شهرک چیتگر

شهرک چیتگر

معرفی شهرک چیتگر (امام رضا)

شهرک چیتگر از مدرن ترین و بزرگترین شهرک های تهران و ایران است که در منطقه 22 و ضلع غربی دریاچه چیتگر احداث و در حال تکمیل می باشد. شهرک مسکونی چیتگر به نام شهرک امام رضا نیز شناخته می شود که البته چندان هم از این نام استفاده نمی شود. این شهرک از پروژه های بزرگ و درحال ساخت منطقه 22 زیر نظر بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد که در مجموع مشتمل بر ۲۰۰۰۰ واحد آپارتمان مسکونی است.

در ادامه مطلب شهرک چیتگر درباره لوکیشن، سازندگان، نقشه شهرک چیتگر، آخرین وضعیت ساخت پهنه های شهرک چیتگر، خرید و فروش سهام و آپارتمان های شهرک چیتگر، مشخصات برج های چیتگر و امکانات رفاهی آن صحبت خواهیم کرد.

پروژه شهرک چیتگر بدلیل بزرگی و گستردگی آن در 5 پهنه با نام های A و B و C و D و E نام گذاری شده و هر کدام از آن ها، با معماری خاص خود، زیبا و مدرن ساخته می شود.

لوکیشن شهرک چیتگر کجاست؟

برج ها و پهنه های شهرک چیتگر در حد فاصل بزرگراه خرازی، بزرگراه همدانی، بلوار پژوهش و بلوار گیاهشناسی قرارگرفته و از هر 4 مسیر نامبرده قابل دسترس است.

بر خلاف سایر شهرک ها و برج های منطقه 22 که در مجاورت دیگر برج ها و شهرک ها قرار دارند، شهرک چیتگر با باغ ملی گیاهشناسی و دریاچه چیتگر، شهربازی هزار و یک شهر بعنوان مکان های دیدنی و تفریحی منطقه 22 و ایرانمال بعنوان بزرگترین مراکز تجاری منطقه 22 مشرف است.

از جهت تقسیم بندی نواحی منطقه ای، شهرک چیتگر در ناحیه 4 شهرداری منطقه 22 واقع شده است.

لوکیشن و دسترسی شهرک چیتگر برای بازدیدکنندگان این محله و افرادی که قصد سرمایه گذاری و سکونت داشته و بدنبال خرید خانه و آپارتمان در منطقه 22، شهرک گلستان و دیگر محلات منطقه 22 هستند، اهمیت ویژه ای دارد.

دسترسی شهرک چیتگر منطقه ۲۲

دسترسی شهرک چیتگر در منطقه 22 توسط بزرگراه ها و بلوارهای اصلی اطراف آن نظیر: بزرگراه خرازی، بزرگراه همدانی، بلوار پژوهش، بلوار گیاهشناسی، بلوار طبیعت، اتوبان تهران-کرج و امتداد بلوار ایرانخودرو به سمت شمال ممکن است.

سازنده شهرک چیتگر کیست؟

مالک و سازنده شهرک چیتگر بنیاد تعاون ارتش بوده است. اما در ادامه، مسئولیت ساخت و ساز پهنه ها و برج های مختلف چیتگر به تعاونی های مختلف ارتش و حتی شرکت های خصوصی واگذار گردید. مانند ساخت پروژه پدافند ارتش که در ابتدا به شرکت آرین سازه با مدیریت دکتر مسعود عبدی سپرده شده بود.

ساخت و تکمیل پروژه شهرک چیتگر در چه مرحله ای است؟

در حال حاضر برج های پهنه A که شامل برج های پامچال و برج های ارکیده است به اتمام رسیده و به مالکینی که در ابتدای پروژه اقدام به به پیش خرید آپارتمان در شهرک چیتگر کرده بودند تحویل داده شده است.

از پهنه B تنها برج های سری G تکمیل شده و پهنه C شهرک چیتگر نیز همچنان در حال تکمیل اند.

البته پروژه های پهنه C شهرک چیتگر، پس از حواشی و شکایت هایی که در زمینه کلاهبرداری شرکت آرین سازه و تعاونی های ارتش شده بود، در نهایت رو به پیشرفت بوه و تحویل آن ها برای سال 1404 پیش بینی می شود.

پهنه D شهرک چیتگر یا همان پهنه طبیعت نیز در نهایت گودبرداری شده و در مرحله ساخت و تکمیل فونداسیون می باشد.

پهنه E که بنام پروژه توانمندسازی ارتش نیز شناخته می شود، مراحل اولیه گودبرداری را طی کرده و در انتظار تزریق بودجه است.

خانه و آپارتمان های تکمیل شده شهرک چیتگر معمولا به صورت یک جا و نقدی به فروش می رسند، اما با ساخت و سازهای در حال انجام در پهنه های قدیم و جدید، همچنان امکان پیش خرید آپارتمان در شهرک چیتگر وجود داشته و برای این منظور می توانید از آگهی های ما در بهترین پیش فروش چیتگر بازدید نمایید.

بدین ترتیب از شما دعوت می کنیم تا توسط لینک ارائه شده، از صفحه فایلینگ و آگهی های پیش فروش آپارتمان های مسکونی در چیتگر دیدن کرده و با توجه به قیمت های پیش فروش خانه در پهنه های شهرک چیتگر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

تور مجازی شهرک مسکونی چیتگر

از شما دعوت می کنیم تا با استفاده از تور مجازی شهرک چیتگر ساخته شده توسط املاک پلاکینو از نمای داخلی برج ها و ویوی خارجی شهرک مسکونی چیتگر و پهنه های آن بازدید کنید. از آن جایی که تور مجازی بالا بیشتر بر روی پهنه بی فوکوس کرده است در صورت تمایل برای بازدید برج های ارکیده و برج های پامچال بر روی لینک هر کدام ضربه بزنید.

شما می توانید با استفاده از این تور بهترین برج های مسکونی چیتگر را مشاهده کنید و یک تجربه مجازی از زندگی در برج را داشته باشید. البته برای برج های اماده چیتگر نیازی به تور مجازی نیست و شما می توانید به راحتی از این مجموعه ها بازدید کنید.

