پارک جوانمردان

پارک جوانمردان

پارک جوانمردان تهران

شاید برای کسانی که به دنبال خرید ملک در منطقه بیست و دو هستند یکی از گزینه های مهم در اطراف ساختمان مورد پسندشان وجود پارک یا فضای سبز باشد. در منطقه 22 تهران پارک ها و فضاهای سبز و طبیعی چون پارک جوانرمدان کم نیستند و شاید یکی از علت های خوش آب و هوا بودن این منطقه از تهران وجود همین پارک ها و رودخانه های فصلی اطراف آن ها باشند.

حتما نام دهکده المپیک به گوش شما خورده است. مقاله ای تحت همین نام برای شما جویندگان قیمت خانه در دهکده المپیک خواهیم گذاشت اما در حال حاضر به توصیف پارک دهکده المپیک یعنی پارک جوانمردان می پردازیم.

بوستان جوانمردان

در مقالات قبلی از پارک جنگلی چیتگر برای شما گفتیم و سپس به سراغ باغ ملی گیاه شناسی رفتیم. بعد از آن به توصیف پارک آبشار، روستای وردیج و واریش و شهربازی هزار و یک شهر پرداختیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با پارک بسیار زیبای جوانمردان در منطقه 22 تهران آشنا کنیم. بطور کلی جوانمردان پارک بسیار بزرگ با امکانات فراوانی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

ویدئویی از پارک جوانمردان

بوستان جوانمردان کجاست؟

اگر از شرقی ترین نقطه منطقه 22 و از اتوبان همت یا حکیم وارد این محدوده شوید حتما با تابلوی بوستان جوانمردان روبرو خواهید شد.

بوستان جوانمردان در شرقی ترین نقطه دهکده المپیک در منطقه بیست و دو واقع شده است.

در واقع این پارک حدفاصل و مرز بین مناطق 5 و 22 تهران می باشد.

مساحت پارک جوانمردان

این بوستان یکی از بزرگ ترین پارک های تهران است که به وسعت 150 هکتار در محدوده شمال غربی شهر تهران، حد فاصل بزرگراه شهید همت و بزرگراه علامه جعفری احداث شده است. پارک جوانمردان از سری پارک های معروف تهران میباشد.

تاریخچه پارک جوانمردان

محل فعلی این بوستان در گذاشته بستر رودخانه فصلی کن بوده است که طی قرن ها با عبور از این مسیر دره ای را بوجود آورده است؛ مسیر رودخانه نیز طی سال ها و با توجه به سیلاب ها و طغیان ها گاها دچار تغییر می شد.

در اواخر دهه 80 تصمیم بر این شد تا در پیرامون بستر این رودخانه پارکی با نام جوانمردان احداث شود.

فاز اول این پارک در ابتدای تابستان سال 1391 و در زمان شهرداری محمد باقر قالیباف افتتاح گردید.

مسیرهای منتهی به پارک جوانمردان

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که مسیر دهکده المپیک تهران و دسترسی به پارک جوانمردان چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما برای دسترسی پیدا کردن به این مجموعه می توانید از چندین راه استفاده کنید. که این مسیر ها مشتمل بر 3 ورودی اصلی می باشند.

ورودی شمالی

ورودی شمالی در جنوب بزرگراه شهید همت. در مسیر عبور از اتوبان همت به سمت شرق و بعد از پل رودخانه کن.

ورودی غربی

ورودی غربی در میدان المپیک. شما با طی مسیر از بزرگراه علامه جعفری (ادامه حکیم غربی) و خارج شدن از آن از طریق ورودی بلوار دهکده المپیک به میدان المپیک رسیده و این میدان را به سمت شرق بروید.

ورودی شرقی

ورودی شرقی از خیابان مرادی می باشد که دسترسی آن از طریق 3 راه شهرزیبا میسر خواهد بود، البته اگر گذرتان به این مسیر خورد در اواخر این مسیر از خیابان غربی خارج شده تا به پارکینگ این مجموعه برسید زیرا در انتهای این مسیر درب ورودی قرار دارد که به عموم اجازه ورود نمی دهند.

دسترسی به جوانمردان با وسایط حمل و نقل عمومی چگونه است؟

شما علاوه بر خودروی شخصی با وسایط حمل و نقل عمومی نیز به پارک جوانمردان بروید؛ ایستگاه مترو دهکده المپیک برای دسترسی به بوستان جوانمردان تهران بسیار راحت میباشد که در زیر مهم ترین خطوط دسترسی به آن را برای شما آورده ایم:

  • خطوط تاکسیرانی از مبدا مترو استادیوم آزادی (خط 5) به مقصد میدان المپیک
  • خطوط تاکسیرانی از مبدا مترو صادقیه و فلکه صادقیه به مقصد میدان المپیک
  • خطوط اتوبوسرانی از مبدا متروصادقیه به مقاصد دهکده المپیک، میدان دریاچه و شهرک باقری
  • خط اتوبوسرانی از مبدا میدان آزادی به مقصد شهرک شهید باقری
  • خط اتوبوسرانی از مترو چیتگر به مقصد تقاطع همت-شریعتی

خطوط فوق در هر دو مسیر رفت و برگشت از جنب بوستان جوانمردان خواهند گذشت و فقط کافیست در ایستگاه میدان المپیک پیاده شوید که نزدیک ترین ایستگاه مترو به دهکده المپیک نیز میباشد. مسیر اتوبوس صادقیه به دهکده المپیک بسیار سر راست و راحت است.

