انتقال سند ملک و مراحل خرید آپارتمان

انتقال سند ملک و مراحل خرید آپارتمان

انتقال سند و به نام زدن آن از مهم ترین مراحلی می باشد که هر فرد باید نکات مهم در مورد آن را بداند تا معامله مطمئن انجام شود، زیرا بعد از انتقال سند ملک به فرد خریدار تعلق می گیرد.

مشاورین کارشناسان خبره در پلاکینو با توجه به سابقه طولانی مدت و انجام معاملات ملکی بی شمار و موفق در منطقه۲۲ می‌توانند افراد را در مراحل خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ راهنمایی کند و از لحاظ قانونی به معاملات اعتبار ببخشند.

سند زدن

مراحل مختلفی برای انتقال قانونی سند وجود دارد که با مراجعه به دفتر های املاک پلاکینو می ‌توانید به آسانی این مراحل را طی کنید، در مرحله اول توافق کردن بین خریدار و فروشنده از اهمیت زیادی برخوردار است و بعد از این توافق متنی کتبی با عنوان قولنامه بین طرفین تنظیم می شود. بعد از توافق و تنظیم قولنامه باید مبایعه نامه تنظیم شود، زیرا قولنامه اعتبار قانونی نداشته ولی مبایعه نامه می تواند این قابلیت را داشته باشد که در صورت وجود مشکل به مراجع قضایی و قانونی مراجعه کرد.

سند زدن ملک یکی از مراحل خرید آپارتمان است

تنظیم مبایعه نامه

مبایعه نامه باید دارای مشخصات فروشنده (مانند تلفن، مشخصات شناسنامه، آدرس و کدپستی باشد). مورد بعدی که در مبایعه نامه باید به آن اشاره کرد، مبلغ و زمان معامله است که در مبلغ قیمت کل، در قسمت زمان نحوه پرداخت مشخص می گردد، که در دفترخانه تنظیم شده است. مورد بعدی نیز مشخصات کامل ملک از لحاظ جغرافیایی ثبتی و هندسی می باشد.

موارد جزئی که در مبایعه نامه باید به آن اشاره کرد و از ضرورت زیادی برخوردار است:

  • کنسل شدن قرارداد توسط یکی از طرفین می باشد که با نام پشیمانی در مبایعه نامه قید می گردد، تا جلوی ضرر کردن طرفین را بگیرد.
  • مورد بعدی که یکی از طرفین ادعا به فریب خوردن می کند، با این عنوان که چیزی که در معامله قید شده است با چیزی که خریدار دریافت کرده است تفاوت زیادی دارد.
  • همینطور در مبایعه نامه باید ذکر گردد که چه لوازمی مربوط به خانه می باشد. در مبایعه نامه ذکر گردد که خریدار ملک را با جزئیاتی مانند خط تلفن، کابینت، گاز رومیزی، شوفاژ و غیره خریداری کرده است 
  • مورد بعدی هزینه های به نام زدن سند می باشد که باید مشخص گردد چه میزان توسط فروشنده و چه میزان توسط خریدار پرداخت می گردد.

دریافت کد رهگیری

گاهی اوقات پیش می آید که فروشنده به طور هم زمان ملک را به چند نفر فروخته است. در این زمان اگر کد رهگیری دریافت شده باشد در هنگام سند زدن سیستم جامع املاک، این هشدار را می‌دهد که این ملک از قبل به فروش رفته است. کد رهگیری سلامت بودن معامله را تضمین می کند که بهتر است نزد معاملات مشاوران املاک انجام شود.

مشاورین و کارشناسان املاک برتر منطقه 22 می ‌توانند در دریافت کد رهگیری شما را راهنمایی کنند.

دریافت کد رهگیری در مراحل خرید آپارتمان

مراجعه کردن به دفتر اسناد رسمی

برای اینکه معامله بین خریدار و فروشنده به رسمیت شناخته شود، فروشنده با مدارکی مانند اصل سند ملک و شناسنامه به دفاتر اسناد رسمی رفته و تشکیل پرونده می دهد.

مدارکی که فروشنده باید به همراه داشته باشد:

  • اصل بنچاق و کپی 
  • اصل سند ملک به همراه کپی
  • شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده
  • در صورت داشتن وکالت نامه (اصل وکالت نامه به همراه کپی)
  • عدم خلافی در شهرداری و پایان کار (اصل به همراه کپی)
  • صورت جلسه تفکیکی در آپارتمان

در صورت داشتن سند ورثه ای، باید اصل انحصار وراثت به همراه کپی به همراه فرم مالیات بر ارث، بهمراه داشت.

به نام زدن سند

بعد از انجام تمامی مراحل قبل، دفتر اسناد رسمی کارهای انتقال را انجام می دهد و در تاریخ ذکر شده در مبایعه نامه باید خریدار و فروشنده به دفترخانه مراجعه کنند.

سخن آخر

انجام معامله های ملکی برای افراد می تواند حکم سرمایه گذاری داشته باشد، لذا داشتن قرارداد ایمن و آگاهی در مورد مراحل انجام کار مراحل قانونی انجام کار، اهمیت زیادی دارد. یکی از روش هایی که برای خرید خانه قولنامه ای می باشد که قیمت آن بسیار مناسب تر می باشد.

کارشناسان و مشاوران املاک پلاکینو با توجه به سابقه طولانی مدت در انجام معاملات ملکی افراد را در این مراحل به نحو احسن راهنمایی می کنند تا معامله ایمن را تجربه کنند.