سهام های 33 متری و 63 متری چیتگر

از سال ۱۳۸۸ ثبت نام در پروژه شهرک چیتگر آغاز شد. هدف از این پروژه توانمندسازی کارکنان محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء معیشت آنان بود. این شهرک چیتگر فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در املاک منطقه ۲۲ مطرح گردید. در ابتدا و به منظور بهره گیری کارکنان از این پروژه، سهام های ۳۳ متری و ۶۳ متری ارائه گردید و هر یک از پرسنل در صورت تمایل می توانست با واریز پیش پرداخت عضو پروژه گردد. در ادامه هم مابقی قیمت سهام به صورت اقساط از آنان کسر می گردید.

به این ترتیب کسانی که به عضویت پروژه درآمدند، سهامداران این مجموعه شدند و به اندازه سهام دراختیار سهمی از یک واحد آپارتمانی به آنان تعلق گرفت به علت وسعت و بزرگی شهرک و به منظور مدیریت بهتر، این شهرک به چند پهنه تقسیم گردید که به ترتیب پهنه A، پهنه B، پهنه C، پهنه D و پهنه E نام گرفت.

کسانی که در پهنه A ثبت نام کرده بودند دارای سهام پهنه A و افرادی که در پهنه B ثبت نام کرده بودند سهام دار پهنه B بودند. پس از گذشت چندسال و با اعلام طرحی از سوی بنیاد تعاون ارتش، هر شخصی که سهام پهنه A داشت می توانست در صورت تمایل سهام خود را به پهنه B منتقل نماید.

با این انتقال، به یک سهام ۳۳ متری ۳۰ متر اضافه اما مبلغ ۱۳ متر سهام به صورت اقساط از اعضاء دریافت و ۱۷ متر مابقی به صورت هدیه به آنان واگذار گردید که این سهام ها به سهام های ویژه مشهور شدند. با این روش واقعا سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ مقرون به صرفه بوده و دارای ارزش افزوده خوبی بود.

پهنه آ شهرک چیتگر دارای دو مجموعه برج مختلف به نام های ارکیده و پامچال می باشد. در پهنه A شهرک چیتگر براساس الویت بندی واگذاری واحدها انجام گردید. یعنی اولویت یکم تا ششم. چیتگر پروژه های درحال ساخت دیگری نیز دارد که میتوانید روی آنها سرمایه گذاری کنید.

برای مشاهده جدیدترین آگهی های خرید آپارتمان در چیتگر بر روی لینک کلیک کرده و با توجه به امکانات و متراژهای قید شده واحد مورد نظر خود را از میان فایلینگ پلاکینو املاک برتر منطقه 22 انتخاب کنید!

نقشه شهرک چیتگر تهران

نقشه شهرک چیتگر

نزدیک ترین مترو به شهرک چیتگر

نزدیکی ایستگاه مترو ایران خودرو از خط مترو تهران-کرج به آن و وجود ۵ پایانه حمل و نقل درون شهری در منطقه ۲۲ از دیگر امکانات این منطقه جهت عبور و مرور شهروندان از شهرک چیتگر به دیگر نقاط تهران و بالعکس محسوب می شوند.

در مطلب نقشه شهرک چیتگر از جزییات دقیق تر مراکز داخل و اطراف شهرک چیتگر اطلاع یابید.

قیمت آپارتمان در شهرک چیتگر

باید به اطلاع عزیزانی که بدنیال سکونت یا سرمایه گذاری در شهرک چیتگر منطقه 22 هستند برسانیم که با توجه به اطلاعات و فایل های ملکی ما در زمینه قیمت انواع معاملات ملک، آگهی های بیشماری جهت رهن و اجاره، معاوضه، خرید، پیش فروش یا حتی واگذاری امتیاز و سهام در شهرک چیتگر داریم. حتی با وجود رکود مسکن نرخ ها دارای افزایش بوده است و درصد این افزایش با توجه به اینکه برجی در حالت پروژه بوده و در حال ساخت است یا تکمیل و تحویل داده شده است ممکن است دارای نوسان بوده باشد.

علاوه بر موارد فوق محل قرار گیری پروژه مسکونی چیتگر و برج مورد نظر در پهنه های مختلف چیتگر نیز از دیگر علل ایجاد اختلاف قیمت آپارتمان در شهرک چیتگر می باشد، از دیگر عوامل تفاوت قیمت طبقات آپارتمان ها میباشد که از این رو ما توصیه می کنیم که با مطالعه این مقاله با موارد و نکات مختلف شهرک چیتگر اعم از پهنه ها، نقشه و محل قرارگیری آن، اسامی برج ها، مراکز و امکانات اطراف آن و نیز برخی اطلاعات مهم من باب سهام هایی که در حال خرید و فروش هستند اشنا شوید.

خرید آپارتمان در شهرک چیتگر

موارد متعددی باعث می شود تا شهروندان زیادی علاقه مند به خرید آپارتمان چیتگر و خرید برج چیتگر باشند. از جمله این موارد می توان به آب و هوای نسبتا تمیز محدوده چیتگر، امکان پیش خرید و سرمایه گذاری در برج هایی که در دست ساخت هستند، امکانات فوق العاده برج های ساخته شده و البته نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی منطقه 22 هستند. شما می توانید آگهی‌های خرید آپارتمان در شهرک چیتگر را در همین سایت پلاکینو دنبال کنید زیرا به روز ترین آگهی ها در اختیار مشاورین ما قرار دارد و در هر کدام از این آگهی ها اطلاعات دقیقی وجود دارد که می تواند شما را در مسیر پیدا کردن بهترین گزینه یاری نماید. البته که شما می توانید هر زمان که تمایل داشته باشید با مشاورین مجرب املاک برتر منطقه 22 ارتباط برقرار نمایید و از قیمت دقیق آپارتمان در شهرک چیتگر دیوار مطلع شوید.

