پهنه H چیتگر

پهنه H چیتگر

شهرک چیتگر ارتش ، شهرکی است که با توجه به وسعت و گستردگی آن، امکان ساخت و سازهای بسیاری را دارد. از قدیم این شهرک به پهنه های مختلفی تقسیم گردیده بود که در مقالات قبلی به نام های آن ها اشاره کرده ایم. جالب است بدانید پهنه H این شهرک در غرب بلوار پژوهش هم ادامه دارد. در غرب بلوار پژوهش یکی دیگر از پهنه های چیتگر واقع شده است که امروز به سراغ آن رفته‌ایم.

موقعیت مکانی پهنه H شهرک چیتگر

پهنه h شهرک چیتگر در محدوده بلوار پژوهش و اتوبان شهید همدانی قرار گرفته است. پهنه اچ چیتگر هم مانند سایر پهنه‌های این شهرک، وسعت مناسبی دارد.  در حال حاضر این محدوده گودبرداری هم نشده است و در زمانی کوتاه مراحل ساخت‌وساز در آن شروع خواهد شد. 

محدوده کامل و دقیق پهنه H شهرک چیتگر را می‌توانید روی نقشه زیر مشاهده کنید. با عبور از اتوبان شهید خرازی به بلوار پژوهش وارد شوید و به سمت جنوب بلوار ادامه مسیر دهید. پس از گذشتن از پهنه بی چیتگر و قبل رسیدن به اتوبان شهید همدانی در سمت راست بلوار، شاهد پهنه H منطقه 22 خواهید بود.

ساختار بلوک‌های پهنه H 

شرکت عمران آبشار اسپادانا به‌عنوان شرکت پیمانکار این پروژه،  نقشه ها و زیرساخت ها را آماده و مراحل اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است. عمران آبشار اسپادانا یک شرکت خوش نام و با سابقه بوده که در چند شهر ایران از جمله تهران، مشغول انجام فعالیت است. در حال حاضر در این شهرک هم ساخت و تکمیل برج های سری D و سری N به عهده دارد.

این پروژه دارای 5  برج  30 طبقه خواهد بود. شکل کلی بلوک های این قسمت هم شبیه بلوک های سری N  چیتگر است. در بلوک های سری N  خبری از پروانه بودن شکل برج ها نبود و  این بلوک ها به شکل تقریبا U طراحی و اجرا شده اند. سری جدید بلوک ها در پهنه H هم به همین سبک و سیاق است. 

نام گذاری بلوک‌ها نیز از  H1 تا H5 است. در هر طبقه از این بلوک ها 18 واحد در نظر گرفته شده است. که در مجموع حدود 500 واحد در هر بلوک احداث خواهد شد.  

این پروژه نیز باهدف توانمندسازی پرسنل ارتش کلید خواهد خورد؛ اما این که  دوباره به‌صورت سهامی و امتیازی باشد و یا طرح دیگری برای انتخاب واحدها وجود داشته باشد هنوز معلوم نیست و باید منتظر تصمیم بنیاد تعاون ارتش ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه توانمندسازی که در این پهنه انجام خواهد شد می‌توانید اخبار را در همین سایت پیگیری کنید.

متراژ واحدهای پهنه H و امکانات بلوک‌ها

همان‌گونه که گفته شد در این پهنه 5 بلوک ساخته خواهد شد. هر بلوک دارای 30 طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و 4 طبقه منفی است. در هرطبقه هم 18 واحد قرارگرفته است. برابر پیش بینی انجام شده، واحدها در سه تیپ ساخته خواهند شد. 

واحدهای با متراژ 100 متر، واحدهای 105 متری و واحدهای 120 متری که همه آن ها دارای 2 خواب هستند. مانند سایر بلوک های شهرک چیتگر، این برج ها نیز از امکانات عالی برخوردار خواهند شد. این سیاست بتاجا است که به منظور رفاه حال ساکنین، تمام برج ها را با امکانات عالی تحویل می دهد. 

پارکینگ و انباری که جزو لاینفک بلوک‌ها است؛ اما امکانات دیگر به شرح زیر ساخته خواهد شد:

  • لابی
  • شوتینگ زباله
  • سامانه ایمنی اعلان و اطفا حریق
  • سیستم کنترل تردد و نظارت
  • شوتینگ زباله
  • سالن ورزش
  • سالن اجتماعات
  • فروشگاه‌های تجاری
  • این موارد نمونه‌ای از امکانات برج‌ها است.

انتخاب واحد در پهنه H شهرک چیتگر

اگر به سابقه نگاهی بیندازیم، تقریباً در تمامی پهنه‌های شهرک چیتگر، واحدها به صورت سهامی انتخاب می شدند. به‌عنوان مثال در پهنه D چیتگر، سهم های واگذار شده به صورت 20 متر و 50 متر بودند. در آن جا متراژ واحدها از 110 متر شروع می شد و هر متقاضی براساس نیاز و توان خودش باید سهام یک واحد را تکمیل می کرد. اگر همین روش نیز در پهنه H پیاده شود، هر شخصی که به انتخاب واحد دعوت می شود براساس این که چه میزان سهام در اختیار دارد، می‌بایست نسبت به تکمیل آن اقدام کند. مثلا اگر تمایل به انتخاب یک واحد 100 متری داشته باشید باید به میزان 100 متر سهام به تعاونی تحویل دهید تا بتوانید یک واحد را انتخاب کنید.

یکی از بزرگ ترین محاسن انتخاب واحد در شهرک چیتگر این است که قیمت ها قطعی است. یعنی شما با خرید یک واحد و پرداخت هزینه آن، در آینده مبلغ اضافی پرداخت نخواهید کرد. یعنی لازم نیست نگران آن باشید که تورم احتمالی در سال های آتی سبب گردد که هزینه ساخت تغییر کرده و یا تعاونی از شما مبلغ اضافه تری در خواست کند که در این صورت قیمت واحدها نیز افزایش یافته و مجبور شوید مبالغ مازاد پرداخت کنید. 

به هر حال برای آگهی از شرایط واگذاری واحدهای این پهنه، حتماً با کارشناسان تخصصی فروش پلاکینو در تماس باشد تا بهترین مشاوره و راهنمایی را دریافت کنید.
 

پهنه H یا همان پهنه اچ شهرک چیتگر کجاست؟
پهنه H شهرک چیتگر روبروی پهنه C و در ضلع غربی بلوار پژوهش قرار دارد.