اهداف احداث بوستان بزرگ جوانمردان

این بوستان به مساحت ۱۵۰ هکتار بر روی رودخانه کن و با هدف جلوگیری و کنترل بر سیلاب های فصلی، افزایش جاذبه های گردشگری شهر تهران، رفع آلودگی های زیست محیطی و ایجاد مکان های تفریحی برای کودکان و بزرگسالان احداث گردید.

از دیگر اهداف این پروژه معرفی فرهیختگان و مشاهیر ایرانی به گردشگران داخلی و خارجی از طریق ساخت تندیس ها در سطح پارک بود. در این پارک بیش از 40 تندیس جهت معرفی جوامع فرهنگی کشور ایجاد شده است و به احتمال زیاد تعداد این تندیس ها افزایش می یابد. این تندیس ها علاوه بر آن که نشان دهنده فرهنگ غنی ایران هستند، برای حفظ ارزش های ملی ساخته شده اند.

شاید یکی از علل نام گذاری این بوستان نیز همین باشد، که سردیس جوانمردان ایرانی را در خود جای داده و آن ها را معرفی می کند.

امکانات بوستان جوانمردان

در این پارک فضاهای متنوعی پیش بینی و احداث گردیده است. از جمله این فضاها باغ گیاه شناسی، باغ هنرمندان و فضاهای تفریحی می باشد.

در باغ گیاه شناسی امکان خرید گل و گیاه در هر موقعی از سال امکان پذیر است. البته هدف این مجموعه بیشتر آشنایی علاقه مندان به انواع گل و گیاه می باشد.

از دیگر امکانات گردشگری این پارک می توان به برکه ی پرندگان، آب نمای مدرن موزیکال با تکنولوژی های پیشرفته، خانه ورزش و سلامت اشاره کرد.

شهربازی و دوچرخه پارک جوانمردان

فضاهای بازی نیز در این پارک وجود دارد که از جمله این فضاهای تفریحی دوچرخه پارک جوانمردان، پیست اسکیت جوانمردان، زمین بازی جهت والیبال، شهر بازی، سینما چند بعدی، میزهای شطرنج و فوتبال دستی و غیره می باشند. شهربازی پارک جوانمردان نیز بسیار معروف بوده و مجهز به امکانات بسیار زیادی است.

شهربازی پارک جوانمردان

البته امکانات دیگری نظیر رستوران، بوفه، کافه، باربیکیو، آلاچیق، آب خوری، نیمکت، نمازخانه، آمفی تئاتر، میز پینگ پنگ، پایگاه اورژانس نیز در ضلع جنوبی این پارک وجود دارد که در تئاتر دهکده المپیک برای همه سنین و هر سلیقه ای تئاتر ونمایش های موزیکال اجرا میشود.

پیست اسکیت پارک جوانمردان

این پارک از جمله پارک هایی است که می توان وسایل پیک نیک کردن را به داخل برد و در کنار خانواده و دوستان اوقات مفرحی را گذراند. با توجه به وسایل بازی جوانمردان، برای کودکان نیز بسیار دلنشین و جذاب میباشد.

رودخانه پارک جوانمردان

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، مهم ترین ویژگی پارک جوانمردان رد شدن رودخانه کن از وسط آن است که این موضوع باعث شده تا شاهد به وجود آمدن حال و هوای دلپذیری در این پارک باشیم.

وجود این رودخانه باعث شده تا پارک به دو بخش تقسیم شود و با استفاده از یک پل ماشین رو دو پل پیاده رو، هر دو قسمت مختلف بوستان جوانمردان به یکدیگر متصل شده است.

رستوران پارک جوانمردان

در مجموعه پارک جوانمردان شاهد رستورانی نیز هستیم که شما می توانید پس از حضور در این مجموعه، ناهار و شام را در این رستوران میل کنید. شما می توانید انواع غذاهای مختلف ایرانی را در این رستوران سفارش داده و لحظات شگفت انگیزی را در این رستوران تجربه کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر به سراغ پارک جوانمردان رفتید، حتما از رستوران این مجموعه نیز بازدید کرده و اقدام به میل کردن غذاهای خوشمزه ایرانی در این مجموعه کنید.

