پهنه B شهرک چیتگر (سروستان)

پهنه B شهرک چیتگر (سروستان)

در مقالات قبلی به بررسی شهرک چیتگر و پهنه B شهرک چیتگر و شرایط انتخاب واحد در آن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم شهرک مسکونی چیتگر ( سروستان ) پهنه b را به طور دقیق و از جهات مختلف بررسی کنیم.

شما می توانید قیمت روز برج های شهرک چیتگر را در صفحه مخصوص آن مشاهده فرمایید؛ همچنین اطلاعاتی کامل درمورد پهنه d چیتگر که به پهنه طبیعت معروف است کسب کنید.

معرفی پهنه B شهرک چیتگر

شهرک چیتگر پهنه B ملقب به پهنه سروستان است.

پهنه بی دارای ۱۶ برج می باشد که این برج ها چند سری هستند شامل سری های A و N و F و G و B و D.

متراژ واحد ها در پهنه B سروستان از ۷۰ الی ۳۸۶ متر می باشد.

نکته:هر برج شهرک چیتگر ( سروستان ) پهنه b به شکل پروانه بوده که دارای دو بال غربی و شرقی است. نام این بال ها سرو می باشد. به این صورت که هر کدام از سری برج های فوق یک پروانه بوده که دارای دو بال است.نام هر کدام از این بال ها سرو می باشد. به عنوان مثال برج G2 یک تک برج به شکل پروانه بوده که از دو بال سرو ۱ و سرو ۲ تشکیل شده است.

نکته: سری برج های چیتگر ( سروستان ) پهنه b از منظرهای مساحت زیر بنا، تعداد طبقات مسکونی، تعداد طبقات پارکینگ و حتی بعضا مقدار کمی در شکل هندسی با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال برج های جی ۱ و جی ۲ و جی ۳ دارای ۴ طبقه پارکینگ می باشند اما الباقی برج های پهنه B دارای ۶ طبقه پارکینگ هستند یا در مثالی دیگر برج های سری B دارای ۳۴ طبقه، برج های سری N و D دارای ۳۳ طبقه و G ها دارای ۲۹و۳۰ طبقه هستند.

تفاوت دیگر اینکه زیر بنای برج های سری B از همه کمتر و سری N از همه بیشتر می باشد.

نکته جالب توجه این است که وقتی از بالا به پلان برج ها نگاه می اندازیم مجموعه ۱۶ برج نیز به شکل پروانه می باشد. منظور اینکه اگر مرکز برج ها را با خطی فرضی به هم وصل کنیم پروانه ای تشکیل می شود که دارای دو بال غربی و شرقی است.این اتفاق باعث شده که برج ها و واحد ها حداقل دید را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

در حال حاضر در شهرک مسکونی چیتگر ( سروستان ) پهنه b اسکلت ۶ برج تمام شده است و در مرحله نازک کاری هستند و الباقی برجها در مرحله فونداسیون می باشند. جهت مشاهده جزئیات میتوانید به تور مجازی پهنه b چیتگر مراجعه کنید.

برج در حال ساخت پهنه B

بهترین پهنه چیتگر

میتوان گفت پهنه بی، از بهترین پهنه های چیتگر میباشد؛ پهنه های چیتگر تفاوت هایی باهم دارند که آنها را از یکدیگر متمایز کرده است.

پهنه بی چیتگر مزیت های بسیاری دارد از جمله این مزایای میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

فضای باز به ازای هر واحد مسکونی حدود ۴۰ متر مربع به جز معابر و پارکینگ ها

عدم تداخل مسیرهای سواره و پیاده

استفاده حداکثر از نور و دید جهت واحدهای مسکونی و حداقل دید واحدها و ساختمان ها نسبت به یکدیگر (به علت استفاده از پلان پروانه ای)

فرض اصلی طراحی آپارتمان های مسکونی و نحوه استقرار آن ها، طبق الگوی کشیدگی شرقی و غربی به منظور برخورداری از حداکثر نور جنوب و دید و منظر شمال می باشد. این نوع طراحی موجب شده تا مانعی بر سر جهت وزش باد تهران که غربی شرقی است بوجود نیاید. چرا که ضلع بزرگتر پروانه به موازات جهت غربی شرقی می باشد.

