برج ساحل

برج ساحل

سلام خدمت شما همراهان همیشگی پلاکینو، طبق منوال گذشته در این مقاله هم قصد معرفی یکی دیگر از بهترین برج های منطقه ۲۲ برج ساحل را داریم.

در مقالات قبلی نیز شما میتوانید اطلاعات برج های مهسان و پاریز و صدف و را با کلیک روی آنها مشاهده بفرمایید.

دنبال قیمت به روز منطقه ۲۲ هستید؟ سایت بهترین املاک منطقه 22 را دنبال کنید.

معرفی برج ساحل

واحدهای برج ساحل

برج ساحل بر خلاف دیگر برج ها و شهرک های مسکونی منطقه ۲۲ تهران یکی از تک برج های این منطقه میباشد و بصورت شهرکی یا مجموعه ای چند برج نیست.

این برج بنا به درخواست آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپانیر) در سال ۱۳۸۹ شروع به ساخت شده است و با همت و پشتکار مهندسین این ارگان در پایان سال ۱۳۹۷ این پروژه بزرگ به طور کامل تحویل صاحبان و اعضاء خواهد شد. لازم به ذکر است هیچ کدام از مراحل ساخت این پروژه به شرکتهای پیمانکاری خصوصی واگذار نشده است و پروژه ی ساخت بطور کامل توسط سپانیر انجام شده است و این مطلب در ساخت برجهای منطقه ۲۲  به ندرت مشاهده میشود که چنین پروژهای در شرکتهای پیمانکاری و ساختمانی دست به دست نشود.

برج ساحل در یکی از چند قسمت مرتفع منطقه ۲۲ واقع شده که غالبا در اطراف آن به خصوص در قسمت شمالی آن ساختمان بلند یا برج خاصی قرار نگرفته که به نوعی یکی از ویژگیهای خاص و کم نظیر برج ساحل می باشد.

دسترسی های برج ساحل

با توجه به مسیرهای موجود پرتردد، برای دسترسی به این برج میتوان از روشهای زیر خود را به این محدوده رساند:

  • همت (خرازی) غرب، بلوار دریاچه، بلوار جوزانی، میدان ساحل، برج ساحل
  • بزرگزاه شهید همدانی (حکیم) شرق، بلوار ایرانخودرو شمال، بلوار میعاد، بلوار جوزانی، میدان ساحل، برج ساحل

برج ساحل دارای ۱۵ طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و واحدهای تجاری و سه طبقهی منفی پارکینگ میباشد.

به عبارتی از لحاظ مهندسی و معماری این برج در ۱۹ طبقه ساخته شده است که دارای ۱۳۰ واحد مسکونی و ۲ عدد پنت هاوس می باشد. متراژ این واحد ها از ۷۶ متر شروع شده و بزرگترین آنها ۲۶۰ متر مربع است.

در برج ساحل به دلیل شکل ظاهری برج، واحدها به دو صورت هم تیپ و غیر هم تیپ میباشند که به این نوع ساختمان در معماری، ساختارشکن نیز گفته میشود که از حالتهای مستطیلی شکل ساختمان خارج شده و به اشکال مختلفی ساخته می شود که از این منظر نیز این برج یکی از معدود برجهای منطقه ۲۲ می باشد.

مزایای برج ساحل

از دیگر مزایای برج ساحل مواد مصرف شده (متریال) ساخت برج و تجهیزات آن است. به طور مثال میتوان از جمله این مزایا به موارد زیر اشاره کرد.

آسانسورهای این برج از برند دیباجی کره جنوبی، سیستم گرمایش و سرمایش از موتورخانه مرکزی به صورت VRF با فنکوئل و داکت اسپیلت از برندLG ، درب وپنجرههای دوجداره با برند ویستابست (VISTA BEST).

یکی دیگر از مزایای ویژه این برج قرار گرفتن دکل مخابراتی اضطراری تهران در این برج است که شکل قرارگیری این دکلها به صورت مثلث یا دلتا میباشد و یکی از سه نقطهی تشکیل دهنده این مثلث در منطقه ۲۲ و برج ساحل واقع شده است که در زمان وقوع حادثه و یا بلایای طبیعی نظیر زلزله، راههای ارتباطی برای این منطقه و به خصوص ساکنین این برج مختل و دچار مشکل نخواهد شد.

از دیگر نکات جالب این برج که بازهم از ویژگیهای مخصوص برج ساحل می باشد، وجود تراسهای اختصاصی و عمومی است به صورتی که تمامی واحدها تراس اختصاصی خود را دارند و برخی از واحدها به صورت اشتراکی اما مجزا به خاطر تغییر شکل برج و حالتی که دارد از تراس اضافی نیز برخوردار هستند.

هلی پد نیز یکی دیگر از امکانات این برج و وجود روف گاردن در تراس های مشترک طبقهی ۱۴ به بالا که به صورت آزاد فروش بوده نیز یکی دیگر از مزیت های برج ساحل میباشد.

