شهرک گلستان

شهرک گلستان

معرفی شهرک گلستان تهران منطقه 22

شهرک گلستان (شهرک راه آهن) در سال ۱۳۵۹ و تشکیل تعاونی کارکنان شرکت راه آهن احداث گردید. از آن زمان به بعد و با فروش و نقل و انتقال های فراوان ملکی در این محدوده ساخت و سازهای بسیاری در آن صورت گرفته است به گونه ای که هم اکنون به یکی از قطب های برج سازی تهران در منطقه ۲۲ تبدیل گردیده است.

اگر به دنبال قیمت برج های شهرک چیتگر هستید ما را در پلاکینو دنبال کنید .

نام ابتدایی این شهرک همانگونه که اشاره گردید شهرک راه آهن بوده است اما به مرور و بر اساس سیاست گذاری های کلان شهری به شهرک گلستان تغییر نام یافته است اما با این وجود بسیاری از مردم هنوز این محله را با عنوان شهرک راه اهن می شناسند.

موقعیت شهرک گلستان منطقه 22

شهرک گلستان تهران کجاست؟ شهرک گلستان یا همان شهرک راه آهن منطقه 22 محدوده ای است در غرب تهران که به عنوان یکی از محله های منطقه ۲۲ شهرداری شناخته می شود.

این شهرک از شمال توسط بزرگراه همت، از جنوب به وسیله پارک جنگلی چیتگر، از شرق با بزرگراه آزادگان و از غرب توسط برج های اطراف دریاچه چیتگر محاصره شده است.

این محله به دلیل جوان بودن منطقه ۲۲ دارای خیابان های متعدد و مهندسی ساز می باشد به طور کلی می توان گفت بافت این منطقه عموماً نوساز است که در چند سال اخیر ساخت مجتمع های بلند مرتبه در آن به خصوص در قسمت غربی شهرک بسیار رونق گرفته است.

خیابان های عریض شهرک گلستان به عنوان یکی ازمزایای این محله به شمار می رود، چرا که با توجه به ازیاد جمعیت به ندرت با معضل کمبود پارکینگ، کمی عرضی معابر و از این قبیل مشکلات روبرو می شویم و همین موضوع حاکی از مهندسی ساز بودن خیابان ها و خانه های آن است.

البته اگر بخواهیم نگاهی گذرا به معابر این شهرک بیاندازیم، می توان به اصلی ترین خیابان های آن به شرح زیر اشاره نمود:

در شهرک راه آهن بلوار امیرکبیر و خیابان هوانیروز اصلی ترین خیابان ها می باشند و در کنار آن ها می توان بلوارگلها، کاج و هاشم زاده ،اقاقیا و خیابان های اصلی بنفشه (که به بنفشه های ۱ الی چهارده تقسیم گردیده است)، یاس (که به صورت یاس ۱ الی یازده تقسیم شده است)، سروستان، قائم و… را به عنوان خیابان های فرعی نام برد. .در این بین بلوار امیرکبیر و خیابان هوانیروز دارای بیشترین مراکز تجاری و اداری هستند.

شهرک گلستان چیتگر

شهرک راه آهن چیتگر در زمان احداث به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرک های غرب تهران با خانه های ویلایی شناخته می شد که به عنوان یکی در محله های غرب تهران محسوب می شود و رفته رفته ماهیت ویلایی خودد را ازدست داد و در حال حاضر شاید فقط در خیابان های بنفشه و یاس بتوان خانه های ویلایی را پیدا کرد البته در نقاط دیگر شهرک نیز خانه های ویلایی وجود دارند اما دیگر از آن بافت قدیمی که سکونتگاهی برای بازنشستگان و دوستداران خانه های ویلایی بوده خبری نیست.

متراژ خانه ها در شهرک گلستان

در خیابان های بنفشه و یاس متراژ خانه ها از ۳۰۰ الی ۵۰۰ متر متغییر می باشد. در بنفشه ها اکثراً خانه های ویلایی با متراژ ۵۰۰ متر بنا گردیده اند.

در چند سال اخیر شاهد تعییر نام برخی از بلوارها، خیابان ها و اماکن این شهرک بوده ایم. به عنوان نمونه ادامه بزرگراه شهید همت که به نام شهید والا مقام، خرازی تغییر یافت و یا دریاچه چیتگر که به نام دریاچه شهدای خلیج فارس نام گذاری گردید.

دسترسی شهرک گلستان

جهت دسترسی به این منطقه راه های متعددی وجود دارد و پر بی راه نگفته ایم اگر بگوییم این منطقه در دربین شاهراه های اصلی تهران قرارگرفته است. آزاد راه تهران- کرج، بزرگراه شهید همدانی، بزرگراه شهید خرازی و بزرگراه آزادگان از مسیرهای پرتردد و اصلی تهران محسوب می شوند که همگی به نوعی مسیر ورودی شهرک گلستان در منطقه ۲۲ هستند. شهرک گلستان تهران واقع شده در منطقه 22 است.

