوکس تجاری اداری آرتمیس از نظر معماری یک کشتی است که ۶ برج روی آن با ارتفاع های مختلف واقع شده اند که گویی بادبان های این کشتی می باشند. در نتیجه تعدادی از واحدهای ضلع جنوبی در برج های جنوبی مانند

سرو۷، سرو۸، سرو۶، سرو۵، سرو۴ تا طبقات ۱۶ یا ۱۷ از ویوی دریاچه محروم می شوند. چراکه ارتفاع مجتمع تجاری آرتمیس تا طبقات ۱۶ یا ۱۷ نیز می رسد.

نکته دوم: واحد های شمالی برج های پارسیا در طبقات فوقانی اکثرا ویوی آبشار و کوه های البرز را دارند.

ویوی برج های پارسیا دریاچه چگونه است؟

برج های پارسیا بسته به شماره و تیپ خود ممکن است ویوی دریاچه و یا ویوی کوهستان داشته باشند. البته با توجه به طبقه نیز ممکن است در برخی نقاط برج آرتمیس، جلوی چشم انداز برج های مجاور خود را سد کند.

برج ها پارسیا دریاچه چیتگر

سایر امکانات برج های مسکونی مجتمع پارسیا

  • آنتن و ماهواره مرکزی
  • آیفون تصویری و سیستم ارتباط داخلی با لابی من و همسایگان
  • سیستم اعلام و اطفا حریق
  • سیستم مانیتورینگ و دوربین مداربسته
  • لابی من ۲۴ ساعته
  • درب های ورودی پارکینگ ها ریموت دار و بدون نگهبان
  • برق اضطراری
  • وجود ۱۴ واحد تجاری و دو واحد خدماتی اعم از شیرینی فروشی،درمانگاه، داروخانه، هایپرمارکت، سوپر میوه و نانوایی و … در پایین برج ها
  • وجود چند دستگاه خودپرداز بانک پایین برج ها و محوطه برج ها
  • وجود یک پارک با آب نمای مربوط به تعاونی مسکن رسا و همراه با وسایل بازی برای کودکان و آلاچیق ها و محوطه ای برای استراحت ساکنین در پایین برج ها

اسکلت مجتمع پارسیا و کیفیت مصالح به کار رفته در برج ها چگونه است؟

در مجتمع پارسیا (برج های پارسیا دریاچه) از مرغوب ترین و به روز ترین مصالح ساختمانی استفاده شده است که برخی از آن ها عبارتند از:

  • شیرآلات KWC سوئیس
  • پنجره دو جداره ALUK ایتالیا
  • کمد دیواری در هر اتاق خواب
  • آسانسور KONE
  • چیلر EBARA

نحوه خرید و فروش، و نقل و انتقال آپارتمان در برج های پارسیا چگونه است؟

برج های مسکونی پارسیا دارای سند شش دانگ می باشند. البته برج سرو ۸ از این قاعده مستثنی بوده و اوقافی می باشد.

و در آخر این نکته را ذکر کنیم که برای مجتمع پارسیا، تعاونی رسا یک مدرسه ابتدایی دخترانه و یک مدرسه ابتدایی پسرانه و یک مسجد و همچنین یک مجتمع ورزشی در نظر گرفته است که البته همگی ساخته شده اند اما مجتمع ورزشی چندین سال است که به حال خود رها شده است.

لوکیشن برج های پارسیا دریاچه
این مجتمع یکی از مجموعه های واقع در اطراف دریاچه چیتگر می باشد و به بلوار کاشانی و میدان ساحل نیز دسترسی دارد،این برج در از طریق دسترسی محلی به شهرک گلستان راه داشته و درست همجوار مجتمع تجاری آرتمیس می باشد.
متراژ برج های پارسیا دریاچه چیتگر چقدر است؟
متراژ واحد ها در این مجتمع 126 متری،135 متری،190 متری و 220 متری می باشد و تمامی واحد های این مجتمع سه خوابه می باشد واحد ها به علت متراژ بالا دارای تراس هایی با متراژ بالا می باشد البته متراژ ها به شماره طبقه نیز بستگی دارد.
امکانات برج های پارسیا چیست؟
این برج ها از امکانات مهم و زیادی برخوردار است از جمله لابی من 24 ساعته،کتابخانه،سالن اجتماعات،2لاین آسانسور،سه طبقه پارکینگ،سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی،درب ریموت دار و...