بهترین پروژه های پیش خرید چیتگر

در محدوده اطراف دریاچه چیتگر تا فاصله های چند کیلومتری به لطف جاذبه های زیبای منطقه 22 تعداد پروژه های زیادی در سالهای اخیر ساخته شده و به فروش رفته است که اگر همین الان به دریاچه چیتگر مراجعه کنید حتما تعداد زیادی پروژه های در دست ساخت نیز خواهید دید که دریاچه چیتگر را محاصره کرده اند. هر کدام از این پروژه های ساختمانی با قیمت ها و شرایط متفاوتی در دوره های مختلف به پیش فروش گذاشته شده اند و سرمایه گذاران مختلفی در طول این سالها با اعتماد به شرکت های سازنده دل به آینده بسته اند. شما می توانید با برقراری ارتباط و دریافت اطلاعات به روز و مناسب از مشاورین پلاکینو با بهترین پروژه های پیش خرید چیتگر و اعتبار سازنده های آنها مطلع شوید تا یک تصمیم مناسب اتخاذ کنید.

مراکز مهم اطراف شهرک چیتگر

بازار بزرگ ایران (ایران مال) در ضلع شرقی به عنوان بزرگترین مجمتع تجاری تفریحی خاورمیانه و کسب جایزه برترین مال در حال افتتاح (Most Anticipated Openning) در سال ۲۰۱۷ از RLI.

  • دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) در شرق آن به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه.
  • شهربازی در حال احداث هزار و یک شهر (تهران لند) در ضلع شمالی آن به عنوان بزرگترین شهربازی خاورمیانه.
  • باغ ملی گیاهشناسی در ضلع جنوبی شهرک چیتگر.
  • آبشار تهران در شمال شرق شهرک چیتگر.
  • مرکز تجاری - تفریحی بام لند واقع در حاشیه دریاچه چیتگر و محور چهارباغ.
  • پارک جنگلی چیتگر در جنوب شهرک.

وجود هرکدام از این مراکز به تنهایی در هر منطقه ای موجب افزایش گردشگران و در نتیجه رشد و شهرت آن منطقه می شود.

موقعیت شهرک چیتگر

معماری شهرک چیتگر

اجرای ۴۰ متر فضای آزاد به ازای هر واحد مسکونی بدون در نظرگرفتن پارکینگ و انباری، عدم تداخل مسیرهای سواره و پیاده داخل شهرک، استفاده حداکثر از نور و دید جهت واحدهای مسکونی و حداقل دید واحدها و ساختمان ها نسبت به یکدیگر.

دیدگاه اصلی طراحی آپارتمان های منطقه مسکونی چیتگر و نحوه استقرار آن ها، طبق الگوی کشیدگی شرقی و غربی به منظور برخورداری از حداکثر نور جنوب و دید و منظر شمال می باشد.

به منظور امنیت بیشتر کودکان و کنترل والدین بر کودکان یک فضای باز و سبز اختصاصی برای هر برج مسکونی پیش بینی شده است تا کودکان به دور از وسایل نقلیه بتوانند فعالیت کنند.

بررسی سازه ای شهرک چیتگر (امام رضا)

اسکلت برج ها در شهرک چیتگر از نوع اسکلت فلزی بوده و اتصالات از نوع پیچ و مهره می باشند. سازه های فلزی برج ها برگزیده کنفرانس سازه های فولادی کشور می باشد. اسکلت برج های پهنه B این شهرک توسط شرکت بادبند سازه همراه با تهیه WPS ، PQR و انجام آزمایشات تست جوش شامل PT و UT و MT و RT.

به طور کلی برای ساخت سازه های مسکونی از دو نوع اسکلت فلزی و بتنی استفاده می کنند. به دلیل عدم رعایت مسائل فنی و ایمنی در اجرای اسکلت بتنی، اسکلت فلزی بهترین گزینه برای بنای ساختمان می باشد.

در ساختمان های اسکلت فلزی نیز چند نوع اتصال وجود دارد که رایج ترین آن ها اتصالات پیچ و مهره و اتصالات جوشی می باشد. بدلیل استفاده از ژنراتور دیزلی برای جوش اسکلت و سختی بسیار کار جوشکاری در ارتفاع، معمولا کیفیت جوش ها نسبتا پایین بوده و این مسئله به خصوص در هنگام زلزله خودنمایی میکند. به همین علت اتصالات پیچ و مهره در این زمینه از دقت بیشتری در ساخت سازه برخوردار است.

همچنین لازم به ذکر است که مقاومت جوش در دمای بالا و آتش سوزی، کمتر از پیچ و مهره بوده و سازه به سرعت از محل اتصال می شکند، مشابه ساختمان پلاسکو.

از نظر معماری واحد های پهنه A چیتگر خیلی خوش نقشه نیستند. اما خبر خوب اینکه سیستم دیوارها و پارتیشن ها به صورت پانل های کناف پیش ساخته بوده واین خود مزایایی را برای برج های این پهنه ی شهرک چیتگر دارد.

در شهرک چیتگر برای دیوار های جداکننده و پوششی، از سیستم ساخت و ساز دیوار خشک dry wall یا همان دیوار کناف استفاده شده است. البته در مقالات پهنه a نیز توضیح دادیم که تنها در برخی از برج ها از سیستم کناف استفاده شده است که میتوانید روی لینک کلیک کرده و برای جزییات بیشتر آنرا مطالعه کنید و همچنین بیان کردیم که در کدام برج ها از این دیوار ها استفاده شده است. در سایر برج ها از بلوک هبلکس استفاده شده است. در هر صورت هر دوی این متریال ها جزو مصالح سبک محسوب شده و تاثیر به سزایی در کاهش وزن ساختمان و همین طور لرزه خیزی دارد.

آب و هوای شهرک چیتگر تهران

به لطف بهره مندی از جهت وزش باد که عموما از غرب تهران به شرق تهران است و همچنین وجود منابع جنگلی و سرسبز متعدد در منطقه ۲۲ از جمله پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمال کن، پارک جنگلی خرگوش دره، بوستان جوانمردان و باغ ملی گیاه شناسی، این شهرک آب و هوای بسیار مطلوب تری را نسبت به سایر مناطق تهران دارد.