به منظور امنیت بیشتر کودکان و کنترل والدین بر کودکان یک فضای باز و سبز اختصاصی برای هر برج مسکونی پیش بینی شده است.

در نظر گرفتن آبنما ها و چندین مرکز آموزشی و تجاری در فضای میان برج ها.

وجود حمام مستر در اکثر اتاق خواب ها.

وجود تراس های بزرگ در هر واحد (حدود ۱۰ درصد متراژ واحد، متراژ تراس می باشد)

قیمت پهنه b چیتگر و شرایط پیش فروش آن

برج های پهنه B شهرک چیتگر

برای توضیح درمورد قیمت سهام چیتگر پهنه b ابتدا لازم است از تاریخچه چند ساله این برج ها نکاتی را بیان کنیم.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اکنون ۶ برج شهرک مسکونی چیتگر ( سروستان ) پهنه b به پایان کار اسکلت و تیغه چینی رسیده اند و الباقی برج ها هنوز در مرحله فونداسیون می باشند.

از این ۶ برج، برج سازمان حفاظت اطلاعات را که مربوط به بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران(بتاجا) نمی باشد حذف می کنیم. از ۵ برج باقیمانده ۲ برج G1 و G3 به صورت فروش آزاد و الباقی برج ها به صورت سهامی که سهام توانمندسازی ارتش نام دارد تکمیل شده اند.

مقصود از فروش آزاد این است که این دو برج به هر فردی که قیمت کارشناسی شرکت را در سال ۹۲ قبول کرده فروخته شده، اما در سه برج دیگر به صورت سهامی تنها به کارکنان ارتش داده شده است.

تفاوت عمده در زمان تحویل این دو برج و نحوه تحویل آن می باشد. در دو برج فوق واحدها را با امکانات و دیزاین فوق العاده متوسط تحویل می دهند در صورتیکه در برج های سهامی واحدها را به صورت خام تحویل می دهند و واحدها حتی فاقد نقاشی می باشد.

زمان تحویل پهنه بی چیتگر

زمان تحویل دو برج فوق اوایل سال ۹۸ و الباقی برج ها اوایل سال ۹۹ می باشد.

تفاوت دیگر واحد های سهامی و آزاد فروش در قیمت آن ها می باشد. واحدهای آزاد فروش متری ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان گران تر هستند.

در مورد خرید و نقل و انتقال و پیش فروش آپارتمان در چیتگر اطلاعات کمی دارید؟ پس با پلاکینو در مطلب برج چیتگر و نکات خرید و نقل و انتقال همراه باشید.

نحوه تهیه واحد های سهامی پهنه بی

شما می توانید از دو روش زیر برای واحد های سهامی و خرید آن ها اقدام نمایید:

  1. خرید واحد انتخاب شده توسط فردی دیگر(با صورتجلسه واگذاری واحد از شرکت بتاجا)
  2. خرید سهام و انتخاب واحد توسط خود شخص

نکته: در روش اول حدودا متری ۵۰۰٫۰۰۰ تومان به ضرر شده خواهد شد.

برای استفاده از روش دوم باید به نکات خرید و فروش سهام در مقاله های دیگر و همچنین تاریخچه سهام ها دقت نمایید.

ورودی پهنه B شهرک چیتگر

سهام های پهنه B شهرک چیتگر

سهام های پهنه B به دو نوع ۳۳ متری و ۶۳ متری تقسیم می شوند؛ که با توجه به این تقسیم بندی قیمت سهام چیتگر پهنه b مشخص میشود.

