نکات مهم در خرید خانه

نکات مهم در خرید خانه

این مقاله را اختصاص داده ایم به شرایطی که هنگام خرید خانه می بایست در نظر بگیرید.

بدون شک خرید خانه یکی از مراحل مهم در زندگی هر شخصی است. مهم نیست که شما خانه اولی هستید و برای اولین بار است که می خواهید خانه بخرید تا برای خود و خانواده در ابتدای راه زندگی سرپناهی تهیه کرده و یا این که از مستاجر بودن خلاص شوید و یا این که قصد سرمایه گذاری داشته و به همین منظور سرمایه گذاری ملکی را انتخاب کرده اید؛ در هر صورت قرار است پول زیادی را که به زحمت تهیه کرده و حاصل سال ها پس انداز شما بوده و یا این که از طریق تسهیلات بانکی به دست آورده اید، صرف این کار کنید.

با ما در ارتباط باشید و پلاکینو از قیمت به روز و امکانات واحد های فروشی در منطقه ۲۲ اطلاع یابید.

پس قبل از خرید و یا سرمایه گذاری باید دامنه اطلاعات خود را در زمینه مسکن وسیع کرده و دانش خود را افزایش دهید تا بتوانید تصمیم گیری درستی داشته باشید.

نکات مهم در خرید خانه نوساز

یکی از عوامل مؤثر در خرید خانه، انتخاب محل مناسب جهت خرید است.

مکانی که جهت خرید و یا سرمایه گذاری انتخاب می کنید بسیار مهم است. حتما باید دید سرمایه گذاری داشته باشید. قاعدتاً این که خانه مورد نظرتان در چه منطقه و ناحیه ای قرارگرفته است، در قیمت خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن شما حتما باید دید سرمایه گذاری داشته و تخمینی از شرائط آینده محل مورد نظر نیز داشته باشید.

برای مثال به این فکر کنید که کدام منطقه پتانسیل بیشتری برای رشد و پیشرفت دارد. به طور مثال حدود بیست سال پیش منطقه ۲۲ شهر تهران شبیه به بیابان بود تا منطقه ای از شهر تهران، اما پتانسیل بالای این منطقه، سرمایه های زیادی را به سمت خود جذب کرد و امروز اگر از بزرگراه شهید خرازی و یا بزرگراه شهید حکیم عبور کنید، ساختمان های سربه فلک کشیده ی نوساز این منطقه توجه شما را جلب خواهد کرد.

حتی طرح های عمرانی بزرگ سبب رشد و پیشرفت منطقه خواهد شد. باز هم برای نمونه احداث دریاچه شهدای خلیج فارس و یا بازار بزرگ ایران معروف به ایران مال در این منطقه سبب افزایش توجه سرمایه گذاران و جلب نظر گردشگران شده است.

اگر بخواهید مانند یک حرفه ای عمل کنید، حتی در مواقع رکود بازار ملک نیز می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

یک سرمایه گذار باهوش می داند در چه زمانی باید خرید کند و در چه زمانی می بایست ملک خود را بفروشد. زمانی که مسکن دچار رکود شده و خرید و فروش ملک کم است، به طور طبیعی یا قیمت ملک پایین می آید و یا ثابت می ماند.

در این وضعیت شما می توانید با پیش بینی این که هنگام بازگشت رونق به مسکن و افزایش دوباره خرید و فروش ملک، مسکن مورد نظر را خرید کنید و با آینده نگری در موقع مناسب بفروشید.

نکته مهم دیگر این است که در مواقعی از سال مانند ماه مبارک رمضان و یا در نوروز، معاملات کمتری انجام می شود بنابراین ممکن است گزینه های کمتری پیش رو داشته باشید.

نحوه پرداخت پول خرید خانه

برای خرید مسکن دو روش پیش رو داریم: روش اول خرید ملک به صورت نقدی و پرداخت کلیه وجوه به صورت نقد می باشد و گزینه دوم خرید با بهره گیری از تسهیلات بانکی است.

خرید خانه به هر دو روش بسته به توانایی و یا تصمیم شما در انجام این عمل خواهد داشت اما به هر حال باید دقت کنید که بیشترین بازدهی مالی را برایمان به همراه داشته باشد.

شما می توانید برای آشنایی با مراحل خرید آپارتمان از مطالب سایت پلاکینو استفاده کنید.

