شهرک دانشگاه شریف

شهرک دانشگاه شریف

در سال ۱۳۵۲ تعدادی از نخبگان و کارکنان و استادهای دانشگاه صنعتی شریف تصمیم گرفتند شهرک دانشگاه شریف را در منطقه 22 دور از هیاهو شهری را برای زندگی کارکنان و اساتید این دانشگاه احداث کنند.

با مطالعات انجام شده در محدوده های جغرافیایی، آن ها تصمیم به احداث شهرک دانشگاه صنعتی شریف در محدوده املاک وردآورد شمالی گرفتند.این شهرک یکی از  املاک منطقه 22 بوده و در ناحیه ۳ منطقه ۲۲ تهران واقع شده است.

طراحی شهرک دانشگاه صنعتی شریف

شهرک دانشگاه صنعتی شریف با طراحی و معماری منحصر به فرد، توسط اساتید هنر معماری و شهرسازی ایران طراحی و ساخته شده است. در طراحی شهرک دانشگاه صنعتی شریف از طراحی‌های افرادی همچون برنارد چومی، لوئیس مامفورد، پی یر روپتکین، کلود لوی استروس و مانوئل کاستلز اسپانیایی الهام گرفته شده است.

در ساخت این شهرک می‌توان معماری ترکیه، اسپانیا، ارمنستان و البته معماری سنتی ایرانی را کاملا مشاهده کرد. در شهرک دانشگاه صنعتی شریف می‌توانید هم ساختمان‌های ویلایی و هم ساختمان‌های آپارتمانی را برای سکونت انتخاب کنید.

دسترسی ها به شهرک دانشگاه شریف:

این شهرک از شمال به بزرگراه همت و شهید خرازی و از غرب به تعاونی مسکن راه آهن و از جنوب به پروژه آتی ساز و از شرق به بلوار شهید اردستانی محدود شده است.هوای پاکیزه و مطلوب و دسترسی آسان به بزرگراه همت و ایستگاه مترو وردآورد در سال های اخیر باعث رشد چشمگیر ساخت و ساز و قیمت در این شهرک مسکونی شده است.

از جمله خیابان ها و کوچه های شهرک دانشگاه شریف می توان به خیابان تهران ، همدان ، بهار و گلستان اشاره داشت. از مکان های شناخته شده این شهرک می توان به مسجد امام حسین و پارک الغدیر اشاره کرد. ساکنین کوی بهار از قدیمی ترین ساکنان منطقه می باشند. میانگین میزان تحصیلات افراد ساکن در این شهرک لیسانس می باشد.

معماری و شهر سازی شهرک دانشگاه شریف:

با توجه به بافت فرهنگی دانشگاه و ماهیت علمی اساتید، شهرک داشنگاه صنعتی شریف از ابتدا به اساتید هنر و معماری و شهرسازی سپرده شد تا آن ها با توجه به هنر و خلاقیت خود شهرکی بسازند درخور و شایسته ملیت ایرانی که احترام به طبیعت و آرامش و لطافت اصول آن می باشد.

اساتید هنر دانشگاه شریف با دستان هنرمند خود و بر اساس دیدگاه های شهرسازی اساتید بین المللی چون برنارد چومی، لوئیس مامفورد، پی یر روپتکین، کلود لوی استروس و مانوئل کاستلز اسپانیایی طراحی شهرک دانشگاه را شکل دادند که هدف و شعار اصلی آن تامین نیازها و آسایش و هماهنگی است.

طراحی معماری خانه های ویلایی شهرک دانشگاه صنعتی شریف تلفیق هنر معماری ارمنستان، اسپانیا و ترکیه با ریشه های معماری ایرانی است.

تمام خانه هایی که در خیابان های اصلی و قدیمی ساخته شده اند بر مبنای این اصول سازگار و پابرجا هستند.

مهم ترین ویژگی معماری شهرک دانشگاه شریف که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند هماهنگی با طبیعت کوهستانی منطقه است. استفاده ازعناصری که تجلی طبیعت، دامنه کوه و نمادی از لطافت و قدرت و روح مستحکم کوهستانی می باشد در هنرمعماری شهرک دانشگه صنعتی شریف مورد توجه قرار گرفته است.

همان گونه که پیشتر گفته شد شهرک مسکونی دانشگاه صنعتی شریف بین بزرگراه های اصلی تهران از جمله خرازی و همدانی و بلوار اردستانی واقع شده است.

