کلاهبرداری های خرید خانه

کلاهبرداری های خرید خانه

کلاهبرداری های خرید خانه

امکان دارد به هر دلیلی کلاهبرداری های خرید خانه صورت بگیرد و باعث ضرر دیدن فرد خریدار شود. ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع کلاهبرداری و راه‌های جلوگیری از آن صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعت بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید با ما تا انتها همراه باشید.

پیش گیری از کلاهبرداری های خرید خانه

نکات کلی مربوط به کلاهبرداری خرید ملک

کلاهبرداری خرید ملک به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. به عنوان مثال زمانی که بنگاه، مدارک صاحب ملک را جلع می‌کند و خود را نماینده صاحب ملک جا می‌زند و زمین را می‌فروشد. ارائه تسهیلات برای خرید ملک نیز از دیگر کلاهبرداری‌ها به شمار می‌رود که امروزه انجام می‌شود.
خرید خانه‌های نیمه‌ساز از دیگر کلاهبرداری‌ های خرید خانه به شمار می‌رود که طی آن افراد سودجو خانه‌های نیمه‌کاره را به چند نفر می‌فروشند و بعد که خریداران متوجه می‌شوند دیگر خبری از آن مالک دروغ‌گو نیست. از دیگر انواع کلاهبرداری مربوط به ملک، فروش ملک زمانی که در رهن بانک نیز به شمار می‌رود. باید  گفت فروش ملکی که رهن بانک است جرم نیست اما باید در قرارداد این نکته ذکر شود.
مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد و کلاهبرداری به شمار می‌رود این است که فرد بدون آنکه خانه را دیده باشد آن را می‌خرید. به این صورت که به فرد گفته می‌شود آن واحد نیز درست مانند همین واحد است که مشاهده کردید و بعد از خرید مشخص می‌شود که اینگونه نبوده و دارای نقص و عیب است.

نکات مربوط به کلاهبرداری خرید خانه

چگونه از کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟ برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید به یک سری نکات توجه کنید. ابتدا اینکه حتما قراردادهای خود را در دفاتر املاکی قرار دهید که عضو اتحادیه املاک هستند. در این صورت اگر مشکلی به وجود آمد می‌توان پیگیری کرد. به علاوه حتما به زمان خرید ملک دقت کنید.
حتما به پروانه بنگاه دقت کنید و قرارداد خود را به صورت دستی ننویسید تا بعدا مشکلی به وجود نیاید. از دیگر عواملی که مانع کلاهبرداری های خرید خانه می‌شود این است که حتما با یک مشاور حقوقی در ارتباط باشید به علاوه اگر به صورت چکی خانه را می‌فروشید از بانک استعلام بگیرید و سابقه فرد را بررسی کنید.

کلام آخر

طبق مطالبی که در متن اشاره کردیم کلاهبرداری خرید خانه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و افرادی که اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل حتما برای جلوگیری از کلاهبرداری های خرید خانه به نکاتی که در متن اشاره شده دقت کنید تا یک خرید ایمن داشته باشید.

مشاورین باتجربه و متخصص میتوانند از امکان کلاهبرداری جلوگیری کنند؛ املاک پلاکینو باتوجه به سابقه کافی و مهارتی که در زمینه معاملات ملکی دارند میتوانند شمارا راهنمایی کرده تا تجربه بهترین معامله را داشته باشید.