نزدیک ترین مترو به شهرک راه آهن کجاست؟ از جمله وسائل حمل و نقل عمومی می توان به مترو کرج اشاره کرد که ایستگاه چیتگر، نزدیکترین ایستگاه مترو به شهرک راه آهن است.

وسائل دیگری همچون تاکسی و اتوبوس نیز در این شهرک بزرگ تردد دارند و جابجایی مسافرین به سهولت انجام میدهند.

مراکز فرهنگی واقع در شهرک راه آهن

این شهرک دارای مراکز فرهنگی متعددی میباشند که می توان از آن ها به عنوان محاسن این محله نام برد. مراکزی همچون محموعه فرهنگی امام علی (ع) در بلوار گلها، فرهنگسرای امیرکبیر در بلوار امیرکبیر، فرهنگسرای سنبل در بلوار هاشم زاده، فرهنگسرای بنفشه در بلوار اقاقیا و … از جمله اماکن فرهنگی این منطقه می باشند.

مراکز درمانی واقع در شهرک گلستان

به جز مراکز فرهنگی، مراکز درمانی متعددی نیز وجود دارد که سبب آرامش خاطر ساکنین این شهرک گردیده است و در صورت نیاز می توانند بدون دغدغه بعد مسافت، ترافیک و … به آن ها دسترسی پیدا کنند. این مراکز درمانی را می توان به شرح زیر بیان کرد:

  • درمانگاه امام رضا (ع) در بلوار امیرکبیر
  • درمانگاه شفا در بلوارکاج
  • درمانگاه اقاقیا در بلوار اقاقیا
  • درمانگاه شبانه روزی تختی در بلوار امیرکبیر- بلوارگلفام
  • درمانگاه نسیم در بلوار هاشم زاده
  • درمانگاه رازی در بلوار امیرکبیر
  • درمانگاه گلچین در بلوار کاج
  • درمانگاه یاس در بلوار گلهای جنوبی نبش شهرک یاس

اماکن ورزشی در شهرک گلستان

از جمله مراکز ورزشی این منطقه می توان به بزرگترین مجموعه ورزشی کشور یعنی ورزشگاه آزادی اشاره کرد که در نزدیکی این شهرک واقع شده است. ازدیگر مکان های ورزشی این محله می توان به عنوان نمونه به مجموعه ورزشی آسمان غرب در بلوار هاشم زاده، مجموعه ورزشی اورنتا در میدان اتریش شهرک گلستان، مجموعه ورزشی سورن۱ در بلوار کاج اشاره داشت.

پارک ها و بوستان های شهرک گلستان

یکی دیگر از محاسن این شهرک وجود بوستان های متعددی است که سبب گردیده هوای این محله در منطقه ۲۲ بسیار مطبوع و دلنشین گردد. این بوستان ها، محیطی را برای دورهمی خانواده ها فراهم آورده و سبب گردیده که پیر و جوان جهت تفریح و ورزش از آن استفاده نمایند. اگر بخواهیم اشاره ای هم به این بوستان ها داشته باشیم می توان به صورت خلاصه به شرح زیر بیان کرد:

بوستان گل آرا ، بوستان گل بهار، بوستان آتش نشان و بوستان شب بو در بلوار امیرکبیر، بوستان سنبل در بلوارهاشم زاده، بوستان کوکب در بلوار کاج ، بوستان کاملیا در بنفشه دهم ، بوستان نسترن در بلوار گلها و ….

دلایل رشد شهرک گلستان

از شهرک های همسایه به این شهرک در منطقه ۲۲ می توان به شهرک شهید باقری،شهرک سرو آزاد و شهرک چیتگر اشاره ای داشت که در چند سال اخیر رشد بسیار داشته اند و برج های سربه فلک کشیده به خصوص در شهرک چیتگر ساخته شده اند و سبب رونق بیش از پیش این منطقه گردیده اند. وجود دیگر مراکز توریستی و تفریحی به عنوان جاذبه های گردشگری همچون پارک جنگلی آبشار تهران و دریاچه ی شهدای خلیج فارس از دیگر عوامل رشد این منطقه محسوب می گردد تا جایی که هم اکنون شاهد رشد قیمت های واحدهای مسکونی نسبت به چند سال یا حتی چند ماه پیش هستیم.

