برج الماس منطقه 22

برج الماس منطقه 22

برج الماس حافظت ارتش

در ادامه سلسله مقالات مربوط به معرفی شهرک چیتگر در این مقاله می خواهیم شما خوانندگان را با یکی دیگر از بلوک های در پهنه بی شهرک چیتگر آشنا کنیم، برج الماس حفاظت ارتش برجی لوکس با نما و دیواره تماما شیشه ای در ضلع جنوب غربی پهنه B شهرک چیتگر در حال ساخت می باشد.

سرمایه گذاران و خریداران متعددی در این چند سال اخیر به این شهرک آمده اند و کم و بیش با شهرک چیتگر آشنایی دارند. اما به هر حال بر حسب وظیفه جهت آن دسته از عزیزانی که برای بار اول است که در خصوص سرمایه گذاری ملکی در شهرک چیتگر و در منطقه 22 تهران به دنبال کسب اطلاعات هستند، توضیحاتی را عرض می کنیم.

در مقالات قبلی چیتگر اشاره کردیم که این شهرک یکی از املاک منطقه 22 (District 22) بوده و به پهنه های مختلفی تقسیم گردیده است.

یکی از پهنه ها که مورد بحث مقاله های ماست، پهنه B شهرک چیتگر می باشد. پهنه B در شهرک چیتگر شامل سری بلوک های G، B، D و N می باشد.

این پهنه از شمال به بزرگراه شهید خرازی، از سمت شرق به ایران مال، از سمت غرب به بلوار پژوهش و از جنوب به محور چهار باغ یا همان بلوار 45 متری عبوری از مرکز شهرک محدود شده است.

پس اگر بخواهیم محدوده بلوک های قرارگرفته در این پهنه را بیان کنیم، پر بی راه نگفته ایم که اگر محدوده اشاره شده بالا را برای آن بلوک در نظر بگیریم.

پروژه الماس شهرک چیتگر

پروزه الماس غرب چیتگر در پهنه B واقع شده است و از سری بلوک های B می باشد که به خاطر نمای تمام شیشه ای خارج آن به این نام شهرت یافته است.

همانگونه که پیشتر بیان شد محدوده این بلوک از شرق، مجتمع ایران مال، از شمال، بزرگراه شهید همت (خرازی) و شهربازی در حال احداث هزار و یک شهر، از غرب بلوار پژوهش و از جنوب باغ گیاه شناسی ملی و بزرگراه حکیم (همدانی) می باشد.

البته سمت غرب و جنوب بلوک باز بوده و در سمت شمال، بلوک G4 و در سمت شرق بلوک B3 را به عنوان همسایه خود می بیند.

تیپ واحدهای مختلف برج الماس

تیپ 1

تیپ 2

تیپ 3

تیپ 4

تیپ 5

تیپ 6

با توجه به اینکه تورهای بالا نمای داخلی پروژه الماس شهرک چیتگر را به شما نمایش می دهد از شما دعوت می کنیم برای بررسی نمای بیرون برج الماس و موقعیت آن در شهرک چیتگر با استفاده از لینک ارائه شده از تور مجازی پهنه B شهرک چیتگر بازدید کنید.

معماری بلوک های الماس شهرک مسکونی امام رضا (شهرک چیتگر)

نکته اول

معماری این برج به گونه ای طراحی شده است که وقتی از بالا به آن نگاه می کنیم همچون بلوک های سری G به صورت پروانه ای است که دارای دو بال است. یکی به سمت غرب و دیگری به سمت شرق.

به تعبیر دیگر این دوبال دو مثلث هستند که از یک راس به یکدیگر متصل شده اند.

علاوه بر این در کل پهنه B اگر مرکز هر برج را به شکل یک نقطه در نظر بگیریم و این نقاط را در کل پهنه با خطی به یکدیگر وصل کنیم باز هم در کل پهنه شکلی شبیه به پروانه تشکیل می شود.

نکته دوم

در مرکز هر بال یک ووید وجود دارد که از بالا تا طبقه همکف ادامه دارد. این ووید وظیفه تامین نور راهروی مشاعات را بر عهده دارد و نورگیری راهروی مشاعات از طریق این ووید می باشد.

مثلثی بودن هر بال این برج به علاوه ووید مرکزی هر بال باعث شده است که درب واحد ها به هیچ وجه رو به روی یکدیگر باز نمی شوند و این خود یکی از محاسن بلوک الماس چیتگر است.

دو بال غربی و شرقی برج الماس در هیچ یک از طبقات مسکونی به یکدیگر ارتباط ندارند و در طبقات مسکونی همچون دو بلوک جدا از هم هستند. اما از لابی و پارکینگ ها به یکدیگر متصل هستند.

به منظور رفاه حال ساکنین و این که مدت زمان کمتری در انتظار جابجایی بین طبقات صرف کنند، در هر بال برج 5 لاین آسانسور گیرلس اروپایی پیش بینی گردیده است.

هر طبقه از برج الماس دارای 8 واحد بوده و سه راه پله اضطراری نیز برای مواقع لزوم تعبیه شده است.

ویوی پارک چیتگر برج الماس

نکته سوم

ساختار عمومی واحدها مستطیلی می باشند. نمای ساختمان با ساختاری منحصر به فرد به صورت ترکیبی از نمای شیشه ای و کامپوزیت با هندسه ای پارامتریک طراحی شده است که از این حیث یکی از برج های لوکس منطقه به شمار می رود.

پنجره هایی که در هر واحد تعبیه شده است به گونه ای است که پنجره واحد ها در طول واحد یا به عبارت دیگر در قسمت طولی مستطیل قرار دارند و همین موضوع سبب می شود تا تعداد دهانه پنجره واحد ها در این برج افزایش یابد و در نتیجه واحدها نورگیری عالی دارند.