این مجموعه یکی از چندین مرکز تفریحی منطقه 22 می باشد. بیشتر متقاضیانی که در دهکده المپیک به دنبال خانه و آپارتمان می گردند تمایل دارند که از منظره و یا به قول معروف از ویوی بوستان جوانمردان بهره ببرند.

اگر شما هم به دنبال ملک برای سرمایه گذاری و یا خرید آپارتمان و یا حتی رهن و اجاره در منطقه 22 تهران هستید، حتما با مشاوران ما در گروه مسکن پلاکینو تماس حاصل فرمایید تا بهترین پیشنهاد را به شما ارائه نماییم و از قیمت آپارتمان در بوستان چیتگر آگاهی پیدا کنید.

دوچرخه پارک جوانمردان

یکی از امکانات ویژه این بوستان، پیست دوچرخه آن می باشد که البته رایگان است. شما برای دوچرخه سوار در این مجموعه تفریحی می توانید دوچرخه شخصی خود را با خودرو به این پارک ببرید. همچنین جهت کرایه دوچرخه پارک جوانمردان می توانید از 3 محل کرایه دوچرخه در ضلع غربی این پارک استفاده کنید. این کانکس ها در شمال، مرکز و پایین این بوستان و همگی در شرق رودخانه قرار دارند. قیمت کرایه دوچرخه ها ساعتی 20 الی 40 هزار تومان بوده و بعنوان مدارک باید کارت شناسایی تحویل دهید.

نزدیک ترین مترو به پارک جوانمردان

اگر قصد رفتن به پارک جوانمردان با مترو را دارید لازم است بدانید که متروی استادیوم آزادی نزدیک ترین مترو به پارک جوانمردان است. متاسفانه یکی از مشکلات این ایستگاه مترو عدم وجود خط واحد اتوبوسرانی هست البته که خطوط تاکسی دهکده المپیک نیز در دسترس میباشد ولی نرخ تاکسی های ویژه آن نیز بشدت بالاست. برای عزیزانی که قصد رفت و آمد مداوم به این پارک دارند توصیه می کنیم که برای رفتن به پارک جوانمردان در ایستگاه متروی چیتگر پیاده شده و با استفاده از اتوبوس های خط چیتگر-شریعتی خود را به این پارک برسانند.

اتوبوس های چیتگر-شریعتی پس از طی کردن مسیری نهایتا 20 دقیقه ای از میان آپارتمان های کوهک، وارد خیابان هوانیروز شده و از طریق میدان المپیک و بلوار دهکده المپیک وارد بزرگراه همت شرق می شوند. به یاد داشته باشید که در یکی از ایستگاه های میدان المپیک یا زیبادشت باید پیاده شوید.

مرکز واکسیناسیون پارک جوانمردان

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از این پس تمامی مراکز واکسیناسون در سراسر تهران بصورت تمام وقت و 24 ساعته افراد بالای 18 سال را واکسینه می کنند. واکسناسیون افراد بالای 18 سال در این مراکز فقط با ارائه کارت ملی و شماره ملی افراد انجام خواهد شد. در پارک جوانمردان واکسن در ضلع جنوبی این بوستان و در پارک رز نیز زده می شود. برای بهره گیری از خدمات واکسیناسیون در بوستان رز پارک جوانمردان تهران بایستی ابتدا کروکی این محل را بشناسید.

دسترسی به محل واکسیناسیون بوستان جوانمردان

جهت دسترسی و رسیدن به محل واکسیناسیون کرونا در بوستان رز واقع در پارک جوانمردان، ار طریق بزرگراه های علامه جعفری، همت غرب و خرازی شرق و نیز بزرگراه آزادگان به سمت بلوار دهکده المپیک و میدان المپیک خارج شوید. اگر از سمت جنوب وارد شدید، به سمت اولین خیابان سمت راست خود که قبل از میدان المپیک می باشد پیچیده و همان مسیر را به سمت شرق ادامه داده تا به پارک رز و کمپ واکسیناسیون برسید. اگر سمت شمال یا غرب نیز وارد محدوده املاک و خانه های دهکده المپیک شدید، به سمت خیابان شرقی میدان المپیک رفته و مسیر جنوبی خیابان طبیعت که در مجاور جوانمردان است را پیش بگیرید.

حالا بیایید یه نشانه واضح تر به شما بدهیم، چون مطمئنیم برخی افراد مسیریابی خوبی نداشته و با کروکی دقیق هم نمی توانند این محل ا پیدا کنند. نشانه ما برج های دوقلوی المپیک هستند که با نام برج خاتم نیز شناخته می شوند. این برج همراه با برج های دوقلوی سپهر پردیس المپیک، بلندترین ساختمان های اطراف میدان المپیک و پارک جوانمردان می باشند. محل واکسناسیون درست پشت این برج ها قرار گرفته است.