برج چیتگر و سهام های ۳۳ و ۶۳ متری پهنه B شهرک چیتگر

برج چیتگر و سهام های ۳۳ و ۶۳ متری پهنه B شهرک چیتگر

مهمترین نکاتی که درباره سهام های پهنه B باید بدانید!

در مطالب قبلی به این موضوع پرداختیم که چرا شهرک چیتگر برای خرید و سرمایه گذاری مناسب است و همچنین در مطلبی دیگر به بیان تفاوت پهنه های برج های شهرک چیتگر پرداختیم. و اکنون میخواهیم سهام های پهنه b شهرک چیتگر را بررسی کنیم.

ثبت نام سهام های پهنه B از سال ۹۰ و ۹۱ آغاز شد.ماه های بهمن و اسفند ۹۰ و فروردین و اردیبهشت و خرداد ۹۱ ثبت نام صورت گرفت.دیگر بعد از آن پروژه سهام برج چیتگر ثبت نامی نداشته است.

دو نکته در رابطه با تاریخ سهام ها

تاریخ ثبت نام سهام برج چیتگر

قرارداد سهام برج ها چند ساله اند؟

تاریخ قرارداد که همان تاریخ دفترچه می باشد همیشه ۹ ماه پس از تاریخ ثبت نام است.

دفترچه های قرارداد از زمان قرارداد سهام برج چیتگر یا ۴ ساله یا ۵ ساله و یا ۶ ساله هستند.

در عکس ذیل محل نوشتن زمان انجام تعهد مشخص است.

زمان تحویل واحد ها بر چه اساسی است؟

اینکه سهام فرد جز کدامیک قرار میگرفت،بستگی به سنوات خدمتی او در ارتش داشت.

افرادی که بالای ۱۵ سال سنوات خدمتی داشتند، تاریخ تحویل واحدشان ۴ سال پس از تاریخ قرارداد بود.(اصطلاحا دفترچه های سهام ۹۵ برج چیتگر)

افرادی که بین ۱۰ تا ۱۵ سال سنوات داشتند تاریخ تحویلشان ۵ سال پس از قرارداد بود.(اصطلاحا دفترچه سهام ۹۶ سهام برج چیتگر)

و افرادی که زیر ۱۰ سال سنوات داشتند تاریخ تحویلشان ۶ سال پس از قرارداد بود.(اصطلاحا دفترچه سهام ۹۷ سهام برج چیتگر)

متمم قرارداد سهام های پهنه B و واحدهای آن چیست؟

زمان تحویل واحد آپارتمان برج چیتگر رسید اما نتوانستند به وعده خود عمل کنند.یک متمم قراردادی را به تمام قراردادها اضافه کردند که تا دو سال پس از تاریخ انتخاب واحد،واحدهای برج چیتگر را تحویل دهند و اگر نتوانستند تا دو سال دیگر تحویل دهند از تاریخی که به اعضا وعده کرده بودند(سال۹۵ یا ۹۶ یا ۹۷) تا تاریخ تحویل واحد آپارتمان چیتگر بایستی خسارت بپردازند.در نتیجه پس از انتخاب واحد به اعضا برگه ی متمم قرارداد می دهند.

مقصود از سهام ۳۳ یا ۶۳ متری و سهام ویژه یا سهام معمولی برج چیتگر چیست؟ مقصود از وام سهام ۶۳ متری چیست؟

سهام های پهنه B شهرک چیتگر به دو نوع ۳۳ متری و ۶۳ متری تقسیم می شوند.

سهام های ۶۳ متری پهنه b شهرک چیتگر نیز خود دو نوع ویژه و معمولی را دارند.

سهام های ویژه برج چیتگر

سهام هایی بوده اند که در زمان ساخت پهنه A شهرک چیتگر موعد انتخاب واحدشان رسید و نتوانستند به هر دلیلی صاحب واحد شوند. یا ۳۳ متر داشتند پول نداشتند یا هر دلیل دیگر بقیه متراژ رو تکمیل کنند. در ضمن خود شرکت هم این حجم واحد در آپارتمان چیتگر را در آن بازه زمانی نداشت.

یک قانونی را در آن زمان مصوب کردند که سهامداران پهنه A می توانند در صورت تمایل انتخاب واحد خود را به پهنه B شهرک چیتگر برده و در ازای این کار ۳۰ متر سهام تحت شرایط زیر به آن ها تعلق می گیرد:

۱۷ متر به طور رایگان و تحت عنوان هدیه رهبری تعلق گرفته.