شهرک دانشگاه شریف کجاست

امکانات شهرک دانشگاه شریف:

برای شهرک دانشگاه شریف نیز مانند بسیاری از شهرک های منطقه 22، امکانات رفاهی مختلفی جهت رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل و وسایط عمومی:

  • پایانه اتوبوسرانی
  • پایانه تاکسیرانی
  • ایستگاه مترو وردآورد (خط 5)

فروشگاه و مراکز خدماتی:

  • نانوایی
  • فست فود پیتزا ساندویچ شریف
  • رستوران پردیس
  • هایپرمارکت
  • هایپرمی
  • ایستگاه 80 آتشنشانی

مراکز درمانی:

درمانگاه و مرکز بهداشت وردآورد

بیمارستان شریعتی 2

بیمارستان تریتا

داروخانه های محلی

اماکن تفریحی و ورزشی:

بوستان غدیر خم

پارک کودک

بوستان شریف

مجموعه ورزشی الزهرا (مخصوص بانوان)

مرکز پرواز پاراگرایدر

روستا و چشمه ازگی

روستای وردیج و واریش

آبشار وردیج

آبشار لتمال

شهربازی هزار و یک شهر

باشگاه فولاد نوین

دریاچه چیتگر

باغ ملی گیاهشناسی

و دیگر مکان های گردشگری منطقه 22

مراکز آموزشی و فرهنگی:

  • کتابخانه سیدالشهدا
  • مدرسه عدالت
  • مدرسه نور تعالی
  • مدرسه منهاج
  • آموزشگاه زبان ملل
  • مهدکودک گل بابونه

مراکز تجاری:

نزدیکی شهرک دانشگاه شریف به مراکز تجاری بزرگ از جمله:

رز مال

ایران مال

باملند

برج تماس

سرزمین کودک آفتاب

مجتمع اداری تجاری آرتمیس

نمایندگی ۵۰۸۵ ایران خودرو در فاصله 4 کیلومتری شهرک

جمعیت شهرک دانشگاه شریف

این شهرک به طور میانگین ۸۰۰۰ نفر جمعیت داشته و همانگونه که اشاره شد میانگین میزان تحصیلات افراد ساکن، لیسانس می باشد.

برخی مشکلات شهرک دانشگاه صنعتی شریف

البته در حال حاضر پس از گذشت چندین و چند سال از تاسیس شهرک دانشگاه شریف، مشکلاتی نیز گریبان اهالی فرهیخته این شهرک را گرفته است. از جمله مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد، سر و صدا و تردد خودروهای سنگین جهت ساخت و سازهایی است که در این محدوده در حال انجام است، موجب سلب آرامش ساکنین و اهالی این شهرک گردیده است.

انگیزه اصلی تاسیس این شهرک ایجاد مکانی دور از هیاهوشهری و دارای هوایی پاکیزه و مطلوب بود که اکنون، با وجود ساخت و سازهای اخیر و عبور بزرگراه همدانی و خرازی، ساکنین این شهرک دانشگاه شریف نه تنها از محیطی آرام و سالم برخوردار نیستند بلکه بعضا با کاهش نسبی قیمت زمین و املاک خود در این منطقه نیز مواجه گشته اند.

مزایای املاک شهرک دانشگاه شریف

با وجود تمام مشکلات، امتداد بزرگراه های بزرگ نظیر خرازی و همدانی موجب تسهیل در رفت و آمد شده.

با وجود سر و صداهای مکرر و کاهش مقطعی قیمت املاک مخصوصا از جهت قیمت رهن کامل و اجاره در شهرک دانشگاه شریف، با افزایش امکانات و آمد و شدهای محلی، بر تعداد آگهی های خرید و فروش آپارتمان و نیز رهن و اجاره در آن افزوده شده است. و در حال حاضر تمامی این قیمت ها رو به افزایش است.

خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان در شهرک دانشگاه شریف

حال که با امکانات و شرایط رفاهی محله شهرک دانشگاه شریف آشنا شدید، از انواع آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره در این محله با قیمت های متنوع بازدید کنید.

در صورتی که به سکونت در املاک منطقه 22 علاقه دارید اما صرفا از محله شریف خوشتان نیامده، می توانید از دیگر آگهی های محله های مجاور شامل خرید و فروش آپارتمان در شهرک خرازی، شهرک چیتگر، بلوار اردستانی، شهرک الهیه غرب، مروارید شهر، شهرک نگین غرب و دیگر آپارتمان های منطقه 22 بازدید نمایید.

دسترسی شهرک شریف به چه صورت است؟
این شهرک با بزرگراه شهید همت و شهید خرازی شروع می شود و از جنوب با پروژه آتی ساز پایان می یابد. در عین حال سمت شرق آن با بلوار شهید اردستانی و غرب آن با تعاونی مسکن راه آهن محدود می شود.
شهرک دانشگاه شریف شامل چه امکاناتی است
با توجه به ساختار این شهرک تمامی امکانات رفاهی در داخل خود شهرک موجود می باشد و در عین حال فضای منسجم و همسایگانی خونگرم و فهمیم از موارد قابل توجه در این شهرک است. فروشگاه های موجود در سطح شهرک، برای خرید انواع کالاها و گردش عصرگاهی نیاز شما را تامین خواهد کرد.
قیمت خانه ها و آپارتمان ها در شهرک شریف چگونه است؟
به دلیل قشر تحصیل کرده و اصیل ساکن در این شهرک که طراحی ویژه آن بر اساس نیازهای همین قشر اتفاق افتاده است، رنج قیمتی نسبتا بالایی برای آپارتمان های آن در نظر گرفته می شود. آب و هوای بسیار خوب و دسترسی مناسب این شهرک به بزرگراهی مثل همت، از دیگر موارد افزایش قیمت مسکن در این منطقه است.