شهرک شهید باقری

شهرک شهید باقری

شهرک شهید باقری

​شاید بارها به دریاچه چیتگر، بوستان آبشار تهران و بوستان جنگلی لتمال کن سر زده باشید و تابلوی شهرک شهید باقری را در مسیر رسیدن به این اماکن دیده باشید. این شهرک در شمالی‌ترین قسمت منطقه ۲۲ تهران واقع شده است.

محله‌ای تقریباً  نوساز که در ابتدا به سفارش سپاه پاسداران و آتش نشانی ساخته شد. 

این شهرک به یاد سردار شهید حسن باقری از فرماندهان  دوران دفاع مقدس نام‌گذاری شده‌است.

شهرک شهید باقری محله‌ای واقع در شمال غربی تهران است که در تقسیم بندی مناطق شهرداری جزو منطقه ۲۲ شهرداری تهران محسوب می‌شود.

موقعیت شهرک باقری

شهرک شهید باقری کجاست؟

شهرک شهید باقری تهران، یکی از شهرک های پر امکانات بوده؛ و همچنین آب و هوای شهرک باقری بسیار متعادل میباشد.

این شهرک از شمال با بلوار آبشار، از سمت جنوب با بزرگراه خرازی ، از سمت شرق با بلوار بهارستان و از سمت غرب با بن بست مظفر محدود شده است.

شهرک شهید باقری در شمال دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر و غرب شهرک نمونه واقع شده است. جنوب شهرک باقری به موازات بزرگراه خرازی واقع شده و از شمال به کوهپایه‌ها و آبشارهای تهران منتهی می‌شود. 

 زمان ساخت برخی از مناطق این شهرک مربوط به ۲۰سال پیش است. بنابراین می‌توان گفت که این شهرک دارای دو نوع بافت قدیمی و جدید است.

با توجه به موقعیت قرارگیری شهرک، این شهرک دارای ویو بسیار زیبایی از دریاچه زیبای خلیج فارس، بزرگراه همت و آبشار تهران است که از مزیت های مهم برای یک منطقه مسکونی به شمار می رود.

یکی از راه‌های دسترسی به این شهرک، مسیر آبشار می باشد.

 وجود بزرگراه شهید خرازی نیز یک شاهراه اصلی جهت تردد به این شهرک محسوب می گردد.

نزدیکترین مترو به شهرک شهید باقری تهران، ایستگاه مترو چیتگر است که شما میتوانید قطار خط 5 را سوار شده و در ایستگاه چیتگر پیاده شوید.

بافت شهرک شهید باقری

این شهرک یک منطقه مسکونی نوساز بوده و ساختمان های آن اغلب دارای بافتی جدید و مدرن هستند.

دونوع بافت قدیمی و جدید در این شهرک وجود دارد که در بافت قدیمی تر آن بیش از ۵۰۰ بلوک مسکونی و در بافت جدید آن سه برج مسکونی طراحی  و ساخته شده است. 

در بافت قدیمی این شهرک، خرید آپارتمان های ۴ طبقه بدون آسانسور و آپارتمان های ۶طبقه مجهز به آسانسور وجود دارد.

هم چنین در بافت جدید در قسمت غرب شهرک، که به صورت برج ساخته شده‌اند، برج‌هایی با تعداد طبقات ۱۲الی۲۰طبقه وجود دارند. 

از جمله برج های ساخته شده در محدوده این شهرک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

برج سفید منطقه ۲۲:

برج سفید شهید باقری یکی از مدرن ترین و لوکس ترین برج‌های منطقه ۲۲ است و از برج های شخصی ساز محسوب می شود. 

به اصطلاح می توان آن را یکی از برج های لاکچری منطقه ۲۲ دانست.

این برج در قالب ۴ بلوک ساخته شده که هر بلوک دارای ۲۰ طبقه است. ۱۹ طبقه آن مسکونی و هر طبقه دارای ۵ واحد است و یک طبقه هم پارکینگ می باشد.

امکانات رفاهی:

می توان به مهدکودک ، استخر، سونا ، جکوزی ، اتاق نمک و .... اشاره کرد

برج‌های سماء شهرک چیتگر:

این برج‌ها که در فاز دوم شهرک شهید باقری نیز معرفی می شوند توسط تعاونی سپاه ساخته شده اند. این برج ها در قالب ۱۲ برج با ۱۵ الی ۲۰طبقه ساخته شده اند.

برج ها به دو قسمت تقسیم شده‌اند و بین هر۶ برج، مسجد و امکانات رفاهی، تعبیه شده است.

برج های این مجموعه نیز دارای سند هستند. 

شایان ذکر است که از دیگر برج های لوکس تهران میتوانیم به برج الماس شهرک شهید باقری اشاره کنیم. با توجه به قدمت کم و نوساز بودن شهرک شهید باقری منطقی است که امکانات آن با محله های قدیمی تر چندان قابل مقایسه نباشد. با این وجود در این شهرک نیز امکانات رفاهی لازم برای ساکنین مهیا شده است.

دو بوستان درون شهرک شهید باقری ساخته شده‌اند که در دو قسمت شمالی و جنوبی شهرک قراردارند. این پارک‌ها فضای سبز مناسب و محیطی امن و زیبا برای بازی کودکان بوجود آورده‌اند. این پارک‌ها فضایی بوجود آورده‌اند که اهالی بتوانند برای تفریج و یا حتی صرف یک لیوان چای داغ به آنجا رفته و از اوقات خود لذت ببرند.