۱۳ متر نیز به صورت وام ماهی ۳۸۵ تومان از فیش حقوقی افراد کم می شد. (قرارداد جدید را متری ۹۵۰۰۰۰ تومان حساب کردند،در صورتیکه قرارداد های اولیه را متری ۸۵۰۰۰۰ تومان بسته بودند)

به این دسته سهام هایی که از A به B رفتند ویژه میگویند.دفترچه های ویژه متری ۱۰۰۰۰۰ تومان گرانتر می باشد.

ازچه طریقی متوجه شویم که دفترچه سهام ما از کدام نوع می باشد؟

دفترچه سهام هایی که شماره قرارداد آنها با پیش شماره ۸۸ شروع می شود و در انتهای دفترچه یک برگه ای به نام الحاقیه داشته باشند از نوع سهام ۶۳ متری ویژه پهنه B برج چیتگر می باشند.

دفترچه سهام هایی که شماره قرارداد آنها با پیش شماره ۸۸ شروع می شود و در انتهای دفترچه یک برگه ای به نام الحاقیه نداشته باشند،سهام پهنه A برج چیتگر می باشند.

دفترچه سهام هایی که شماره قرارداد آن ها با پیش شماره ۹ شروع شوند و الحاقیه نداشته باشند و ۶۳ متری باشند،دفترچه ۶۳ متری پهنه B معمولی هستند.

دفترچه سهام هایی که شماره قرارداد آن ها با پیش شماره ۹ شروع شوند و ۳۳ متری باشند،دفترچه ۳۳ متری پهنه B هستند.

تبصره: سهام های برج چیتگر ۳۳ متری همگی معمولی هستند مگر اینکه در پهنه A شهرک چیتگر باشند.

در عکس ذیل مشخص شده که شماره قرارداد در کجا قراردارد.همچنین عکس الحاقیه قرارداد سهام ۳۳ متری برج چیتگر را نیز قرار داده ایم.

تاریخ و شماره قرارداد سهام پهنه B چیتگر

الحاقیه قرارداد سهام 33 متری چیتگر

مفهوم و نکات مهم سهام ۳۰ متری چیتگر

تعدادی از افراد در اثر قانون فوق الذکر ۳۳ مترشان از سهام ۶۳ متری در پهنه A گیر کرد،حالا تحت هر شرایطی ، ۳۰ مترشان به پهنه B شهرک چیتگر رفت.به این صورت شد که سهام های ۳۰ متری نیز بوجود آمد. تعداد این سهام ها بسیار محدود است.

به سهام های ۳۰ متری برج چیتگر، دفترچه تعلق نمیگیرد و طبق مصوبه نمی توانند انتخاب واحد کنند و فقط می توان با این سهام ها تکمیل متراژ کرد.

سهام داران چند نفرند

سهامداران پهنه B از شهرک چیتگر در حدود 9000 نفر می باشند که قطعا این تعداد در اثر خرید و فروش و واگذاری سهام ها توسط اشخاص دستخوش تغییر خواهد بود.

برای انتخاب واحد چه سهامی باید تهیه کنیم؟

هر سهام دارای شماره ای به نام اولویت انتخاب است. شماره اولویت را با مراجعه حضوری به شرکت و ارائه دفترچه می توان متوجه شد.شما می توانید با تماس با مشاوران دفتر پلاکینو از اولویت خود مطلع شوید.برای انتخاب واحد نیز باید از سهام های اولویت دار استفاده کنید.

انتخاب واحد دارید؟؟؟ پس اگر میخواید در این موضوع از ریز ترین جزییات بهره ببرید روی لینک کلیک کنید و مقاله ی انتخاب واحد پلاکینو رو بخونید.

به هنگام خرید دفترچه سهام پهنه B به چه نکاتی باید توجه شود؟

دفترچه ها یا همان سهام هایی که برای تکمیل متراژ واحد خریداری می شود و به شرکت برده می شود باید دارای دو نکته ذیل باشند:

تاریخ آن ها رسیده باشد یا اصطلاحا سررسید شده باشند.

تاریخ آن ها باید بعد از تاریخ سهام خود فرد باشد.

از متن بالا نکته زیر برداشت می شود:فردی که سهام سال ۹۷ دارد و سهام را به نام خودش کرده است نمی تواند سهام ۹۵ برج چیتگر بخرد و انتخاب واحد کند.چون سهام ۹۵ قبل ۹۷ است و سهام سال ۹۷ به نام اوست.