نکات مهم در خرید خانه قولنامه ای

توجه به نکات زیر در هنگام خرید مسکن موجب می شود تا انتخاب دقیق تری داشته باشیم و منطبق بر شرائط و خواسته امان اقدام نماییم:

اگر می خواهیم از تسهیلات بانکی استفاده کنید، هنگام خرید خانه به این نکته توجه کنید که برخی تسهیلات به خانه های بالای ۱۲، ۱۵ و ۲۰ سال تعلق نمی گیرد.

از طرفی اگر می خواهید خانه ای با سن بالای ۳۵ خریداری کنید توجه داشته باشید که به این نوع املاک عملاً ساختمان های کلنگی اطلاق می گردد و ارزش آن ها بیشتر مربوط به زمین ملک است تا واحدها و یا نوع ساخت. اگر توان مالی بالایی بهتر است بیشتر به دنبال آپارتمان های نوساز بگردید چرا که اگر هرچه سن خانه و اپارتمان بیشتر باشد مخارج و هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد و اگر قصد تعمیر و یا بازسازی داشته باشید باید مراقب هزینه های آن باشید.

سن خانه در واقع یک عدد است و شاید به راحتی نتوان فهمید که ساختمان نوساز است و یا چند سال ساخت چرا که ممکن است تاریخ سند و یا تاریخ تنظیم پایان کار مدت ها پس از تاریخ ساخته شدن ساختمان باشد. شاید یکی از راه های دست یابی به سن واقعی ساختمان توجه به قبض برق آپارتمان باشد زیرا سالی که کنتور برق راه اندازی شده است را می توان ملاک خوبی برای سال واقعی ساخته شدن ساختمان دانست.

بازدید از خانه خالی

توجه به پارکینگ یکی از ضروریاتی است که در حال حاضر باید به آن توجه کرد. بسیاری از ساختمان ها هستند که به علت عدم مساحت کافی مجوز تعداد پارکینگ به تعداد واحدهای ساختمان را نمی گیرند و از این رو تعدادی از واحدها با عدم پارکینگ روبرو هستند. اگر واحد انتخابی در محله ای شلوغ می باشد، حتی اگر ماشین ندارید نیز آپارتمانی خریداری کنید که دارای پارکینگ باشد. شاید ادر حال حاضر شما نیازی به پارکینگ نداشته باشید ولی هنگام فروش قدرت مانور بیشتری خواهید داشت.

توجه داشته باشید که واحد انتخابی هم زمان به چندین نفر فروخته نشده باشد و استعلام های لازم را دریافت کنید و خیال خود را از این بابت راحت نمایید.

سعی کنید تا جای ممکن خانه پیش خرید نکنید، و اگر هم قصد پیش خرید دارید خانه ای را در درجه اول پیش خرید کنید که مراحل ساخت آن تقریبا به اتمام رسیده است. اگر هم ناچار به پیش خرید هستید حتما از صحت معامله و حسن شهرت سازنده اطلاع کسب نمایید.

به این نکته دقت کنید که تصمیم گیرنده اول و آخر خودتان هستید پس با مشورت های لازم و کسب اطلاعات لازم اقدام به خرید کنید و از مشاورین قابل اعتماد و مطلع راهنمایی بخواهید.

ملاک های انتخاب خانه

قیمت پایین واحد طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه بدون آسانسور شما را وسوسه نکند. رفت و آمد شما به این طبقه بسیار سخت خواهد بود، ضمن آن که مشتریان این طبقات کمتر هستند.

در حالت عادی این واحد ها دارای مشتریان کمتری هستند چه برسد به زمان رکود مسکن که شرائط معامله این نوع واحدها سخت هم می شود.

هنگام خرید آپارتمان به تعداد واحدها توجه کنید. هر چقدر تعداد واحدها در یک ساختمان کم تر باشد بهتر است مگر این که خود را برای برج نشینی آماده کرده باشید.

به مشخصات ملک دقت کنید و آن را با آنچه در مستندات ملک (از قبیل سند) ثبت شده است مطابقت دهید. به پلاک ثبتی، آدرس، کروکی و کد پستی درج شده توجه کنید.

اگر واحد دارای پارکینگ و انباری می باشد، حتما این موضوع باید در سند ثبت شده باشد و لازم است که قبل از انجام معامله آن را بررسی کنید.

هنگام خرید خانه در منطقه 22 حتما از آن بازدید کنید. با توجه به رشد تکنولوژی می توانید عکس ها و شرایط گزینه های خود را در سایت ها ی مختلف ببینید و یا حضوری به مشاورین املاک رجوع کنید. برخی دفاتر املاک و یا سایت ها دارای تور مجازی هستند و به کمک آن شما می توانید بدون حضور فیزیکی به طور کامل فضای داخل و بیرون خانه را ببینید.