دریاچه مصنوعی چیتگر که با نام دریاچه شهدای خلیج فارس هم خوانده می‌شود در نزدیکی تهران شهرک شهید باقری واقع شده است و مکانی بسیار زیبا و آرامش بخش برای تفریح خانوادگی و گذراندن اوقات فراغت به شمار می آید.

معرفی مراکز آموزشی و فرهنگی شهرک شهید باقری

 خوشبختانه با توجه به رشد جمعیت شهرک شهید باقری، مکان مدرسه در طرح های پیشنهادی این محله در نظر گرفته شده است و یکی از نقاط قوت این محله دسترسی مناسب به مدارس مختلف برای مقاطع مختلف تحصیلی برای آقایان و دانشجویان دختر و ساکنان محله های اطراف است. 

از جمله مراکز آموزشی این شهرک می توان به ددانشگاه پیام نور اشاره کرد.مدارس از دوره پیش دبستانی تا دبیرستان و حوزه علمیه شهرک شهید باقری به عنوان مراکز آموزشی در این شهرک فعالیت می کنند 

اماکن و مراکز بهداشتی و درمانی شهرک شهید باقری

مهمترین مرکز درمانی این شهرک نیز که شاید نام آن برای همگان آشنا باشد بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی است. این بیمارستان یک مرکز تخصصی در حوزه مغز و اعصاب و سرطان با یک معماری خاص ساختمانی است.

این ساختمان در ده طبقه و در مساحتی قریب به ۸۰هزار متر مربع ساخته شده است.

از دیگر مراکز درمانی مهم در شهرک شهید باقری و اطراف آن می توان به بیمارستان تریتا واقع در بزرگراه همت، بعد از شهرک نمونه اشاره کرد.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی تریتا در زیرزمینی به مساحت حدود ۶۰۰۰ متر مربع و زیربنای بیش از ۲۰٫۰۰۰  متر مربع در ۱۸ طبقه در غرب تهران ساخته شده است.

این بیمارستان برای ۲۰۰ تخت بیمارستانی طراحی شده است که قابل افزایش است.

البته درمانگاه شهید باقری نیز در خود این شهرک قرار گرفته است.

امکاناتی مانند مساجد و مراکز مذهبی، حسینیه ها ، بازار میوه و تره بار و مغازه های محلی از جمله امکانات عمومی است که برای رفاه حال ساکنین این شهرک در این منطقه احداث شده و مشغول فعالیت هستند.

بسیاری از فعالیت های فرهنگی از جمله هنر ، قرآن و سایر کلاس ها در مسجد شهرک برگزار می شود.

اگر به دنبال مکانی دنج و آرام برای زندگی می گردید که قیمت متوسطی نیز داشته باشد بدون شک این شهرک بهترین گزینه خواهد بود این شهرک یک منطقه مسکونی نوساز بوده و ساختمان های آن اغلب دارای بافتی جدید و مدرن هستند. 

در غرب شهرک شهید باقری مجموعه هزار و یک شهر(بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی خاورمیانه) و بازاربزرگ ایران یا همان ایرانمال (بزرگترین مرکز خرید در خاورمیانه) واقع شده است. 

البته در این روزهای سخت بیماری کرونا، این مرکز خرید در یک ابتکار جالب تبدیل به یک مرکز واکسیناسیون بزرگ و فعال شده که با یک نظم و ترتیب خاصی، هموطنان عزیز به آنجا مراجعه و واکسینه می شوند.

قیمت آپارتمان در شهرک شهید باقری

منطقه ۲۲ به دلیل مساحت ساختمانی خاص و تعداد آپارتمان ها و واحدهای خاص. جمعیت رو به رشدی دارد و ساخت و سازهای جدید روز به روز در حاشیه بزرگزاه همت انجام می شود و در نتیجه کل جمعیت منطقه افزایش می یابد. 

از نظر قیمت، خانه‌ها دارای دامنه قیمت متوسط رو به بالا هستند و بسته به متراژ و تغیرات داخلی خانه ها قیمت گذاری می شوند.

با در نظر گرفتن تمام مزیت ها و دسترسی های این منطقه می توان از این شهرک، به عنوان یکی از شهرک های ایده آل برای سکونت در منطفه ۲۲ یادکرد.

اگر قصد خرید آپارتمان در شهرک شهید باقری تهران دارید و همچنین تمایل دارید از قیمت‌های روز این منطقه با خبر شوید؛ کافی است به سایت پلاکینو سری بزنید یا با مشاوران ما تماس بگیرید. 

 
امکانات شهرک باقری چگونه است؟
مجتمع ایران مال، مجموعه هزار و یک شهر، شهرداری منطقه ۲۲ تهران، بیمارستان‌های دکتر سمیعی و تریتا در نزدیکی این شهرک
دلیل نام‌گذاری شهرک شهید باقری چه بوده است؟
شهرک باقری به نام یکی از سرداران نابغه و تأثیرگذار در جنگ ایران و عراق، به نام شهرک شهید باقری نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری به بیش از 15 سال پیش باز می‌گردد.