علاوه بر این در به ازای هر فرد، حدود ۴۴ متر مربع فضای سبز در نظر گرفته شده است. یکی از برج هایی که در آب و هوای بسیار خوبی قرار دارد برج ارکیده ۱۰ می بوده که از بهترین برج های چیتگر میباشد.

امکانات شهرک مسکونی چیتگر

نزدیک ترین ایستگاه های آتش نشانی به شهرک چیتگر:

  • ایستگاه ۳۰ واقع در پارك چیتگر
  • ایستگاه ۴۵ (کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج)
  • ایستگاه ۶۸ (شهرک باقری)
  • ایستگاه ۶۹ شهید قانع (شهرک راه آهن)
  • ایستگاه ۷۶ شهید کاظمی (پمپ گاز چیتگر)
  • ایستگاه ۱۱۴ (دریاچه چیتگر)
  • ایستگاه ۸۰ (شهرک دانشگاه شریف)

نام مراکز درمانی منطقه 22 نزدیک به شهرک چیتگر:

  • بیمارستان فوق تخصصی تریتا
  • درمانگاه کوثر
  • بیمارستان در حال احداث تات (بیمارستان بیماران سرطانی)
  • مرکز تخصصی در حال احداث مغز و اعصاب پروفسور سمیعی
  • درمانگاه در حال احداث شهرک چیتگر

پیش بینی انواع کاربری های آموزشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی، مذهبی و تجاری برای رفاه ساکنین.

البته شما می توانید با نصب هر یک از نرم افزارهای Foursquare یا Swarm از نزدیک ترین موقعیت ها و رستوران ها و مراکز درمانی و… در هر جایی که هستید با خبر شوید. اما برای شهرک چیتگر این کار را مجموعه پلاکینو برای شما انجام داده ایم.

در میانه شهرک بلواری با عرض ۴۵ متر به نام چهارباغ تجاری برگرفته از الگوی معماری اصیل ایرانی-اسلامی احداث خواهد شد.

انجام فعالیت های کیفی در شهرک چیتگر منجر به دریافت گواهینامه های ISO، گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه، گواهینامه سیستم رضایتمندی مشتری، گواهینامه مدیریت زیست محیطی، گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و گواهینامه کنترل کیفیت پروژه توسط مدیران این شهرک در ایران گردیده است.

مشخصات و امکانات برج های شهرک چیتگر

تمامی برج های پهنه بوستان (پهنه B) این شهرک برای تسریع در عملیات امداد و نجات به هلی پد مجهز شده اند.

در طبقه همکف هر برج، لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و همچنین دستگاه خودپرداز بانک فراهم شده.

لابی برج های پهنه A

ساکنان خیلی از برج ها (واحدهای جنوبی و شرقی) چشم اندازی زیبا و با شکوه از دریاچه زیبای چیتگر، پارک جنگلی چیتگر و باغ ملی گیاه شناسی را پیش روی خود خواهند داشت.

واحد های شهرک چیتگر از ۶۴ متر الی ۳۸۶ متر تعداد اتاق ها از تک خواب تا ۴ خواب به همراه انباری اختصاصی موجود هستند.

برج ها دارای ماهواره مرکزی با قابلیت دریافت کلیه شبکه های داخلی و خارجی و همچنین در برج مرجان مجهز به سیستم IP Media و BMS می باشد. همچنین همسایه ها و لابی با تلفن داخلی با یکدیگر ارتباط دارند.

پارکینگ برج های شهرک چیتگر در اکثر ساختمان ها مازاد بر تعداد واحد ها می باشد؛ در نتیجه هر مالکی از برج که علاقه داشت می تواند با پرداخت هزینه پارکینگ ثانویه دارای دو پارکینگ شود. همچنین فضایی به جهت پارکینگ مهمان در محوطه در نظر گرفته شده است؛ به علاوه فضایی نیز به ساخت پارکینگ طبقاتی اختصاص داده اند.

سوال: آیا با وجود مناطق گردشگری بسیار در اطراف شهرک چیتگر و افتتاح آنها، عبور و مرور ساکنین دچار اخلال می شود؟

جواب اول: اینکه مجموعه ایران مال (بازار ایران) دارای ۲۶ راه ورودی وسایل نقلیه به داخل مجموعه شامل پل، تونل، زیرگذر و روگذر با ظرفیت ۲۰۰۰۰ پارکینگ است و علاقه مندان میتوانند با انتخاب راه ورودی مناسب وارد هر طبقه ای از پارکینگ که علاقه دارند شوند. در نتیجه این مجموعه به هیچ عنوان بار ترافیکی ندارد.

جواب دوم: اینکه راه های ورود به شهرک به طور انحصاری از بزرگراه حکیم و همچنین به طور انحصاری از بزرگراه همت می باشد. البته از بزرگراه تهران - کرج و متروی ایران خودرو نیز می توان وارد بلوار ایران خودرو شد و به شهرك چيتگر دسترسی پیدا کرد. در نتیجه هیچ مسیر مشترکی با بازدیدکنندگان از دریاچه چیتگر ندارد.

این در حالی است که اکثر پروژه های اطراف دریاچه چیتگر به دلیل داشتن مسیر مشترک با آن در روز های تعطیل و آخر هفته ها در تردد وسایل نقلیه دچار مشکل می شوند. برای دسترسی به شهرک چیتگر بلوار پژوهش نیز یکی دیگر از ورودی ها میباشد که از بزرگراه های حکیم و همت به آن دسترسی اختصاصی دارد.

پهنه های شهرک چیتگر

پهنه A

هر یک از اعضاء در پهنه A شهرک چیتگر (یا با نامگذاری دیگری پهنه بوستان) پس از فراخوان جهت تعیین تکلیف موظف بودکه به اندازه متراژ واحد انتخابی، سهام تهیه و ارائه نماید. یعنی برای یک واحد مثلاً ۱۰۰ متری، اگر ۳۳ متر در اختیار داشت می بایست ۶۹ متر دیگر سهام از شخص دیگری تهیه و ارائه نماید. بلوک های انتخابی با نام های پامچال و ارکیده (که هرکدام نیز شماره بندی شده بودند) نام گذاری گردید.

