علی انصاری

علی انصاری

علی انصاری کیست

مالک بزرگ ترین بازار مبل خاورمیانه، نایب رئیس و رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رئیس شورای ملی مبلمان، رئیس کنفدراسیون بین الملل مبلمان و دکوراسیون، مالک بازارهای موبایل ایران، بنیان گذار بانک تات، عضو هیأت مدیره و حامی مالی باشگاه استقلال در سال های گذشته، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری تات، رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران، سازنده یکی از بزرگ ترین مال های جهان ،سازنده چند برج و هتل در تهران، مالک مجتمع بهاران در بازار آهن شاد آباد، مالک بیمارستان در حال احداث تات برای بیماران سرطانی، سهامدار چندین شرکت معتبر و بزرگ و…

برادران علی انصاری

خاندان انصاری چهار پسر به نام های محمد، علی، ابوالفضل و مصطفی هستند. پدر در صنعت ساختمان مشغول بود اما پسران جویای نام راه پدر را در پیش نگرفته و همیشه به دنبال سرمایه گذاری های مطمئن و سودآور در تمام بازارهای پول ساز بوده اند.

زندگی علی انصاری

علی انصاری در پنجم دی ماه ۱۳۴۱ در شهر تهران و در محله مهرآباد جنوبی به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۶از دبیرستان ارشاد دیپلم اقتصاد گرفت و پس از آن وارد خدمت مقدس سربازی شد. در سال ۱۳۶۶ پس از گذراندن دوران خدمت به شکل جدی وارد بازار کسب و کار گردید و در همان سال با حمایت پدر، از اداره کل صنایع سنگین استان زنجان موافقت اصولی ایجاد کارخانه تولید لوله و پروفیل گرفت. این کارخانه در زمینی به مساحت ۶۴ هزار متر مربع در ماه دشت کرج احداث شد و در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسید.

سرمایه های علی انصاری

بازار آهن شادآباد

وی در سال ۱۳۷۲ یکی از بزرگ ترین مراکز توزیعی آهن آلات به نام مجتمع تجاری بهاران در شادآباد تهران را ساخت. مجتمعی که همچنان یکی از قطب ها و مراکز توزیع انواع آهن آلات در کشور است. بازار آهن بهاران ۲ نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع در بزرگراه آیت الله سعیدی و در مجاورت بازار آهن شادآباد، یکی دیگر از تجربه های اولیه او برای ایجاد مراکز مدرن توزیع بود.

بازار مبل ایران و خاورمیانه

در سال ۱۳۷۶ بازار مبل ایران ساخته شد. به علت هجوم گردشگران خارجی برای خرید مبلمان از بازار مبل ایران، رونق این بازار روز به روز بیشتر شد و بر ارزش ملک آقای علی انصاری افزوده شد.

شاید بیشتر مردم فکر کنند شمال شهر تهران بهترین محل برای راه اندازی یک مرکز خرید بزرگ مبل است. به خصوص که مردم این منطقه قدرت خرید بیشتری هم دارند. اما علی انصاری فروشگاهش را در جنوب شهر و در نزدیکی محله کودکی اش افتتاح کرد. چند نکته وجود داشت:

نکته اول قیمت خرید زمین در محله ی یافت آباد بسیار کمتر از قیمت زمین در شمال شهر تهران بود. در نتیجه علی انصاری با اینکار بر روی گزینه وسعت تمرکز بیشتری کرد.

نکته دوم مردم شمال شهر می توانند پس از خریدشان، به راحتی هزینه حمل ونقل از جنوب به شمال را پرداخت کنند. اما هزینه انتقال کالای خریداری شده از شمال به جنوب شهر، می تواند انگیزه خرید را برای طیف بزرگی از مشتری ها از بین ببرد.

نکته سوم وجود بازار مبل در محله ی یافت آباد باعث شد تا اکوسیستم جدیدی در این منطقه شکل بگیرد و کسب و کارهای جدیدی در این منطقه راه بیفتند. برای مثال هجوم خریداران داخلی و خارجی باعث شد تا نیاز به رستوران های مختلف، حمل و نقل، بازارهای جانبی همچون لباس فروشی ها و… در این منطقه رونق بگیرند. اکنون نیز شعبات دیگری در محله ی یافت آباد برای بازار مبل ایران راه اندازی شده است.

ساخت و ساز و انبوه سازی مسکن

مهندس علی انصاری لیسانس راه و ساختمان دارد و همین موضوع باعث علاقه او به ساخت و ساز شد.علی انصاری تمام سرمایه و دارایی به دست آمده در اثر موارد فوق را مجددا به بازار پول ساز دیگری به نام مسکن و ساخت آن تزریق کرد و مسکن در آن سال ها دچار جهش قیمتی گردید. البته این جهش های ملکی تا به امروز چندین بار اتفاق افتاده است.

جاده ساوه و شهرک صنعتی

پس از آن اقدام به خرید زمین های جاده ساوه نمود و با تبدیل کردن آن زمین ها به شهرک صنعتی گوشه ای دیگر از هنر خود در سرمایه گذاری و کارآفرینی را نشان داد.