سهام های ۶۳ متری شهرک مسکونی چیتگر ( سروستان ) پهنه b نیز خود دو نوع ویژه و معمولی را دارند.

سهام های ویژه سهام هایی بوده اند که در زمان ساخت پهنه A موعد انتخاب واحدشان رسید و نتوانستند به هر دلیلی صاحب واحد شوند. یا ۳۳ متر داشتند پول نداشتند بقیه متراژ رو تکمیل کنند یا هر دلیل دیگر. در ضمن خود شرکت هم این حجم واحد را در آن بازه زمانی نداشت.

یک قانونی را در آن زمان مصوب کردند که سهامداران پهنه A می توانند در صورت تمایل انتخاب واحد خود را به پهنه B برده و در ازای این کار ۳۰ متر سهام تحت شرایط زیر به آن ها تعلق می گیرد:

۱۷ متر به طور رایگان و تحت عنوان هدیه رهبری

۱۳ متر نیز به صورت وام ماهی ۳۸۵ تومان از فیش حقوقی افراد کم می شد.(قرارداد جدید را متری ۹۵۰۰۰۰ تومان حساب کردند،در صورتیکه قرارداد های اولیه را متری ۸۵۰۰۰۰ تومان بسته بودند)

به این دسته سهام هایی که از A به B رفتند ویژه میگویند؛ دفترچه های ویژه متری ۱۰۰۰۰۰ تومان گرانتر می باشد.

انتخاب واحد پهنه بی

بیایید بقیه روند را با یک مثال بررسی کنیم.

برای انتخاب واحد در درجه اول شما می بایست یک سهام اولویت دار در شهرک مسکونی چیتگر ( سروستان ) پهنه b تهیه نمایید.(سهام های با اولویت زیر ۲۵۰۰ جزو سهام های اولویت دار محسوب می شوند)

سپس شرکت بتاجا بر اساس شماره اولویت شما روز انتخاب واحد شما را مشخص می کند.

روز انتخاب واحد فرا می رسد و بر فرض یک واحد ۱۰۰ متری را فرضا با یک سهام ۳۳ متری اولویت دار تهیه می نمایید و شرکت بتاجا برگه ای را با نام برگه رزرو موقت به شما می دهد که طبق آن مشخص شده است شما تا یک ماه فرصت دارید تا الباقی متراژ واحد خود را پر نمایید. اگر یک ماه تمام شود و شما کسری متراژ خود را تکمیل نکنید واحد شما از رزرو و همچنین سهام شما از اولویت خارج میشود و به اولویت آخر منتقل می شود.

حال از ۱۰۰ متر ۳۳ متر را شما تکمیل نموده اید. ۵ متر نیز شرکت بتاجا با متری ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان برای سهام های عادی یا متری ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان برای سهام های ویژه به شما میدهد. در نتیجه شما از ۱۰۰ متر ۳۸ متر دارید و می بایست ۶۲ متر را تهیه نمایید.

بهترین راهکار این است که یک سهام ۶۳ متری معمولی نیز بیاورید و ۱ متر اضافی را در بازار آزاد بفروشید.

نکته مهم: برای تکمیل متراژ می توان از هر سهامی از شهرک مسکونی چیتگر ( سروستان ) پهنه b استفاده کرد و لزومی به استفاده از سهام اولویت دار نیست. اما باید تاریخ آن قرارداد رسیده باشد.بر فرض اکنون که در سال ۹۷ هستیم نمی توان از سهام ۹۸ استفاده کرد تا مادامی که تاریخ فرا رسد.

پهنهb شهرک چیتگر ملقب به پهنه سروستان است. دارای ۱۶ برج می باشد که این برج چیتگر ها چند سری هستند شامل سری های A و N و F و G و B و D

قیمت پهنه B شهرک چیتگر را در سایت بهترین مشاور املاک منطقه 22 مشاهده نمایید.