مراکز خرید واقع در شهرک گلستان

این شهرک دارای مراکز تجاری متعدد و فراوانی است و ساکنین برای تهیه مایحتاج روزانه خود کمترین دردسر و چالشی را دارند. از جمله مراکز خرید در شهرک گلستان (شهرک راه آهن) می توان به وجود میدان میوه و تره بار، نانوایی های مختلف، نان فانتزی، سوپر پروتئین های زیاد، فست فود و رستوران و فروشگاه زنجیره ای شهروند اشاره کرد.

ساکنین می توانند در کمترین زمان ممکن بدون تردد به مرکز شهر مایحتاج روزانه خود را تهیه کنند.

شهرک گلستان

در بالا عکس میدان اتریش شهرک راه آهن تهران را مشاهده می کنید. همچنین از مراکز خرید عمده می توان به بام لند، مرکز خرید طوبی (که در نزدیکی ایستگاه مترو چیتگر می باشد)، مرکز خرید مالمون نام بردکه ساکنین این محله و محله های مجاور را از دسترسی به مرکز شهر بی نیاز می کند.

نقطه ضعف شهرک گلستان

شاید از نقاط ضعف این شهرک بتوان به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد که ممکن است در صورت عدم برنامه ریزی صحیح در آینده مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

قیمت زمین در شهرک گلستان تهران

شهرک راه آهن تهران دارای زمین های متفاوتی است که با توجه به مشخصات و ویژگی های زمین از جمله کاربری، پهنه و بر قیمت آن نیز میتواند متفاوت باشد، حال اینکه در گذشته قیمت این زمین ها بسیار ارزان بوده اما در سالها گذشته قیمت زمین در شهرک گلستان چندین برابر شده است. قیمت زمین در این محدوده بازه های مختلفی دارد اما حدودا از متری 50 میلیون می باشد، که این قیمت نیز با توجه به شرایط ساخت و ساز نوسان دارد. شما نیز میتوانید برای اطلاع از قیمت های به روز و یا سرمایه گذاری در این شهرک با مشاورین املاک برتر منطقه 22 تماس حاصل نمایید.

قیمت آپارتمان در شهرک گلستان منطقه 22

با توجه به اینکه این شهرک از نظر موقعیت مکانی به پایتخت نزدیک است و مراکز درمانی و مراکز فرهنگی مختلفی در آن وجود دارد، موقعیت بسیار خوبی برای بازنشستگان و یا زوج های جوان دارد، قیمت مناسب آپارتمان نسبت به مزایایی که دارد نیز آن را در بین کسانی که به دنبال خرید منزل میگردند، محبوب کرده است. زیرا که قیمت آپارتمان در شهرک گلستان منطقه 22 با توجه به امکانات و مشاعات، نوساز بودن و یا نبودن آن و کلید خورده و یا کلید نخورده بودن آن متفاوت است ولی عموم قیمت ها از حدود متری 14تا 24 میلیون می باشد. شما نیز میتوانید جهت اطلاع از قیمت های بروز آپارتمان در شهرک گلستان منطقه 22 با توجه به شرایط ملکی آپارتمان مد نظر با مشاورین بهترین املاک منطقه 22 تماس بگیرید.

املاک در شهرک گلستان

توجه داشته باشید که بحث قیمت گذاری خرید و فروش املاک در شهرک گلستان و نوسانات آن صرفا مختص به ظرفیت پیشرفت منطقه 22 و امکانات مدرن آن نیست، بلکه این نوسانات گاهی بخاطر محدودیت های اعمال شده بر روی زمین های مسکونی است، مانند مجوزهای ساخت و ساز، سیاست انبوه سازی در منطقه و موقعیت آن زمین و ... می باشد.

لذا از قیمت زمین گرفته تا آپارتمان ها و خانه های ویلایی در محله ها و شهرک های مختلف منطقه 22 دستخوش اختلاف بسیار زیادی می تواند شود.

نام قدیمی شهرک گلستان منطقه 22 چیست؟
نام قدیمی آن شهرک راه آهن است که به این دلیل است که در آن زمان در اختیار شرکت راه آهن بوده است.
نواسانات قیمت در شهرک گلستان به چه دلیل است؟
این نوسانات گاهی بخاطر محدودیت های اعمال شده بر روی زمین های مسکونی است، مانند مجوزهای ساخت و ساز، سیاست انبوه سازی در منطقه و موقعیت آن زمین و ... می باشد.
پارک و بوستان نزدیک به شهرک گلستان کدام‌اند؟
بوستان گل آرا ، بوستان گل بهار، بوستان آتش نشان و بوستان شب بو در بلوار امیرکبیر، بوستان سنبل در بلوارهاشم زاده، بوستان کوکب در بلوار کاج ، بوستان کاملیا در بنفشه دهم ، بوستان نسترن در بلوار گلها و ….