راز و رمز هایی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک ناب

راز و رمز هایی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک ناب

در یک قدمی موفقیت در حرفه مشاور املاک

فعالیت در حوزه مشاور املاک می تواند برای افرادی که به دنبال شغل مناسب میگردند، گزینه مناسبی باشد. البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد تصور دارند که مشاور املاک شغل ساده ای است در صورتی که اگر آموزش نبینند و به روز نباشند و با علم هایی مانند ارتباط و قوانین ملکی و حقوقی ملک آشنا نباشند، ممکن است در این حرف هرگز موفق نشوند. فقط فعالیت در این حوزه مهم نیست، بلکه برای حرفه ای شدن و موفق شدن در این زمینه باید توانایی هایی را در خود پرورش داد.

مهم ترین راه برای رسیدن به درآمد برای یک مشاور املاک

قطعا فایل یابی و پیدا کردن فایل های مختلف و زیاد در حوزه تخصصی فعالیت یک مشاور راه کسب درآمد برای وی می باشد. اما این کار یک توانایی به حساب می آید. توانایی فایل یابی از پایه ای ترین مواردی است که هر مشاوری باید به آن توجه کند هر چه توانایی در پیدا کردن فایل های به روز بیشتر باشد درصد موفقیت نیز بیشتر است. اما فقط فایل یابی کافی نیست، نهایی کردن قرارداد ها و ارتباط با مشتری از نکاتی است که مشاور باید به آن توجه ویژه کند. هرچه یک مشاور بتواند قراردادهای بیشتری ببندد می تواند تجربه های بیشتری داشته و به درآمد های بالاتری برسد. از طرف دیگر فقط تعداد قرارداد ها مهم نیست، بلکه رضایت مشتری ها (چه فروشنده و چه خریدار) اولویت در هر مذاکره ای می باشد.

توانایی های یک مشاور املاک

یک مشاور حرفه ای باید بتواند از توانایی های خود حداکثر استفاده را ببرد. وی باید نقاط ضعف و نقاط قوت خود را شناسایی کرده و بتواند با مشتری های مختلف، متفاوت برخورد کند. نقاط ضعف یک مشاور باید بهبود یافته و نقاط قوت وی تقویت شود. به طور مثال مشاور املاکی که در صحبت کردن توانایی خوبی دارد اما در آشنایی با قوانین ملکی ضعف دارد، باید ابتدا قوانین ملکی را کامل بشناسد تا در مذاکرات موفق تر شود. تسلط داشتن روی توانایی های خود و ارتباط با مشتری می تواند یک موفقیت به شمار بیاید.

جلب اعتماد و جذب کردن مشتری

یک مشاور باید در ابتدا نیازها و علاقه ‌مندی ‌های مشتری را پیدا کرده و وی را بشناسد و با توجه به رفتار شناسی مشتری، با او مناسب ترین برخورد را داشته باشد. هر چه یک مشاور بتواند راحت تر مشتری و نیاز هایش را بشناسد، راحت تر می تواند اعتمادش را جلب کرده و سپس با توجه به نیاز های مشتری به او بهترین پیشنهاد ملک را بدهد.

حوزه فعالیت قدمی دیگر در راستای موفق شدن هر مشاور

راه حل های پلاکینو برای تبئیل شدن به یک مشاور ملکی موفق

یکی از نکاتی که هر مشاور موفق باید به آن توجه کند، مشخص کردن حوزه فعالیت و علاقه مندی های خود در راستای اهدافش است. به طور مثال اگر مشاوری بخواهد در حوزه فروش فعالیت داشته باشد باید مشخص کند در چه منطقه‌ ای و در چه متراژی توانایی فعالیت دارد. برای مشخص کردن اهداف باید با خود روراست باشد. یک مشاور اجاره کار با توجه به کشش منطقه، املاک موجود در منطقه و متراژی که در آن فعالیت می کند می تواند تخمین بزند که آیا به اهدافش می رسد یا باید حوزه فعالیتش را عوض کند.

صداقت فاکتوری در موفق شدن مشاوران املاک

مهمترین نکته ای که یک مشاور را امین یک مشتری می کند، صداقت مشاور املاک است. یک مشاور به هیچ عنوان نباید در مورد ملک و قرارداد های مختلف دروغ بگوید و یا جنبه های منفی ملک را پنهان کند. هر چه صداقت مشاور بیشتر باشد، تضمین بیشتری در موفقیت وی خواهد بود. زیرا مشتری به او اعتماد می کند.

آیا دانش آموختن یک مشاور را حرفه ای می کند؟

پاسخ مثبت است. یکی از مهم ترین نکات دیگر که مشاوران موفق همیشه رعایت می کنند، کسب دانش و تقویت آن است. آنها همیشه به روز هستند، مطالعه می کنند و سواد و دانش خود را بالا می‌برند. این دانش می تواند در حوزه آشنایی بیشتر با حقوق ملکی، در حوزه جذب مشتری و ارتباط موفق باشد. همچینن شما میتوانید مطلب مشاور املاک کیست؟ و نحوه کار در مشاوره املاک چگونه است؟ را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

رابطه مشاور املاک و اعتماد به نفس

هرچه اعتماد به نفس یک مشاور بالاتر باشد و بتواند با تسلط کامل تری در مذاکرات صحبت کند مشتری راحت‌تر به وی اعتماد می کند. برای بالا بردن اعتماد به نفس می توان تجربه دیگران را استفاده کرد. یکی دیگر از موارد، آشنایی با تمامی قوانین و مقررات ملکی است. زیرا آشنا بودن با مقررات در حوزه ملک و قوانین ثبتی و قوانین مربوط به اجاره و فروش یک ملک می تواند تسلط بیشتری به وی بدهد. یک مشاور املاک زمانی که در یک منطقه فعالیت می کند باید با تمامی پیچ و خم های آن محله آشنا باشد باید محله را تمام و کمال بشناسد تا بتواند بهترین راهنمایی را به مشتری بدهد.

آیا مشاور املاک باید شغل اول و تنها شغل شما باشد؟
اگر مشاور املاک، شغل اول شما نیست، اصلا جای نگرانی وجود ندارد چرا که همه چیز فقط و فقط به خود شما بستگی دارد. شما باید از دل و جان مایه بگذارید.
شما باید بحث کننده خوبی باشیدیا شنوندی خوب؟
زمانی موفق خواهید شد که اول شنونده خوبی باشید. حرف مشتری را قطع نکنید و مثل یک مشاور و دوست دلسوز، در پی حل مشکل مشتری خود باشید.
یک مشاور املاک باید چگونه مذاکره کند؟
دروغ نگویید. به اهدافی که در انتظار شماست فکر کنید. اگر بنابر هر دلیلی مذاکره رضایت بخشی نداشتید ، هرگز با حالت عصبی و ناراحت جلسه را ترک نکنید. اگر مذاکره نیازمند متقاعد سازی طرفین است برای آن عجله نکنید.