شهرک شهید خرازی

شهرک شهید خرازی

معرفی شهرک خرازی

در ادامه معرفی برج ها و مجتمع های مسکونی منطقه ۲۲ شما را با شهرک خرازی (پروژه خرازی) آشنا کرده و در ادامه برآوردی از قیمت خرید و فروش آپارتمان و برج های شهرک خرازی خواهیم داشت.

شهرک خرازی

شهرک شهید خرازی که با نام پروژه خرازی نیز شناخته می شود، در غرب برج های دریاچه و محله شهرک چیتگر قرار گرفته.

سلسله برج های خرازی درحد فاصل بزرگراه خرازی و بزرگراه همدانی واقع شده و خیابان اردستانی دسترسی شهرک را از هر دو بزرگراه میسر کرده است. در نتیجه همانند شهرک چیتگر دسترسی مناسبی به سه شریان اصلی بزرگراهی تهران را دارد.

تاریخچه نامگذاری پروژه خرازی

در محل فعلی شهرک پادگانی با نام شهید خرازی نام داشته و از همین رو تعاونی های سپاه این محدوده مسکونی را نیز با نام شهرک شهید خرازی نامگذاری کردند.

امکانات تفریحی و رفاهی پیرامون این شهرک

نزدیکی با انواع مراکز درمانی مانند بیمارستان تات و یا مرکز تخصصی جراحی مغز و اعصاب، مراکز تفریحی مانند دریاچه خلیج فارس، باغ ملی گیاه شناسی، ورزشی مانند ورزشگاه بزرگ آزادی و … از جمله محاسن دیگر این شهرک بوده که جذابیت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران شهرک گلستان و سرمایه گذاران منطقه ۲۲ را دوچندان می کند.

اطلاعات اصلی پروژه خرازی (شهرک خرازی) جهت سرمایه گذاری و خرید و فروش

پروژه خرازی در زمینی به مساحت تقریبی ۴۰ هکتار احداث گردیده است و از آن جایی که اکثر پروژه های مسکونی سپاه با موفقیت به سرانجام رسیده است، می توان گفت که این پروژه هم از لحاظ سرمایه گذاری، فرصت مناسب برای متقاضیان و سرمایه گذاران مسکن می باشد تا با اطمینان خاطر از این موقعیت استفاده نمایند.

پروژه شهرک خرازی به صورت امتیازی بوده و اکثر امتیاز های شهرک شهید خرازی در تعاونی های مربوطه قابل نقل و انتقال می باشند و این یکی از دلایل امنیت خرید می باشد چرا که خریدار با خیال راحت به تعاونی مراجعه کرده و استعلام ها انجام و نقل و انتقال صورت می گیرد.

این پروژه نزدیک به منطقه وردآورد می باشد و با توجه به این که منطقه ای کاملاً جوان و نوساز می باشد و ساخت و ساز و مدیریت شهری در این منطقه کاملاً اصولی و بر اساس استانداردهای روز شهر سازی انجام گرفته است؛ دارای آینده بسیار درخشان و منطقه ای بسیار ویژه جهت سرمایه گذاری ملکی و سکونت در آینده نزدیک می باشد.

نحوه دسترسی به شهرک خرازی

در انتهای دسترسی به شهرک خرازی با وسیله شخصی لازم است تا از بزرگراه خرازی، بزرگراه همدانی و اتوبان تهران کرج خودتان را به شمال بلوار اردستانی برسانید تا وارد محدوده برج های خرازی شوید.

مشخصات برج های خرازی

موقعیت: غرب منطقه ۲۲، ضلع شرقی بلوار اردستانی.

دسترسی: بزگراه شهید همدانی، بزرگراه همت-خرازی، اتوبان تهران-کرج.

امتیاز پروژه شهید خرازی: تعاونی های مسکن سپاه.

تعاونی های سازنده پروژه شهرک خرازی: تعاونی مسکن و آماد و پشتیبانی، تعاونی مسکن سپاه حضرت رسول (ص)،  تعاونی مسکن هوافضا، تعاونی مسکن نیروی زمینی، تعاونی مسکن ستاد کل

تعداد برج ها: ۴۴ برج.

تعداد تیپ برج ها: سه تیپ A، B و C.