راه حل چیست؟

سهام را با وکالت نامه و اقرارنامه دفتر اسناد رسمی تهیه کند.

میدونید خرید و نقل و انتقال چه قدر چه نکاتی دارن؟؟؟ از مدارک مورد نیاز برای اینکار اطلاع دارید؟؟؟نحوه ی اقساط و پرداخت برج چیتگر رو میدونید؟؟؟پس حتما مقاله ی برج چیتگر و نکات خرید و نقل و انتقال رو بخونید!!!

قبل از خرید سهام باید استعلام چند موضوع را از شرکت گرفت:

  • میزان بدهی آن سهام
  • داشتن یا نداشتن فرم سه برگی
  • داشتن یا نداشتن مهر آبی

فرم سه برگی سهام پهنه B

به سهامداران یک وامی داده شده،که در اصل وامی در کار نبوده و از فیش حقوقی آنها کم می شده و مبلغ کل وام از بدهی سهامداران پهنه B به بتاجا کسر شده است.

بعد از مدتی یک تعداد از سهامداران فراری شدند یا اخراج شدند.طبیعتا در این حالت حقوقشان حذف می شود و چیزی تحت عنوان فیش حقوقی نداشتند که از حقوقشان کم شود.

شرکت برای جلوگیری از فروش سهام آن ها و تعیین تکلیف مبلغ آن وام از اینطور افراد که تعدادشان محدود است برای فروش دفترچه،ضامن خواست.

استعلام فرم سه برگی برای این منظور است که آن وام به طور کامل تسویه شود و ضامنی برای تسویه آن وجود داشته باشد.

مهر آبی دفترچه سهام پهنه B

تعدادی از سهامداران علاوه بر این پروژه،ممکن بود در پروژه دیگری در یک شهر دیگر نیز عضو باشند.از آنجا که در آن زمان سیستم بتاجا آنلاین نبوده و فرد را در هر دوجا ثبت نام کرده و بعدا متوجه شدند و از آنجا که طبق قانون ارتش جمهوری اسلامی هر فرد تنها یک بار می تواند از امتیازات ارتش استفاده کند،لذا افرادی که بیش از یک پروژه داشته اند مهر آبی ندارند و بالعکس حتی ممکن است مهر قرمز داشته باشند و این گونه سهام ها بعدا به مشکل می خورند.

استعلام مهرآبی فقط از طریق شرکت بتاجا ممکن است و نشانه ای از آن در دفترچه نیست.

اگر فرد پرونده حقوقی باز نیز داشته باشد باز هم ممکن است دفترچه اش به جهت توقیف مهر آبی نداشته باشد.مثلا پرونده ی مهریه یا هر نوع موضوع حقوقی دیگر می تواند شامل این موضوع شود.

سهام های چیتگر ۲

تعدادی از افراد در سال ۹۳ ثبت نام کرده اند که به آن ها چیتگر ۲ میگویند و هنوز معلوم نیست به پهنه C یا D یا E برج های شهرک چیتگر بروند.

نحوه پرداخت ضریب طبقات واحدهای پهنه B به چه صورت میباشد؟

۴/۱ آن را در زمان انتخاب واحد و الباقی طی سه چک (هر کدام ۴/۱ مبلغ کل) به تاریخ هر سه ماه یک بار.

قیمت سهام 33 متری چیتگر

حتما با مطالعه مطالب بالا به این مهم پی برده اید که برآورد قیمت سهام 33 متری چیتگر بصورت جداگانه و مستقل از سهام 63 متری با توجه به مدت قرار داد آن و صنوات شخصی که سهام به آن تعلق گرفته انجام خواهد شد. از همین رو پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدام آزادی توسط خودتان نکات پیرامون آن را از مشاورین املاک پلاکینو جویا شوید.

اولویت بندی سهام های پهنه b به چه صورت انجام میشود؟
حدودا هشت هزار نفر در پهنه b چیتگر سهام دار هستند که تا کنون تا اولویت 2600 انتخاب واحد کرده اند . که مابقی طبق سر رسید دفترچه قرارداد تعاونی برای انتخاب واحد به آن ها اطلاع رسانی میشود . اعضای برج g1 تا g4 انتخاب واحد انجام داده اند که خرید فروش در این برج ها به صورت متری است ، که قیمت این برج ها اکنون از متری 9 میلیون تومان تا 14 میلیون متغیر است.