اطلاعات کلی پهنه B شهرک چیتگر

متراژ واحد ها در پهنه b شهرک چیتگر از ۷۰ الی ۳۸۶ متر می باشد.

نکته : هر برج چیتگر در این پهنه به شکل پروانه بوده که دارای دو بال غربی و شرقی است. نام این بال ها سرو می باشد. به عنوان مثال برج G2 یک تک برج به شکل پروانه بوده که از دو بال سرو ۱ و سرو ۲ تشکیل شده است.

نکته : سری برج چیتگر های پهنهb شهرک چیتگر از منظرهای مساحت زیر بنا،تعداد طبقات مسکونی،تعداد طبقات پارکینگ و حتی بعضا مقدار کمی در شکل هندسی با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال برج های جی ۱ و جی ۲ و جی ۳ پهنهb شهرک چیتگر دارای ۴ طبقه پارکینگ می باشند اما الباقی برج ها دارای ۶ طبقه پارکینگ هستند یا در مثالی دیگر برج های سری B دارای ۳۴ طبقه،برج های سری N و D دارای ۳۳ طبقه و G ها دارای ۲۹و۳۰ طبقه هستند.

تفاوت دیگر اینکه زیر بنای برج های سری B از همه کمتر و سری N از همه بیشتر می باشد.

جهت مشاهده ی فایل های فروشی شهرک چیتگر از فیلتر های پلاکینو استفاده کرده و امکانات و قیمت هر واحد را مشاهده بفرمایید.

نکته جالب توجه این است که وقتی از بالا به پلان برج ها نگاه می اندازیم مجموعه ۱۶ برج چیتگر نیز به شکل پروانه می باشد.منظور اینکه اگر مرکز برج چیتگر ها را با خطی فرضی به هم وصل کنیم پروانه ای تشکیل می شود که دارای دو بال غربی و شرقی است.این اتفاق باعث شده که برج چیتگر ها و واحد ها حداقل دید را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

در حال حاضر اسکلت ۶ برج پهنه b شهرک چیتگر تمام شده است و در مرحله نازک کاری هستند و الباقی برجهای پهنه b شهرک چیتگر در مرحله فونداسیون می باشند.

نقشه شهرک چیتگر

برج های G1 و G2 و G3 و G4 و B1 و B3

نقشه پهنه B شهرک چیتگر

مراکز اطراف پهنه b شهرک چیتگر

وجود مراکز متعدد تجاری،تفریحی و در مانی در اطراف پهنهb شهرک چیتگر اعتبار خاصی به آن بخشیده است.

برخی از این مراکز عبارتند از:

  • بازار بزرگ ایران ( ایران مال) در ضلع شرقی
  • باغ گیاهشناسی ملی ایران در ضلع جنوبی
  • پارک جنگلی چیتگر در ضلع جنوبی
  • شهربازی در حال احداث هزار و یک شهر( تهران لند) در ضلع شمالی پهنه b شهرک چیتگر
  • آبشار تهران در ضلع شمالی مجموعه
  • بیمارستن تات برای بیماران سرطانی در ضلع غربی این پهنه و ...

جهت کسب اطلاعات بیشتر از مراکز تاسیس شده یا در حال احداث در شهرک امام رضا روی لینک کلیک کنید.

موقعیت پهنه B نسب به سایر پهنه های شهرک چیتگر

موقعیت نسبت به پهنه A

پهنه b شهرک چیتگر در ضلع شمالی پهنه A واقع شده است.

شما میتوانید به طور کامل محل قرار گیری پهنه b شهرک چیتگر را در ویدیو زیر یا کانال آپارات مجموعه پلاکینو مشاهده کنید.