برج ساحل

ویو برج ساحل

واحدهای این برج بنا به محل استقرار آنها هرکدام به یکی از ویوها و مناظر منطقه ۲۲ و شهر تهران مشرف میباشند که به ترتیب زیر است:

  • شمال: کوهها و مناظر طبیعی، اتوبان همت و خرازی، مجتمع تجاری اداری رزمال
  • شرق: ویو فعلی و غیر ثابت به مناطق مسکونی منطقه ۲۲ تا زمان ساخت برج مجاور که هنوز تصمیمی برساخت آن یا این که به صورت برج ساخته شود گرفته نشده است.
  • غرب: میدان ساحل، برجهای اطراف و دریاچه شهدای خلیج فارس
  • جنوب : میدان موج، بلوار کاشان و دریاچه شهدای خلیج فارس

به طور کلی و از دید کارشناسان دپارتمان پلاکینو به علت قرار گیری برج ساحل در این قسمت از منطقه ۲۲ تمامی جهات از ویو و دید خوبی برخوردار بوده اما جهت جنوبی بهترین دید را داشته از نور کافی برخوردار میباشد.

متراژ انباری مجتمع ساحل

متراژ انباریها نیز از ۲ تا ۱۷ متر بنا به درخواست، نیاز و بودجه ساکنین ساخته شده و تحویل آنها داده خواهد شد.

پارکینگ برج ساحل

یکی دیگر از محاسن این ساختمان این است که علاوه بر آن که هر واحد به صورت اختصاصی یک پارکینگ دارد، تعداد ۴۰ عدد پارکینگ عمومی برای ساکنین نیز در نظر گرفته شده است. سیستم تهویه پارکینگها به صورت مرکزی و جدا از طبقات بوده و تهویه هوا توسط فنهایی با سرعت بالا انجام می شود.

ورودی برج ساحل

دیگر اطلاعات برج ساحل

از لحاظ سیستمهای امنیتی و ایمنی نیز تمامی موارد اعم از سیستم اعلام و اطفای حریق خودکار در دو نوع خشک و تر، سیستم و شبکه دوربینهای مدار بسته، نفرات حفاظت فیزیکی برای ورودی پارکینگ و ورودی برج رعایت گردیده و در تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت شیفتی تحت کنترل نفرات مورد تایید هیت مدیره برج می باشند.

از زیر ساختهای ارتباطی می توان به وجود اینترنت پرسرعت با پهنای باند ۵۰ مگابایت اشاره کرد که بعد از خرید آپارتمان در برج ساحل به همراه مودم رایگان در اختیار ساکنین قرار داده خواهد شد.

سالن اجتماعات و سالن ورزشی کاملا مجهز برای ساکنین در نظر گرفته شده است اما در برج ساحل استخر، سونا و جکوزی بطور عمومی ساخته نشده ولی به طور مجزا در هر واحد یک عدد جکوزی قرار داده شده است.

متریال داخلی و خارجی برج ساحل

طراحی داخلی، درب کمدهای دیواری، کابین و سنگ روشویی سرویسهای بهداشتی و کابینتهای آشپزخانه از جمله مواردی است که اعضاء یا صاحبان هر واحد باید به سلیقه و بودجه مورد نظر خود تهیه کنند اما شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام توسط سازندگان برج تهیه و در واحد ها نصب می باشد.

مواد مصرفی (متریال) و پارتیشن دیوارهای داخلی واحد از نوع بلوک و آجر میباشد که قابلیت تغییر نقشه داخلی واحد برای مالکین میسر نمی باشد. درب ورودی واحدها از نوع ضد سرقت معمولی و سوئیچی میباشد.

طراحان این برج با طراحی بسیار زیبای نمای بیرونی برای طبقه همکف و مغازههای تجاری از سنگ تراولتن کرمی به صورت نمای رومی و برای طبقات بالا از سیمان سفید شسته در غالب مشبک استفاده و اجرا کرده اند.

مشخصات فنی و ظاهری برج ساحل به چه شکل است؟
برج ساحل در نمای خود یک حالت قوسی شکل و پلکانی دارد که معماری آن را بی نظیر و منحصر به فرد را نمایش می‌دهد. از طرفی به لحاظ مشخصات فنی، سازه اسکلت این برج، فلزی بوده و با پیچ و مهره بسیار مستحکم شده است.
موقعیت و دسترسی‌های برج ساحل به چه صورت است؟
در شمال شرقی میدان ساحل قرار گرفته و دسترسی خوبی به بزرگراه‌های خرازی و همت دارد. برج ساحل در همجواری دریاچه شهدای خلیج فارس و مرکز تجاری بام لند است
چه امکاناتی برج ساحل را متمایز میکند؟
انباری کارواش پارکینگ خشکشویی روف گاردن سالن ورزشی سالن بیلیارد درب‌های ضد سرقت سیستم اعلام و اطفای حریق لابی بسیار شیک و بزرگ و مبله لابی من بسیار خوش پوش و تمام وقت