تعداد طبقات برج ها: از 25 تا 34 طبقه.

تعداد واحدها: تعداد آپارتمان های شهرک خرازی در مجموع 8032 واحد می باشد.

نحوه ی معامله: بصورت خرید و فروش امتیاز و سهام بوده که در ادامه و گام به گام خدمتتان اعلام می کنیم.

شرکت ساخت نمای برج ها: شرکت دیسمان

امتیاز برج های شهرک خرازی متعلق به کدام تعاونی و ارگان می باشد؟

شهرک خرازی توسط بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ساخته و در اختیار سایر تعاونی های سپاه قرار داده شده است. و در حال حاضر 5 تا از تعاونی های سپاه در حال ساخت آن می باشند:

  • تعاونی مسکن و آماد و پشتیبانی که مسئولیت ساخت ۲۳۷۶ واحد را بر عهده دارد.
  • تعاونی مسکن سپاه حضرت رسول (ص) که مسئولیت ساخت ۱۱۸۰ واحد را بر عهده دارد.
  • تعاونی مسکن هوافضا که مسئولیت ساخت ۸۱۲ واحد را بر عهده دارد.
  • تعاونی مسکن نیروی زمینی که مسئولیت ساخت ۷۰۰ واحد را بر عهده دارد.
  • تعاونی مسکن ستاد کل که مسئولیت ساخت ۴۶۴ واحد را بر عهده دارد.

تعاونی مسکن دیگر ارگان های سپاه در این پروژه زیر مجموعه این تعاونی ها می باشند. مانند تعاونی نیروی قدس ، بسیج ، بهداری و ...

معماری و تیپ برج های پروژه خرازی

پروژه خرازی

بلوک ها دارای تیپ بندی مختلفی هستند که در هرتیپ طبقات، متراژ واحدها و تعداد طبقات پارکینگ متفاوت است.

برج های تیپ D

  • تعداد طبقات : ۲۳ طبقه، شامل ۲ طبفه پارکینگ و ۱ طبقه همکف و ۲۰ طبقه مسکونی
  • تعداد کل واحدها در هر برج : ۱۲۰ واحد
  • تعداد واحد ها در هر طبقه : ۶ واحد
  • مساحت هر واحد بطور متوسط : ۱۱۶ مترمربع

برج های تیپ A

  • تعداد طبقات : ۲۹ طبقه، شامل ۳ طبفه پارکینگ و ۱ طبقه همکف و ۲۵ طبقه مسکونی
  • تعداد کل واحدها در هر برج : ۱۵۰ واحد
  • تعداد واحد ها در هر طبقه : ۶ واحد
  • مساحت هر واحد بطور متوسط : ۱۱۸ مترمربع

برج های تیپ B

  • تعداد طبقات : ۲۹ طبقه، شامل ۳ طبفه پارکینگ و ۱ طبقه همکف و ۲۵ طبقه مسکونی
  • تعداد کل واحدها در هر برج : ۲۰۰ واحد
  • تعداد واحد ها در هر طبقه : ۸ واحد
  • مساحت هر واحد بطور متوسط : ۱۱۰ مترمربع

نوع اسکلت این بلوک ها تماماً اسکلت فلزی بوده که از پیچ و مهره استفاده شده است.

همان گونه که می دانید، سازه پیچ و مهره در حال حاضر بهترین نوع سازه از لحاظ استقامت در مقابل زلزله می باشد.

پلان پروژه خرازی

در عکس زیر می توانید پلان یکی از برج ها را مشاهده کنید.

پلان واحدهای برج خرازی

همانطور که از پلان پروژه خرازی مشخص است، پلان برج a مستطیل شکل بوده است و دارای زاویع های متفاوتی می باشد. قرارگیری برج ها در کنار یگدیگر به گونه ای است که دو برج تیپ a در مجلورت یکدیگر و در بین برج های تیپ b می باشد.

متراژ واحد های پروژه خرازی هزینه ساخت آن؟

متراژ واحدها از ۱۰۵ تا ۱۱۷ متغیر، واحدها دو خواب و قرارداد ساخت در ابتدای ساخت پروژه خرازی متری ۲.۶ میلیون تومان بوده است.

جنس نمای ساختمان ها از چیست؟

نمای ساختمان از جنس GRC یا بتن الیافی است.