دسترسی های پهنه b چیتگر

  • بزرگراه شهید همدانی (شهید حکیم)
  • بزرگراه شهید همت(شهید خرازی)
  • اتوبان آزادگان
  • بزرگراه تهران کرج
  • بلوار پژوهش

سازه برج های پروانه ای

از نظر سازه ای این ساختمان ها اسکلت فلزی بوده که با اتصالات پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند. در نتیجه حجم مقاطع کمتر است و فضاهای بهره وری بیشتر می باشد. البته نقطه ضعف این نوع اسکلت عدم مقاومت در برابر آتش سوزی می باشد که می بایست یا با استفاده از مواد ضد حریق پاششی روی مقاطع فلزی این ضعف را از بین برد و یا از متریال و دیوارهای عایق در برابر حریق استفاده کرد.

از جهت لرزه خیزی نیز طبق آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله ایران با افزایش ارتفاع،شتاب سازه کاهش می یابد و از آنجا که زلزله از جنس نیرو است طبق قانون نیوتن نیرو برابر جرم در شتاب. در نتیجه نیروی زلزله با افزایش ارتفاع کاهش می یابد.

در مقاله های منطقه ۲۲ را از جهت لرزه خیزی به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

نقطه ضعف این پروژه: تاخیر در تحویل تا به حال تنها نقطه ضعف این پروژه می باشد. این پروژه طبق قرار باید ۷ برج آن تا اول سال ۹۸ تکمیل می شد که تاخیر خواهد داشت و احتمالا با دو سال تاخیر تحویل دهند.

اگر دنبال اطلاعات بیشتری در مورد معماری پهنه بی هستید پس با کلیک روی لینک مطلب “شهرک چیتگر و نکات معماری و سازه ای” را از دست ندهید.

امکانات برج های پهنه B

  • سالن اجتماعات و سالن ورزشی در هر برج
  • ۱۰ خط آسانسور(۵ خط در هر بال پروانه و یک خط باربر در هر بال)
  • سیستم مانیتورینگ و دوربین مدار بسته
  • سیستم اعلام حریق
  • پارکینگ و انباری اختصاصی

شیوه های خرید پهنه b

بطور کلی دو حالت برای تهیه واحد در پهنه B وجود دارد.

حالت اول

اینکه واحد را از یک فرد که مالک آن واحد است بدون دردسر خریداری نمایید. برای احراز هویت مالک در مقاله های قبل توضیح داده ایم که به دفتر امور متقاضیان بتاجا مراجعه شود.

حالت دوم که حالت بسیار ریسکی می باشد تهیه سهام از سهامداران این پروژه می باشد. سپس با آن سهام می توان انتخاب واحد کرد.

برای اطلاع از قیمت سهام ۳۳ و ۶۳ متری اپارتمان چیتگر میتوانید با مشاوران پلاکینو تماس حاصل نمایید.

پیش خرید از تعاونی ها دارای حالت های مختلفی می باشد. در مرسوم ترین حالت شما ۳۰ درصد مبلغ را در موعد ثبت نام، ۳۰ درصد مبلغ در اواسط پروژه،۳۰ در صد مبلغ در هنگام تحویل واحد و ۱۰ درصد هم در زمان سند پرداخت می کنید.

حالت دوم

به صورت اعطای سهام به اعضا می باشد که برخی از برج های پهنهb شهرک چیتگر از این حالت می باشند. در این حالت چون عضو مورد نظر کل مبلغ را با تعاونی تسویه کرده( هرچند که برای خود او بسیار ارزان تر تمام شده)، شما نیز می بایست کل مبلغ معامله را در پای معامله به او پرداخت کنید. هرچند که واحد شما تحویل نشده و سند ندارد. اما درعوض واحد را ارزان تر از عرف تهیه می نمایید.

در مورد نحوه ی خرید و نقل و انتقال دنبال اطلاعات بیشتری هستید؟ پس با کلیک روی لینک با ما در مطلب نکات خرید و نقل و انتقال برج های چیتگر همراه باشید.

شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت های به روز سهام پهنه b شهرک چیتگر با مشاوران پلاکینو تماس حاصل نمایید.

