آموزش مهارت های مشاور املاک

آموزش مهارت های مشاور املاک

آموزش مشاور املاک

مشاور املاک‌، نماینده دو فرد در خرید یا فروش یک ملک می باشد. از طرف دیگر مشاور املاک می تواند به مالک یک ملک یا مغازه که قصد اجاره دارد کمک کند تا ملک خود را اجاره دهد. همانطور که می دانید مشاور املاک فردی است که با مردم ارتباط زیادی دارد از این رو باید تکنیک هایی را برای مشاوره بهتر بداند تا بتواند در مذاکرات دو طرف را بهتر راهنمایی کند.در این مقاله به آموزش مشاور املاک برای علاقه مندان می‌پردازیم. برای یک مشاور املاک دو موضوع دارای اهمیت زیاد است:

  • ملک
  • مشتری (چه خریدار باشد و چه فروشنده، چه مستاجر باشد و چه موجر)

مشاور املاک و ویژگی های مهم شخصیتی

یک مشاور املاک باید بتواند خود را همیشه به روز نگه دارد و با قوانین و نکات معاملات ملکی آشنا باشد. مشاور املاک موفق تمامی اطلاعات مربوط به ملک های مختلف را باید بشناسد. باید در ابتدا مشخص کند که می‌خواهد در چه رنج و در چه حوزه ای فعالیت کند. باید مهارت و تکنیک کارشناسی و ارزیابی ملک را بیاموزد.

باید بتواند در به روز ترین سایت ها و مکان های مختلف برای ملک خود که روی آن کار می کند آگهی دهد. باید بتواند متفاوت و ویژه فایل یابی کند تا مشتری های خاص داشته باشد. باید بتواند نیاز مشتری را کشف کرده و با در نظر داشتن تمامی سوابق ملکی خود، بهترین ملک را برای مشتری پیدا کند.

باید بتواند در کمترین زمان ممکن نیاز مشتری را بشناسد و با آداب و احترام از مشتری بخواهد تا او را همراهی کند. و البته بسیاری دیگر از موارد هست که باید در مسیر آموزش مشاور املاک قرار گیرد تا با کسب این مهارت ها و البته تجربه کاری تبدیل به یک مشاور املاک کاربلد شود.

آموزش مشاور املاک به عنوان یکی از شغل های خوب و پر درآمد برای کسانی که علاقه مند به یادگیری هستند

حرفه ی مشاور املاک، دارای چه رنج هایی است؟

  • رنج فروش (فروشنده)
  • رنج اجاره
  • دو طرف (فروشنده و خریدار)
  • کارگزار معامله

همانطور که می دانید هر کدام از این دسته بندی ها دارای وظایف متفاوتی هستند. مشاور فروشنده به کمک کسانی می رود که قصد فروش ملک خود یا افرادی که قصد خرید ملک دارند.

مشاور دو طرفه شخصی است که به خریدار و فروشنده مشاوره می دهد. کارگزار معامله بدون در نظر گرفتن منفعت به طرفین کمک کرده تا بتوانند با سند معتبر و رسمی ملک را به نام بزنند.

چگونه به موفق ترین مشاور املاک تبدیل شویم؟

با در نظر گرفتن راز و رمز هایی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک ناب در کنار نکات آموزش مشاور املاک می توان در جهت موفق شدن در زمینه مشاور املاک کاربلد و حرفه ای گام برداشت. یکی از نکاتی که باید بسیار به آن اهمیت داد این است که هر فرد که به دنبال خرید یا اجاره ملکی است باید مشاور را امین و دوست خود بداند تا بتواند به وی اعتماد کند.

بنابراین اعتبار و شخصیت یک مشاور املاک می تواند بسیار کمک کننده در جهت حرفه ای شدن وی باشد. از نکته های حائز اهمیت زیاد کارشناسی ملک است. یک مشاور املاک باید در نظر داشته باشد که اگر می خواهد کارشناسی ملکی را به طور درست انجام دهد، در ابتدا آن ملک را به چشم یک خریدار نگاه کند و به تمام نکاتی که یک خریدار ممکن است با آن چالش داشته باشد توجه کند. نقاط ضعف و نقاط قوت یک ملک را به طور کامل شناسایی و کارشناسی کند و بتواند با توجه به نیاز های یک خریدار (یا مستاجر) بهترین ملک را پیشنهاد دهد.