هر بلوک دارای طبقات متفاوت و متراژ واحدهای مختلفی بود که اگر تمایل به دانستن این مطلب دارید می توانید با مراجعه به قسمت پلان ها در سایت پلاکینو، از این اطلاعات بهره مند گردید.

با توجه به انتخاب واحدها، بازار نقل و انتقال و خرید و فروش این سهام ها داغ شد به طوری که قیمت سهام در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به شدت اوج گرفت و همین امر سبب گردید که فرصت سرمایه گذاری در آن مقطع به نحو احسن جواب بدهد.

در ادامه و در سنوات بعدی پروژه هم با توقف همراه و هم آن که انتخاب واحدها در شهرک چیتگر نیز تمام شده بود و در آن برهه زمانی واحدی برای انتخاب وجود نداشت که این امر موجب افت قیمت سهام ها گردید. اما با تغییر رویکرد و مدیریت، دوباره پروژه مسکونی چیتگر شروع به کارکرده و سرعت گرفت و انتخاب واحدها در پهنه A ادامه یافت و خرید واحد چیتگر مانند گذشته از سر گرفته شد. در حال حاضر انتخاب واحد در الویت های یکم الی پنجم پایان یافته و کسانی که واحدها را انتخاب کرده اند یا ساکن هستند و یا نقل و انتقال کرده و واحد آپارتمانی خود را فروخته اند. هم اکنون بسیاری از اعضاء در اولویت ششم نیز انتخاب واحد کرده و تعدادی دیگر نیز در حال انتخاب واحد در در این پهنه هستند.

همانگونه که بیان شد پهنه ی A شهرک چیتگر یکی از چند پهنه این شهرک بوده که دارای بلوک های متعددی می باشد؛ به جرأت میتوان گفت پهنه A بهترین پهنه چیتگر است. اگر بخواهیم مزیت های پهنه آ شهرک چیتگر در ملک های منطقه ۲۲ تهران را به زبان پلاکینو بیان کنیم می توان به شرح زیر بیان کرد:

امکانات پهنه A

  • پارکینگ ها و انباری های مناسب برای هر واحد
  • عدم تداخل مسیرهای سواره و پیاده
  • مسیرهای دسترسی آسان
  • فضای بازی و آب نما
  • حفاظت فیزیکی

برج های پروانه ای پهنه B شهرک چیتگر

پهنه B

پس از وقفه کوتاهی در سال ۹۶، انتخاب واحد در پهنه B چیتگر نیز آغاز گردید. شاید اگر اغراق نباشد، بتوان اولین برج های بلندمرتبه در تهران را بلوک های پهنه B شهرک چیتگر نامید. این برج ها در ۳۰ طبقه بنا شده و سر به فلک کشیدند. پهنه B شهرک چیتگر ملقب به پهنه سروستان است. دارای ۱۶ برج بوده که چند تیپ هستند شامل سری A ، سری N، سری F، سری G، سری B و سری D می باشد.

نکته جالب توجه این است که وقتی از بالا به برج ها نگاه می اندازیم مجموعه ۱۶ برج چیتگر را می توان به شکل پروانه ببینیم. منظور این که اگر مرکز برج چیتگر ها را با خطی فرضی به هم وصل کنیم پروانه ای تشکیل می شود که دارای دو بال غربی و شرقی است.این اتفاق باعث شده که در برج های چیتگر واحد ها حداقل دید را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

امکانات پهنه B

  • فضای باز به ازای هر واحد مسکونی حدود ۴۰ متر مربع به جز معابر و پارکینگ ها
  • عدم تداخل مسیرهای سواره و پیاده
  • استفاده حداکثر از نور و دید جهت واحدهای مسکونی و حداقل دید واحدها و ساختمان ها نسبت به یکدیگر (به علت استفاده از پلان پروانه ای)
  • الگوی کشیدگی شرقی و غربی به منظور برخورداری از حداکثر نور جنوب و دید و منظر شمال. این نوع طراحی موجب شده تا مانعی بر سر جهت وزش باد تهران که غربی شرقی است بوجود نیاید. چرا که ضلع بزرگتر پروانه به موازات جهت غربی شرقی می باشد.
  • فضای بازی برای کودکان
  • سالن اجتماعات برای برج ها
  • حفاظت فیزیکی مناسب
  • در نظر گرفتن آب نماها و چندین مرکز آموزشی و تجاری در فضای میان برج ها
  • وجود تراس های بزرگ در هر واحد که حدود ۱۰ درصد متراژ واحد است

نحوه انتخاب واحد در پهنه B شهرک چیتگر نیز همانند پهنه A می باشد. اعضاء می بایست برای تکمیل متراژ واحد انتخابی، از سایر اعضاء سهام خریداری نمایند.

حسن سرمایه گذاری در چیتگر آن است که بنیاد تعاون ارتش برابر قرارداد منعقده با اعضاء، قیمت واحد آپارتمانی را برابر مصوبات سال ۱۳۸۸ محاسبه و دریافت می نماید. در واقع در سال ۱۳۹۸ برابر مصوبات سال ۱۳۸۸ قیمت هر متر سهام و یا به عبارتی هر متر آپارتمان یک میلیون و هفتصد هزارتومان محاسبه و اخذ می شود. اما پیدا کردن سهام و تجمیع آن جهت تکمیل واحد سبب گردیده است که قیمت واحد در این شهرک رشد چشمگیری داشته باشد. با این وچود باز هم قیمت واحد مسکونی در این شهرک جذابیت ویژه ای برای سرمایه گذاران دارد و هنوز قیمت ها را متعادل می دانند.

در حال حاضر قیمت آپارتمان چیتگر متفاوت بوده و بسته به زمان تحویل و یا این که واحد آماده سکونت است یا خیر، قیمت ها فرق می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت پهنه B چیتگر میتوانید به صفحه قیمت ها مراجعه کنید.