بتن الیافی نوعی كامپوزیت متشكل از مصالح سیمان، ریزدانه، الیاف و مواد افزودنی می باشد.

اختلاط صحیح این مواد و تولید كامپوزیتی با یكپارچگی و پیوستگی مناسب، امكان استفاده از بتن جهت سطوح مقاوم و پر انحنا را فراهم می سازد.

بتن الیافی امکان تولید قطعات با ابعاد بزرگ و با ضخامت کم در حدود ۱ سانتی متر را فراهم می آورد.

ویوی برج های پروژه خرازی

این برج ها ایرادی که دارند همین مبحث است که تعداد کمی از واحدهای آن ویوی خوبی دارند و برج ها فوق العاده نزدیک به هم و تودرتو ساخته شده اند.در کل واحدهای شمالی برج های شمالی و همچنین واحدهای جنوبی برج های جنوبی بهتر هستند و ویوی بهتری دارند.

برترین برج های شهرک شهید خرازی کدامند؟

تعاونی آماد نسبت به دیگر تعاونی ها سریع تر عمل می کند و پیش بینی می شود که تحویل واحدهایش زودتر از دیگر تعاونی ها اتفاق بیفتد. در نتیجه برج های مربوط به این تعاونی از الباقی برج ها مرغوب تر هستند و آن هم فقط به خاطر تحویل زودتر و بنیه مالی بیشتر تعاونی است وگرنه متریال و مصالح یکی است.

امکانات برج های شهرک خرازی

در حال حاضر اطلاعی از ریز امکانات این برج ها در دسترس نیست. اما سرمایش و گرمایش مرکزی است و لابی و سیستم مانیتورینگ و الباقی امکانات برج های دیگر را دارند.

زیربنای خالص مسکونی شهرک خرازی ۸۶۸۰۰۰ مترمربع است.

تمامی بلوک ها دارای امکانات مناسبی از جمله شوتینگ، سالن اجتماعات و سالن ورزشی می باشند. با عنایت به ساختار برج ها در هر برج سیستم اعلام و اطفاء حریق نیز پیش بینی گردیده است.

از دیگر تسهیلات به کار رفته در بلوک های پروژه شهید خرازی سیستم های گرمایش و سرمایش مرکزی و سیستم مانیتورینگ و دوربین های مداربسته می باشد که امنیت و حفاظت فیزیکی بلوک ها را تأمین می نماید.

با توجه به وجود لابی در بلوک ها، نگهبانی ۲۴ ساعته نیز سبب افزایش ضریب ایمنی و امنیت بلوک ها می گردد.

اسکلت برج های شهرک خرازی از نوع فلزی با اتصالات پیچ و مهره می باشد که همان طور که در مقالات قبلی توضیح دادیم اسکلت مناسب و مقاومی در برابر زلزله در کشور ما با توجه به مسائل اجرایی می باشد.

نحوه ی خرید و فروش واحد ها به چه صورت است؟

همانگونه که بیان شد این پروژه به صورت امتیازی بوده که انتخاب واحد در هر طبقه و به هر متراژ بر اساس امتیاز نهایی هر یک از اعضاء می باشد.

در واقع خوش حسابی در پرداخت واریزی ها بسیار مؤثر می باشد و موجب امتیاز بالاتری برای صاحب امتیاز می گردد.

در حال حاضر تمامی مراحل انتقال اسناد و مستندات مربوطه در تعاونی مسکن سپاه انجام می گردد اما تمامی واحدها دارای سند نهایی ۶ دانگ خواهند بود.

برای استعلام از مانده بدهی اعضاء می توان از تعاونی مسکن در خصوص مالکیت امتیاز استعلام گرفت ضمن آن که به دلیل آن که تمامی پرداختی ها و وام ها و مانده بدهی آن برروی فیش حقوقی نیز درج می گردد می توان به آن هم استناد کرد.

زمان تحویل پروژه شهید خرازی

شهرک خرازی از سال ۱۳۹۲ شروع به ساخت کرده است و طبق اعلام سازنده زمان تحویل نیمه دوم سال ۹۷ بوده که متاسفانه همچنان تحویل نشده است.