بازار موبایل ایران

پس از این موضوعات وی وارد بازاری پول ساز به نام موبایل و لوازم دیجیتال شد. هوشمندی علی انصاری آنجا بود که وی در سال ۲۰۰۷ وارد این عرصه شد. دقیقا همان سال هایی که آیفون شرکت اپل اولین گوشی تاچ خود را معرفی نمود. آن سال نقطه آغاز رشد پر شتاب گوشی های تلفن همراه و لوازم دیجیتال بود و انصاری این فرصت را قبل از بقیه شناسایی نمود و اقدام به تاسیس بازار موبایل ایران در خیابان حافظ نمود.

بازاری که با راه اندازی آن و گذشت حداقل زمان به مقصد اول خریداران لوازم دیجیتال تبدیل شد و گوی سبقت را از رقیب خود یعنی علائدین ربود.

بانک تات (آینده)

علی انصاری

ایران مال

علی انصاری در زمان دولت محمود احمدی نژاد و در تاریخ ۸/۸/۸۸ مجوز بانک خصوصی خود یعنی بانک تات را از بانک مرکزی گرفت. بانکی که بعد ها وجه تسمیه آن را مخفف سه عبارت «تجربه،اعتماد،توسعه» اعلام کردند اما عده ای نیز این نام را به عقبه ی علی انصاری که یکی از اقوام ایرانی به نام قوم تات بود نسبت می دهند.

بعد ها این بانک به نام آینده تغییر نام پیدا کرد.

در این دوران ثروت آقای انصاری به قدری رسید که در شرکت های مختلفی سرمایه گذاری کرد و سهام آن ها را خرید.

علی انصاری مالک ایران مال

ایران مال یک شرکت سهامی عام است که متعلق به بانک آینده می باشد. بخشی از سهام ایران مال واگذار شده و پس از بهره برداری از پروژه سهام در بورس عرضه می شود و بانک آینده در نهایت از مالکیت پروژه خارج می گردد.

ایده اولیه احداث این سازه تمدنی از معمار اقتصادی، فعال تجاری و کارآفرین نام آشنای ایران، مهندس علی انصاری است که در سکوت خبری و رسانه ای، این کار سترگ را با تمامی دشواری ها و تنگناها، در دوران تحریم به فرجامی نیک رسانده است و همچنان اشتیاقی برای مطرح شدن و گفتگو با رسانه ها ندارد و معتقد است مهم انجام یک کار است، نه توصیف آن.

علی انصاری با ساخت ایران مال علاوه بر اشتغال زایی چه در مرحله ساخت و چه پس از بهره برداری، فعل ما می توانیم را برای تمام سرمایه گذاران و جوانان این مرز و بوم صرف کرد. مجموعه ای عظیم که تمام شرکت های سازنده آن داخلی بوده اند.

دلایل موفقیت علی انصاری

اولین و اصلی ترین عامل موفقیت وی این است که می دانست در چه زمانی بر روی چه موضوعی سرمایه گذاری کند.

چند نمونه از این موارد را مرور کنیم:

  • افتتاح بازار آهن بهاران در فصل و دوران سازندگی
  • افتتاح بازار موبایل ایران در فصل ورود این تکنولوژی
  • افتتاح بازار بزرگ ایران و مجموعه ای چند منظوره و سرمایه گذاری بر روی زمین های چیتگر در زمان مناسب و…
  • عامل دوم موفقیت وی مشاوران زبده ای که در اطراف وی وجود داشتند.
  • عامل سوم پشتکار و همت خانوادگی این خاندان و شخص علی انصاری می باشد.
آیا شما علی انصاری را میشناسید؟
علی انصاری ، متولد دی ماه سال ۴۱ در مهرآباد جنوبی تهران است و امروزه، در فهرست سوپر میلیاردر های ایران قرار دارد. سرمایه گذاری در تاسیس بازار فرش ایران ، بازار موبایل ایران ، ایران مال ، بانک آینده و بانک تات، بخش کوچکی از فعالیت های این مرد ثروتمند است.
آیا از علی انصاری و بانک آینده خبر دارید؟
بانک آینده گفته می شود یکی از دارایی های بزرگ علی انصاری است و بخشی از سهام آن، متعلق به اوست. بانکی که علی انصاری به همراه جلال رسول‌اف، مدیر سابق بانک کشاورزی و بهاء الدین هاشمی، مدیر عامل سابق بانک صادرات در سال هشتاد و هشت و با کمک های دولت محمود احمدی نژاد راه‌ اندازی کرد.
علی انصاری دقیقا کیست و چه کاری انجام میدهد؟
فارغ التحصیل دیپلمه اقتصاد و لیسانس راه و ساختمان، با حمایت پدر متمولش کارخانه زد و غول بازار مبل می باشد. با حمایت پدرش که از فعالان صنعت ساختمان بود مجوز ساخت کارخانه تولید لوله و پروفیل را گرفت. مالک ایرانمال، عضو هیأت مدیره و حامی مالی باشگاه استقلال در سال‌های گذشتهرئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، عضو اتاق بازرگانی، مالک بازار موبایل ایران