سرمایه گذاری در شهرک چیتگر

در شماره های پیشین کلمه سرمایه گذاری را برای شما خوانندگان عزیز تشریح کرده و از سرمایه گذاری ملکی و همچنین سرمایه گذاری مسکن در منطقه ۲۲ صجبت کردیم. در این مقاله و مقالات بعدی قصد داریم به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه پرداخته و شما خواننده گرامی را با این فرصت ها آشنا نماییم تا اگر قصد سرمایه گذاری در املاک منطقه بیست و دو و شهرک گلستان را دارید با ذهنی آماده تصمیم بگیرید.

برای مشاهده ی قیمت دقیق و امکانات خانه های منطقه 22 به صفحه اصلی سایت پلاکینو رجوع کنید و در میان خانه ها جستجو کنید!

در مقالات قبلی به طور کامل به بررسی شهرک چیتگر از تمام جوانب پرداختیم . در این مقاله سعی داریم به طور تیتر وار و در قالب نکته به نکته مطالب قبلی را مرور کنیم.

اگر به دنبال قیمت  خانه و برج های شهرک چیتگر اعم از رهن و اجاره و خرید و فروش سهام و امتیاز آپارتمان هستید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

نقشه شهرک چیتگر

با استفاده از فیلتر فایل ها در صفحه اصلی سایت پلاکینو بهترین املاک منطقه 22 از قیمت دقیق انواع معامله و انواع املاک در مناطق و محله های مختلف تهران اطلاع یابید!!!

فاصله نقاط مهم تهران تا شهرک چیتگر چقدر است؟

نظر به اینکه پیش تر از دسترسی های آسان شهرک چیتگر به دیگر مناطق تهران از طریق بزرگراه های اطراف تعریف کردیم؛ حال این سوال پیش می آید که آیا واقعا این امر حقیقت دارد یا نه؟ بله ما حتی فاصله شهرک چیتگر تا نقاط مهم تهران همچون فرودگاه ها نیز اندازه کرده و طبق لیست برخی از آن ها به عنوان مثال به شما ارائه می دهیم:

  • فاصله چیتگر تا فرودگاه مهرآباد ۱۳ کیلومتر است.
  • برای رفتن به فرودگاه امام خمینی 38 کیلومتر راه است.
  • مقدار مسافت تا بهشت زهرا ۲۸ کیلومتر می باشد.
  • همچنین تا ورزشگاه آزادی ۹ کیلومتر فاصله دارد.
  • فاصله خود شهرک چیتگر تا مرکز شهر تهران (فاصله تهران تا چیتگر) تنها ۲۲ کیلومتر می باشد.
  • فاصله چیتگر تا میدان آزادی 8 کیلومتر میباشد.

موقعیت پهنه B نسبت به بزرگراه خرازی

معایب شهرک چیتگر چیست؟

در ادامه به معایب برج های چیتگر نیز بپردازیم. واحدها از نظر معماری مشاعات آن چنان که انتظار می رفت مرغوب نیستند ولی به علت تحویل خام واحدها به اعضا (بدون کابینت، کمد، شیرآلات و..) و همچنین به علت استفاده از دیوار کناف دکوراسیون داخلی واحدها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید هر طور که می خواهید دیزاین واحد را تغییر دهید. حتی می توانید دیوارها را جا به جا کنید و واحد ۲ خوابه را به ۳ خوابه یا بالعکس تبدیل کنید.

نظر مردم در مورد برج های چیتگر

مشکل دیگر نبود جان پناه در پایین برج ها برای عبور و مرور افراد و ساکنین است. مسئله ی جان پناه برج خط قرمز شهرداری است و می بایست در تمام برج ها رعایت شوند اما متاسفانه در بسیاری از برج های منطقه ۲۲ این موضوع رعایت نشده است. در صورت عبور ساکنین از زیر برج و پرتاب شیئی از طبقات بالا به پایین برج، می تواند خسارات جانی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. نظر مردم در مورد برج های چیتگر این است که وجود شهرک های بسیار ممکن است برای آینده ترافیک و تراکم جمعیت بالا را به همراه داشته باشد.

البته این مسئله در حال پیگیری است و احتمالا در برج های شهرک چیتگر فضاهایی برای این موضوع دیده شود.

این نکته را به گزارش یک اتفاق در شهرک در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۶ اختصاص می دهیم.

آتش سوزی برج پامچال ۶ آن هم در ساعات نیمه شب یعنی ۱:۴۲ بامداد.

آتش سوزی در برج پامچال

این حادثه در ساعت ۱:۴۲ نیمه شب از بالکن طبقه اول یکی از واحدهای یکی از برج های ارکیده و پامچال شروع و آتش از طریق نمای ساختمان به سرعت کل برج را تا طبقات بالایی در بر گرفت. بعد از اعلام حادثه ۷ ایستگاه آتش نشانی به همراه چند نردبان و بالابر و تشک نجات و خودرو تنفسی به محل اعزام می شوند.

حدود ۴۰ خانوار در برج ساکن بودند که با کمک نیروهای آتش نشان از محل حادثه نجات یافتند. در نهایت این حادثه ۴ مصدوم داشت که تحویل نیروهای اورژانس گردیدند.

اما نکته مهم اینکه نباید از تاثیر عایق حرارتی کناف و پشم سنگ در این حادثه غافل شویم. چرا که آتش کل نمای برج را سوزاند اما به داخل واحد ها نتوانست نفوذ کند و آن هم به علت عایق های حرارتی برج بود.

مزایای کناف در ساختمان های شهرک چیتگر

به علت سبكی و همچنین انعطاف پذیری بسیار بالای پیش بینی شده در آیین نامه؛ همچنین مهندسین سازه در طراحی لرزه ای ساختمان، به این نکته واقفند که ضریب نیروی زلزله در جایی که میان قاب ها از خود مقاومت نشان می دهند افزایش می یابد، اما در سیستم دیوار کناف، میان قاب ها از خود مقاومتی نداشته و باعث سختی کاذب سازه نمی شوند. برج رزلند چیتگر یکی از نمونه های مقاوم در برابر زلزله می باشد.