برای مشاهده آگهی ها پیش خرید و قیمت های پیش فروش آپارتمان در شهرک چیتگر وارد لینک شوید.

زیربنای برج و تعداد طبقات برج مسکونی الماس B1

برج الماس درزیربنایی به مساحت حدود 106000 متر مربع احداث گردیده است.

این برج شمال 40 طبقه می باشد. از این تعداد طبقه، 5 طبقه زیرزمین و 34 طبقه بالای همکف قراردارد.

در مجموع تعداد واحدهای بلوک الماس حدود 500 واحد مسکونی می باشد.

اگر بخواهیم کاربری طبقات را برای شما بیان کنیم می توانیم به شرح ذیل بگوییم.

طبقه زیرزمین پنجم

  • پارکینگ انباری
  • موتورخانه مرکزی

طبقه زیرزمین اول تا چهارم

  • انباری و پارکینگ
  • همکف

همکف شامل

  • لابی ورودی
  • سالن اجتماعات نگهبانی و مدیریت
  • فضاهای ورزشی و تفریحی تجاری
  • کافی شاپ
  • سالن بیلیارد
  • فضای بازی کودکان

دیگر مشخصات برج مجلل الماس

علاوه بر امکانات که بالاتر به آن اشاره کردیم دیگر مشخصات برج مجلل الماس تهران به شرح زیر می باشند:

تعداد طبقات در بلوک شرقی 32 طبقه و در بلوک غربی 34 طبقه و متراژ واحدها از حدود 80 متر تا 260 متر متغیر است. برج مجلل الماس دارای پنت هاوس بی نظیر حیاط دار نیز می باشد.

مصالح و متریال استفاده شده در ساخت این برج اسکلت سازه فولادی با سقف کامپوزیت و اتصالات پیچ و مهره بعنوان مصالح و متریان استفاده شده است. ایجاد سطوح شیشه ای وسیع ضمن ایجاد دید مناسب به مناظر اطراف برج شامل دریاچه چیتگر، باغ گیاه شناسی تهران و دیگر مناظر طبیعی مانند ویوی رشته کوه البرز، زیبایی قابل توجهی را ایجاد نموده است.

ساختارهای اصلی نما شامل کرتین وال که پروفیل ها آلومینیومی و ساختار شیشه ها به صورت سه لایه که به صورت سکوریت و لمینت هستند؛ علاوه بر این وجود تراس های بی نظیر سبب گردیده تا بتوان اوقات خوبی را در این فضا صرف کرد.

نمای شیشه ای برج الماس

نمای خارج بلوک الماس منطقه 22

جان پناه های تراس نیز شیشه ای است و باعث ایجاد دید بسیار مناسب در کل واحد می شود و ساختار آن به صورت هندریل شیشه ای سکوریت و کامپوزیت می باشد.

ساختار دیوار جدا کننده (پارتیشن بین فضاهای داخلی)، دیوار کناف بوده که در بین آن ها از دو لایه عایق پشم سنگ با دانسیته 80 استفاده شده است.

این سیستم پارتیشن و دیوار از لحاظ عایق صوتی و حرارتی یکی از بهترین ساختارهای موجود در جهان می باشد که ویدیوهای تست و بررسی آن نیز در سایت آپارات موجود است.

مهمترین ویژگی این ساختار دیوار جدا کننده، کاهش قابل توجه وزن سازه می باشد که باعث ایجاد حداقل برش پایه در زمان زلزله خواهد بود. چرا که نیروی زلزله وارده به سازه همان فرمول نیوتن جرم ضربدر شتاب است که هر چقدر جرم سازه کاهش یابد نیروی زلزله وارده به سازه نیز کاهش می یابد.

جهت اجرای تاسیسات برج از جدیدترین و مدرن ترین روش ها و متریال استفاده شده است.

ساختار گرمایش و سرمایش برج از طریق موتورخانه مرکزی (حدود 1000 متر مربع) توسط چیلر های تراکمی هوا خنک و بویلر تامین می گردد و داخل واحد ها از فن کویل استفاده شده است. جهت مقاومت برج در برابر آتش سوزی کل سیستم برج به صورت فول اسپرینگلر طراحی و در حال اجرا می باشد. در حال حاضر پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله اجرای کاشی و سرامیک می باشد.

چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتری دارید و یا برای خرید مشاوره می خواهید، می توانید با مشاوران گروه مسکن پلاکینو تماس بگیرید.

مشخصات برج الماس منطقه 22 چگونه است؟
پروژه الماس دارای 40 طبقه با 32 طبقه مسکونی و در مجموع پروژه الماس دارای 434 واحد با کاربری مسکونی میباشد. متراژ واحد های پروژه الماس دارای تیپ های مختلف میباشد که متراژ این واحد ها از 90 متر مربع شروع شده و تا 175 متر مربع ادامه دارد.
چه امکاناتی باعث متمایز شدن برج الماس شهرک چیتگر میشود؟
سالن ورزشی. لابی مجلل .لابی من 24 ساعته .سالن اجتماعات چند منظوره .6 لاین آسانسور باربر و نفربر با ظرفیت بالا .سیستم هوشمند اعلام و اطفاء حریق .سرمایش و گرمایش چیلر مرکزی
موقعیت مکانی و جغرافیایی برج الماس شهرک چیتگر چگونه است؟
تهران – منطقه 22 - غرب دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) - بلوار پژوهش - ضلع جنوبی بزرگراه خرازی – پروژه الماس