چگونه یک مشاور املاک مورد اعتماد شویم؟

هر چقدر یک مشاور به یک ملک شناخت بیشتری داشته باشد مشتری به وی راحت تر اعتماد خواهد کرد. مشاور املاک باید از گفتن هر گونه دروغ به مشتری خودداری کند و طوری رفتار کند که گویا می خواهد آن ملک را خودش خریداری کند. نکته ی بسیار مهم دیگر سند ملک است. مشاور باید از تمامی اسناد و مدارک موجود ملک بازدید کند تا بتواند مشتری را راحت تر و با اعتماد بیشتری قانع کند.

وی باید دقت داشته باشد که همیشه با مالک اصلی و یا وکیل وی صحبت کند و تمامی موارد حقوقی که لازم است در مورد یک ملک بداند را تحقیق و جستجو کند. مواردی مانند چک کردن سند ملک و مدارک شناسایی مالک برای ملک هایی که دارای مشکلاتی مانند سند اوقافی هستند حتماً پرس و جوی کامل داشته باشید و دقت داشته باشد که ملک و سند آن در گرو هیچگونه بانکی نباشد. (زیرا که امکان دارد سند ملک برای ضمانت نزد بانک باشد)

فایل یابی و دغدغه اصلی مشاوران

اصلی ترین موضوع در آموزش مشاور املاک فایل یابی و پیدا کردن فایل های جدید و به روز و حتی قدیمی است.مشاور املاک برای فایل یابی یک منطقه باید بداند که مهم ترین قسمت کار یک مشاور املاک فایل یابی است زیرا با داشتن فایل های مناسب می تواند مشتری مناسب خود را جذب کند. این که یک مشاور املاک بتواند یک فایل را به صورت اختصاصی و انحصاری مربوط به خود کند نوعی برد محسوب می شود.

برای فایل یابی باید تمامی آگهی ها و سایت های املاک را سرچ کند (مخصوصا در سال های گذشته) تا بتواند مشتری های قبلی را پیدا کند (جهت اجاره). برای پیدا کردن فایل ها می تواند ملک های نوساز را نیز جست و جو کرده و از مالک بخواهد که به صورت تخصصی روی ملک وی کار کند.

آموزش مشاور املاک بصورت کامل و جامع در این مطلب توضیح داده شده است و مناسب علافه مندان به این حوزه می باشد

جذب مشتری در حرفه مشاور املاک

مشاور املاک کاربلد با رعایت کردن نکات آموزش مشاور املاک مسکن پلاکینو می تواند مشتری را راحت تر به سمت خود جذب کند.

  • همیشه با مشتری ارتباط گرم گرفته و در کلامش حس مثبت ایجاد کند و سعی کند اعتماد وی را جلب کند.
  • سعی کند از بحث های خارج از حوزه ملک بحث خود را آغاز کند.
  • سعی کند به مشتری نشان دهد که طرف او می باشد و با اعتماد به نفس و تسلط کامل جواب وی را بدهد.

شما عزیزان می‌توانید با بالا بردن دانستنی های منطقه 22 در جهت آموزش مشاور املاک اطلاعات خود را افزایش دهید.

درآمد شغل یک مشاور املاک چقدر است؟
درآمد این شغل دقیقا وابسته به شما و توانایی‌هاتون در این شغله. اینکه شما چقدر برای مشتری‌ها و پیدا کردن ملک مناسبشون وقت میذارین، چقدر هنگام معامله میتونین از قدرت مذاکره استفاده کنین و چقدر مورداعتماد مردم هستین مواردی هستن که درآمد و کمیسیون مشاوره‌ی شما رو رقم میزنن.
چطور مشتریان خود را بشناسیم؟
شما باید نیاز مشتری‌تون رو بشناسین و فعالیتتون رو در همون راستا پیش ببرین. اما این درک صحیح داشتن از مشتری و اون‌چه که طالبشه، نیازمند تجربه و تخصص در شغل مشاور املاکه که در طی زمان شما میتونین به دست بیارین.
چطور یم مشاور املاک به روز باشیم؟
موفقیت در هر زمینه‌ای وابسته به صرف زمان، انرژی و هزینه‌ی زیادیه. شغل مشاور املاک هم از این قضیه مستثنی نیست و تخصص‌ها و مهارت‌های لازم خودش رو میطلبه. پس در قدم اولی که برای موفقیت در مشاور املاک برمی‌دارین، یادگیری مهارت‌های اجتماعی و تخصص‌های موردنیاز این شغل رو در نظر بگیرین.