ایمنی سیستم کناف

بدلیل اتصالات مناسب و مطمئن، در دیوارها و سقف های کاذب کناف معمولا اتصالات به صورت پیچی و مطابق ضوابط و آیین نامه های مدون انجام می شود، همچنین اتصالات زیرسازی کناف به سقف اصلی یا سازه بی نیاز به جوشکاری بوده و با (میخ و چاشنی) به موضع مورد نظر، اتصال می یابد.

افزایش سطح مفید زیر بنا

به دلیل كاهش اشغال فضا توسط دیوارها و پارتیشن های کناف، این امکان وجود دارد که فضای مفید داخل واحد های ساختمانی، کمتر صرف حجم دیوارها شود.

عایق حرارتی مناسب

در صورت استفاده از عایق پشم سنگ در فضای خالی بین پانل های کناف به هیچ عنوان حرارت و برودتی بین آپارتمان های برج چیتگر منتقل نمی شود.

عایق صوتی مناسب کناف

در صورت استفاده از عایق پشم سنگ در فضای خالی بین پانل های کناف به هیچ عنوان صدایی از واحدی به واحد دیگربرج های شهرک چیتگر منتقل نمی شود.

مقاومت کناف در برابر آتش سوزی

پانل های مدل FR کناف که اصطلاحا به آن ها پانل های مقاوم در برابر حریق گویند و رنگ آن ها صورتی است، کاملا در برابر حریق عایق هستند و آتش به هیچ عنوان از واحدی به واحد دیگر منتقل نمی شود. از این مدل پانل ها در فضای آشپزخانه، راه پله های برج و فضای داخلی دیواره چاله آسانسور استفاده می کنند.

علاوه بر این پشم سنگ که عموما در فضای خالی بین پانل های کناف استفاده می شود، عایقی فوق العاده در برابر حریق می باشد.

مقاومت کناف در برابر رطوبت

پانل های مدل MR کناف به طور کامل در برابر رطوبت عایق هستند. این پانل ها عموما به رنگ سبز هستند. از این پانل ها عموما در فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

قابلیت اجرا بر سطوح مختلف

بر خلاف پارتیشن های سنتی و مصالح بنایی و کلیه پارتیشن های با ملات، پارتیشن های کناف پس از کف سازی، حتی بر روی سرامیک و سنگ (بدون تخریب ) قابل اجرا می باشند از این رو بهترین گزینه جهت عملیات باز سازی ساختمانی می باشند.

قابلیت عبور بدون تخریب تاسیسات و ترمیم پذیری کناف

با گذشت زمان از عمر ساختمان، هر از گاهی ایجاد تخریب های موضعی جهت دسترسی به تاسیسات دارای عیب و ترمیم آن اجتناب ناپذیر خواهد بود که این امر به راحتی با کناف محقق می گردد.

سازه ای کاملا سبک و در نتیجه مقاوم در برابر لرزش و زلزله (به این نکته توجه داشته باشید که نیروی زلزله از فرمول نیوتن که حاصل ضرب جرم در شتاب هست محاسبه می شود و هر چه سازه سبک تر باشد، نیرو زلزله ی کمتری به آن وارد می شود)

به دلیل استفاده از سیستم کناف، هر طور که دوست دارید واحد برج چیتگر خود را از نظر نقشه تغییر دهید و هیچ ممانعتی از نظر قوانین شهرداری ندارد. چون این دیوارها فوق سبک بوده و وزنی ندارند که بخواهیم نگرانی بابت جابه جایی بار وارده به سقف را داشته باشیم.

معایب کناف

نصب کناف معایبی دارد که در ادامه به صورت تیتر وار به آنها خواهیم پرداخت.

  • مقاوم نبودن آن در برابر ضربات سنگین
  • پیچیدن صدای باد در داخل آن ها در صورت وقوع طوفان
  • عدم امکان استفاده از پیچ و رول پلاک برای دیوارها

تفاوت های برج های ارکیده و پامچال با دیگر برج های شهرک

تیغه بندی ها و دیوارها در این برج های شهرک چیتگر به صورت بلوک سیمانی می باشد؛ در صورتی که در برج های دیگر شهرک چیتگر دیوارها به صورت دیوارهای پیش ساخته کناف می باشد.

تفاوت دیگر بین این برج ها و سایر برج های شهرک چیتگر در نمای ساختمان های چیتگر می باشد. در برج های فوق الذکر نما سیمانی است ولی در الباقی برج های شهرک چیتگر نمای ساختمان به صورت سرامیک پرسلان می باشد.

نکته: در برج های پهنه a شهرک چیتگر به دلیل تغییرات چند باره نقشه های معماری، گاهی ستون در وسط واحد دیده می شود که این موضوع باب میل خریداران نیست. در نتیجه به این مسائل در هنگام خرید توجه نمایید.

جهت گرفتن مشاوره هنگام خرید به بخش تماس با پلاکینو مراجعه فرمایید.

معماری برج های پهنه B شهرک چیتگر

از نظر معماری برج های پهنه سروستان شهرک چیتگر کاملا متفاوت هستند. وقتی از بالا به پلان برج ها نگاه می اندازیم هر تک برج به شکل پروانه می باشد که دارای دو بال غربی و شرقی است.

نکته جالب توجه این است که وقتی از بالا به پلان برج های پهنه b شهرک چیتگر نگاه می اندازیم مجموعه ۱۶ برج نیز به شکل پروانه می باشد. منظور اینکه اگر مرکز برج ها را با خطی فرضی به هم وصل کنیم پروانه ای تشکیل میشود که دارای دو بال غربی و شرقی است. این اتفاق موجب حداقل دید برج ها نسبت به یکدیگر شده است. بدین منظور که به علت رعایت جایگیری پروانه ای برج ها واحدی در یک برج به واحدی در برج دیگر دید ندارد.

رعایت این نکته موجب شده که تداخلی در مسیر باد غرب به شرق نیز ایجاد نشود و ضلع بزرگتر برج ها در جهت شمالی و جنوبی قرار دارند.