در کدام برج ها می توان با سهام انتخاب واحد انجام داد؟

نقشه برج g1 چیتگر

نقشه برج g1 چیتگر

برج های G1وG3 آزاد فروش بوده اند. برج B1 مخصوص سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد و واحدها به کارکنان آن سازمان داده شده و به صورت سهام پر نشده اند.

در برج B1 یا همان برج حفاظت هر واحد دارای یک متر تجاری است که قابل انتقال به غیر نمی باشد.یعنی در صورت فروش واحد توسط کارمندان آن سازمان(مالکان اولیه)،یک متر تجاری نه به خریدار می رسد و نه برای فروشنده باقی می ماند و می رود به حساب شرکت.

در ضمن هزینه نقل و انتقال در برج حفاظت اطلاعات از الباقی برج ها بیشتر و حدود ۲۰ میلیون تومان میباشد.

برج های G2 و G4 و B3 به صورت سهامی انتخاب واحد می شوند که دو برج G4 و G2 انتخاب واحدشان تمام شده است.

و فقط برج B3 برای انتخاب واحد باقی مانده است که آن هم در شرف اتمام است.

در پایین برج G1 و G3 تجاری ندارد ولی در پایین بقیه برج ها تجاری دارد.

برج n چیتگر

برج n چیتگر شامل تیپ میباشد که کاربری تمامی آنها مسکونی بوده و زیر نظر تعاونی ارتش بوده است. زمان تحویل برج های ان شهرک چیتگر تا سال 1404 تخمین زده شده است. از منظر سرمایه گذاری در برج های چیتگر با توجه به شرایط و موقعیت پروزه سود آور هستند که توجه سرمایه گذاران و خریداران زیادی را از این رو جلب کرده اند.

سوالات متداول

قیمت و قرارداد ساخت برج های G و B شهرک چیتگر چگونه است؟

از آنجایی که واریزی اعضا به تعاونی تکمیل شده و انتخاب واحد نیز صورت گرفته است و از طرفی به زمان تحویل نیز چیزی نمانده است، خریدار باید کل مبلغ واحد را به صورت یکجا پرداخت کند، با توضیح اینکه درصد کمی که برای تحویل و سند باقی مانده است از مبلغ کل واحد کسر میشود.درنتیجه قیمت این واحدها به روز بوده و قابل تغییر است.

برج های پهنه B شهرک چیتگر چه امکانات ویژه ای دارند؟

پارکینگ و انباری، لابی 24 ساعته، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، واحدهای تجاری اختصاصی برج، پارکینگ میهمان در محوطه نمونه ای از امکانات برج های پهنه B شهرک چیتگر هستند.

زمان تحویل برج های پهنه سروستان چگونه است؟

G1 تحویل شده G2 نیمه دوم سال 1399 G3 تحویل شده G4 نیمه دوم 1401 B3 نیمه اول 1402

زمان تحویل برج های پهنه سروستان چگونه است؟
G1 تحویل شده G2 نیمه دوم سال 1399 G3 تحویل شده G4 نیمه دوم 1401 B3 نیمه اول 1402
برج های پهنه B شهرک چیتگر چه امکانات ویژه ای دارند؟
پارکینگ و انباری، لابی 24 ساعته، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، واحدهای تجاری اختصاصی برج، پارکینگ میهمان در محوطه نمونه ای از امکانات برج های پهنه B شهرک چیتگر هستند.
قیمت و قرارداد ساخت برج های G و B شهرک چیتگر چگونه است؟
از آنجایی که واریزی اعضا به تعاونی تکمیل شده و انتخاب واحد نیز صورت گرفته است و از طرفی به زمان تحویل نیز چیزی نمانده است، خریدار باید کل مبلغ واحد را به صورت یکجا پرداخت کند، با توضیح اینکه درصد کمی که برای تحویل و سند باقی مانده است از مبلغ کل واحد کسر میشود.درنتیجه قیمت این واحدها به روز بوده و قابل تغییر است.