از ابتدای سال 1400 روند پروژه با سرعت بسیار بالاتری نسبت به قبل انجام شده، لذا می توانستیم تخمین بزنیم که تا نیمه دوم سال 1400 واحدهای این شهرک آماده تحویل باشند.

با این حال زمان تحویل پروژه شهید خرازی از 6 ماه تا دونیم سال دیگر یعنی سال 1402 تعیین شد که همچنان تنها برخی برج ها تحویل داده شده و تاخیر و تعجیل در تحویل آن ها به نسبت تعاونی سازنده هر کدام متفاوت می باشد.

قیمت برج های پروژه خرازی

تعاونی شهرک شهید خرازی به اعضای خود واحدهایی را با متراژ حدود ۱۰۰ متر واگذار نموده است و مبلغ پیش فروش واحدهای مذکور به اعضای تعاونی، متری ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان بوده است.

پروژه خرازی

خرید و فروش و نقل و انتقال سهام و امتیازهای پروژه خرازی چگونه است؟

اولاً در رابطه با نقل و انتقال دو تعاونی آماد پشتیبانی و سپاه حضرت رسول نقل و انتقال در تعاونی را انجام می دهند که خرید و فروش در این دو تعاونی به صورت امتیازی است. بجز این دو تعاونی مابقی تعاونی ها نقل و انتقال را آزاد نکرده اند. البته می توان با استفاده از وکالت نامه و اقرارنامه که در مقالات قبلی توضیح دادیم به خرید و فروش امتیاز پرداخت.

روش تهیه و انتخاب واحد در شهرک خرازی

برای تهیه واحد در پروژه شهرک خرازی شما می بایست یک حق امتیاز را از یکی از اعضای تعاونی های فوق تهیه نمایید به علاوه این که واریزی آن را نیز تا به این تاریخ بپردازید تا واریزی وی به روز شود. به دو روش می توانید انتقال امتیاز را انجام دهید

روش اول: مبایعه نامه رسمی، اقرارنامه، فیش واریزی به حساب تعاونی، چک یا سفته ضمانت و وکالتنامه محضری برای تعاونی هایی که اجازه نقل و انتقال به اعضاء نداده اند.

روش دوم: مبایعه نامه رسمی، اقرارنامه، فیش واریزی به حساب تعاونی، انتقال در تعاونی و جایگزینی خریدار بجای فروشنده در تعاونی و وکالتنامه محضری برای آن دسته از تعاونی هایی که مجوز نقل و انتقال امتیاز بین خریدار و فروشنده را دارند.

عکس های جدید از پروژه شهید خرازی

برای دریافت عکس های جدید از پروژه شهید خرازی میتونید با مشاوران پلاکینو تماس حاصل نمایید و یا از طریق آیدی تلگرام عکس های جدید را از طریق فایل دریافت نمایید.

سهام های متعلق به تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی

با توجه به موقعیتی که در منطقه 22 دارد و با توجه به اینکه زیر نظر تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی سپاه ساخته میشود یکی از پروژه هایی است که سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است . در این طرح بلوک های a3 , a4 , b3, b4. c3 . c4 , c7. c8 زیر نظر تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی سپاه بوده و در مجموع تعداد 2376 واحد در 6 ماه آینده آماده تحویل خواهد بود.

مشکلات پروژه خرازی

یکی از مشکلات پروژه خرازی این است که قیمت آن روند افزایشی بسیاری دارد. هر چه به تحویل پروژه نزدیک تر میشود واحد های این پروژه ارزشی چندین برابر قیمت اولیه به خود می گیرند.

قیمت آپارتمان در شهرک شهید خرازی چقدر است؟
قیمت آپارتمان های شهرک خرازی به بیش از 100 میلیون تومان رسیده، جهت استعلام قیمت روز با مشاورین پلاکینو تماس بگیرید.
شهرک شهید خرازی کجاست؟
شهرک خرازی در غرب منطقه 22 تهران، مجاور ضلع شرقی بلوار اردستانی و حد فاصل بزرگراه های خرازی و همدانی قرار دارد.
مشکلات پروژه خرازی چیست؟
عمده ترین مشکل پروژه خرازی عدم اتمام و تحویل بسیاری از برج ها و افزایش دائمی قیمت هاست.