توجه: اگر دنبال نکات سهام ها و انتخاب واحد پهنه و شیوه های خرید و پیش خرید در پهنه B هستید مقاله های شهرک مسکونی چیتگر(سروستان) پهنه b را دنبال کنید.

نکته جالب توجه معماری داخلی برج های پهنه b شهرک چیتگر این است که که در هر واحد حدود ۱۰ درصد متراژ کل واحد تراس دارد و نورگیری عالی و منظره ای زیبا را برای واحدها رقم زده است.

در ضمن در تمامی واحدها به تعداد اتاق های خواب، حمام مستر وجود دارد.

پلان پهنه B شهرک چیتگر تهران

نقشه پلان B شهرک چیتگر

در این پهنه شهرک چیتگر تهران دیوارها به شکل بلوک سیمانی هستند و نمای برج ها نیز سیمانی است.

هم چنین به هیچ وجه ستونی را در وسط واحد مشاهده نمی کنید.

اطلاعات بیشتری در مورد شیوه ه خرید برج در چیتگر و امکانات برج های پهنه B میخواهید؟ ما را در سایت پلاکینودنبال کنید و با ما در پهنه B شهرک چیتگر همراه باشید.

بررسی شهرک چیتگر از جهت سازه ای

در مقالات قبلی در رابطه با مزیت اتصالات پیچ و مهره ای و همچنین مزیت اسکلت فلزی نسبت به بتنی صحبت کردیم.

در کل به دلیل استفاده از سیستم های سبک کناف و سبک سازی برج ها و همچنین استفاده از اتصالات پیج و مهره ای شهرک چیتگر و این برج ها مقاومت و انعطاف پذیری خوبی را در زلزله از خود نشان خواهند داد.

همچنین طبق آیین نامه زلزله ۲۸۰۰ تاثیر زلزله در ساختمان های بالای ۱۲ طبقه کمتر از سایر ساختمان ها می باشد و این ساختمان ها ایمن تر هستند.

دروغ بزرگ: دروغ بزرگ مشاوران املاک و بعضی از به ظاهر مهندسین به شما خریداران این است که فلان برج تا ۱۰ ریشتر مقاومت در برابر زلزله از خود نشان می دهد. این جمله فوق العاده غیر کارشناسی است.

مقاوت برج ها در برابر زلزله

نکاتی پیرامون زمین لرزه و مقاومت ساختمان آن ها در برابر آن:

  1. بزرگ ترین زلزله ای که می تواند در اثر شکست رخ دهد به بزرگای ۹٫۷ ریشتر می باشد.
  2. مقیاس بزرگای ریشتر یک مقیاس لگاریتمی است و به عنوان مثال زلزله ای به بزرگای ۶ ریشتر ۱۰ برابر زلزله ای به بزرگای ۵ ریشتر است و در نتیجه زلزله ای به بزرگای ۷ ریشتر ۱۰۰ برابر زلزله ای به بزرگای ۵ ریشتر است.
  3. مبنای طراحی ساختمان ها در برابر زلزله تاریخچه لرزه خیزی آن منطقه ای است که ساختمان در آن ساخته می شود. ریشتر تنها مقیاسی است برای اندازه گیری زلزله پس از وقوع آن. در نتیجه ساختمان ها بر اساس ریشتر طراحی نمی شوند که بخواهیم بگوییم تا مقدار خاصی ریشتر مقاوم هستند.

در تصویر زیر تاریخچه لرزه خیزی مناطق کشور را بر اساس ۴ گروه خیلی شدید، شدید، متوسط و کم خطر می بینید.(تصویری از آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله ایران)

نقشه زلزله خیزی ایران

در نتیجه در هنگام خرید خانه در شهرک چیتگر حتما به اسکلت آن برای مقاومت در برابر زلزله توجه نمایید.

شهرک های چیتگر

در سالهای اخیر باتوجه به ساخت و سازهایی که در اطراف دریاچه چیتگر شکل گرفته، جمعیت زیادی به این منطقه مهاجرت کردند و همین افزایش جمعیت موجب رونق گرفتن در کسب و کار اعم از تفریحی، خدماتی و فروشگاهی شده است. هردوی این اتفاقات به صورت موازی در کنار هم باعث شکل گرفتن شهرک های چیتگر با امکانات و شرایط متفاوت از یکدیگر شده است که این شرایط دست مردم را برای انتخاب در خرید، اجاره و سرمایه گذاری در منطقه22 را باز گذاشته است.

سوالات متداول

آینده منطقه 22 به چه صورت است؟

این یکی از سوالاتی می باشد که برای بسیاری پیش می آید، منطقه 22 در زمینه قیمت های ملکی افزایش بسیاری خواهد داشت اما تراکم جمعیت ممکن است آزاردهنده باشد.

بهترین شهرک منطقه 22 کدام شهرک است؟

این منطقه از شهرک های متعدد بسیاری برخوردار است و شهرک چیتگر از جمله معروف ترین و بهترین شهرک این منطقه برای سکونت می باشد.

آیا در منطقه 22 کلاهبرداری رخ میدهد؟

بله این اتفاق ممکن است در این منطقه رخ دهد از این رو می باشد که به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه سرمایه گذاری حتما از تعاونی ها استعلام بگیرید.

آینده منطقه 22 به چه صورت است؟
این یکی از سوالاتی می باشد که برای بسیاری پیش می آید، منطقه 22 در زمینه قیمت های ملکی افزایش بسیاری خواهد داشت اما تراکم جمعیت ممکن است آزاردهنده باشد.
بهترین شهرک منطقه 22 کدام شهرک است؟
این منطقه از شهرک های متعدد بسیاری برخوردار است و شهرک چیتگر از جمله معروف ترین و بهترین شهرک این منطقه برای سکونت می باشد.
آیا در منطقه 22 کلاهبرداری رخ میدهد؟
بله این اتفاق ممکن است در این منطقه رخ دهد از این رو می باشد که به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه سرمایه گذاری حتما از تعاونی ها استعلام بگیرید.